Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet


Födda:
November

14 - Cili, första barnet. Flicka, 36,5 cm, 1071 g (BF 15/2. -3 mån korr)
27 - Evenstar, andra barnet. Flicka, 49 cm, 4240 g (BF 2/12).

December

11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g(BF 20/12)
19 - Frederica, första barnen. Flickor 41 cm, 1920g, 43cm, 2090g. (BF 25/1).

Januari
1 - Emrox, första barnet. Flicka, 52 cm, 4150g, (BF 25/12)
3 - Positron, andra barnet. Flicka, 50 cm, 3715 g. (BF 6/1)
28 - Feathercloud, första barnet. Pojke, 51 cm, 3290 g, (Bf 18/1)

Februari
1 - Sofie_B, första barnet. Pojke, 52 cm, 4138 g.(BF 11/2)
5 - leoparden, första barnet. Flicka, 50 cm, 3600 g. (BF 30/1)
5 - astilbe, första barnet. Pojke, 54 cm, 4000 g. (BF 22/1)
6 - YaHilweh, andra barnet. Flicka (Ronja), 55cm, 4485g (BF 8/2, planerat snitt)
6 - Cattaflajna, första barnet. Flicka, 51cm, 3530 g. (BF 25/1)
16 - Heulwen, första barnet, Flicka, 50 cm, 3416 g (BF 23/2)
17 - Jeayl, första barnet, Pojke, 54 cm, 4060 g (BF 10/2)
18 - Monifa, första barnet, pojke, 54 cm, 4715 g (BF 3/2)
19 - soom, första barnet, flicka, 49 cm, 3248 g (BF 20/2)

Mars
6 - pollex, tredje barnet, pojke, 52 cm, 3700 g (BF 19/2)
 
Hinner inte svara på inlägg just nu pga livet och måsten;)

@pollex jag hoppas att det blir vräkning idag och att du får en fin upplevelse! Glöm inte att andas!:D
(Och nej, du får inte rymma till vårtråden:mad::p)

Tack! :) Jag andades flera gånger, barnmorskan var så sträng med det ;). Men upplevelsen som sådan är jag mest glad att den är slut :D
 
Jag har börjat få ont i halsen. Är det lönt att göra något för att minska risken för att inte smitta bebis (inte pussa, hålla avstånd osv) tror ni eller är vi ändå så nära att det smittar (eller redan har smittat, inkubationstiden kan ju vara upp till 3-4 dagar) i vilket fall och att det därför är bättre för anknytningen och tryggheten att vara som vanligt? Jag helammar.

Jag är ju inte ute och träffar folk utan bebis utan det måste antingen varit någon av gästerna som var här i helgen eller mannen som fått med sig smittan. :(
 
Jag har börjat få ont i halsen. Är det lönt att göra något för att minska risken för att inte smitta bebis (inte pussa, hålla avstånd osv) tror ni eller är vi ändå så nära att det smittar (eller redan har smittat, inkubationstiden kan ju vara upp till 3-4 dagar) i vilket fall och att det därför är bättre för anknytningen och tryggheten att vara som vanligt? Jag helammar.

Jag är ju inte ute och träffar folk utan bebis utan det måste antingen varit någon av gästerna som var här i helgen eller mannen som fått med sig smittan. :(
Både jag och min man har varit småförkylda till och från. Har själv också ont i halsen nu.
Dock verkar lilltösen ha klarat sig från det hittills, .
Vi har inte tänkt på att inte pussa osv.
 
Det här var sjukt otippat :D Hon fick ligga lite på babygymsmattan medan jag klädde på och fixade storebror. Ungen som bara vill sova på/bredvid mig :D
Jag var bombsäker på att hon skulle vakna men hon sov dessutom genom påklädning, bilresa, lämning på förskolan, bilresa hem. Men hon vaknade såklart så fort bilen stannade hemma utanför huset... :p
72A2380F-898F-4D32-B890-E03A715DD867_zpsvo3btqlb.jpg
 
När bebis blir förbannad när man är halvvägs genom sin promenad :eek: Sprang typ hem med barnvagnen :rofl: Nu är jag livrädd för att ge mig ut igen och det värsta är att jag glömde ta med storebrors gympakläder så måste ge mig ut inom 2 timmar :cry: Vill ligga i det trygga på soffan istället :angel:
 
När bebis blir förbannad när man är halvvägs genom sin promenad :eek: Sprang typ hem med barnvagnen :rofl: Nu är jag livrädd för att ge mig ut igen och det värsta är att jag glömde ta med storebrors gympakläder så måste ge mig ut inom 2 timmar :cry: Vill ligga i det trygga på soffan istället :angel:

Åh, känner igen det där från när sonen var bebis. Jag vågade inte gå så långa promenader med honom, för rätt som det var vaknade han och då skulle han bara upp. Att åka vagn för nöjes skull, bara sitta/ligga och titta, har han aldrig uppskattat utan vi fick passa på när han sov. Och att gå ut på promenader med vagnen som var en av de sakerna jag sett fram mest emot under bebistiden :p
Med L har det gått bra än så länge, hon har gillat vagnen hittills och har somnat varje gång. Men nu börjar hon bli lite mer vaken av sig så det kanske ändras snart - men jag hoppas hon kommer fortsätta gilla vagnen mer än brorsan i alla fall :p
 
När bebis blir förbannad när man är halvvägs genom sin promenad :eek: Sprang typ hem med barnvagnen :rofl: Nu är jag livrädd för att ge mig ut igen och det värsta är att jag glömde ta med storebrors gympakläder så måste ge mig ut inom 2 timmar :cry: Vill ligga i det trygga på soffan istället :angel:
Oh, been there done that, så sjukt jobbigt! Jag såg, precis som @Evenstar så himla mycket fram emot promenader så jag är lite besviken att bebis hittills mest tolererar vagnen, snarare än gillar den.
 
Bebis kompenserar att inte sova på dagen med att sova 6(!) timmar i sträck inatt. Sen tog det iofs ändå vanliga 1,5 timmen att söva efter maten. :cautious:

Idag ska jag åka och hämta Mam-flaskor som jag köpt. Hade hoppat kunna göra det på förmiddagen och få bebis att sova i bilen, men nu blev det eftermiddag. Får gå ändå.
 
Det här var sjukt otippat :D Hon fick ligga lite på babygymsmattan medan jag klädde på och fixade storebror. Ungen som bara vill sova på/bredvid mig :D
Jag var bombsäker på att hon skulle vakna men hon sov dessutom genom påklädning, bilresa, lämning på förskolan, bilresa hem. Men hon vaknade såklart så fort bilen stannade hemma utanför huset... :p
72A2380F-898F-4D32-B890-E03A715DD867_zpsvo3btqlb.jpg

Sötis! :love: Vad är det för märke på overallen? Hoppas så att det inte är en PoP, är på jakt efter overaller med dragkedja utan fot och huva som görs i mindre storlekar.. svår kombo verkar det som!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 922
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 391
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 409
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp