Peppar peppar, på eftermiddagen gör kotte det oftast också alltid något, antar jag.@FeatherCloud haha så går det när man avlar vidare på envisa o nyfikna gener Men när han väl somnat så sover han dagtid iallafall 3-4 timmar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Peppar peppar, på eftermiddagen gör kotte det oftast också alltid något, antar jag.@FeatherCloud haha så går det när man avlar vidare på envisa o nyfikna gener Men när han väl somnat så sover han dagtid iallafall 3-4 timmar.
Ännu en kass natt, iallafall från 02 och framåt. Tack och lov gick vi och la oss vid 21 allihop så vi sov lite iallafall.
Knorrig och dödstrött bebis vaknade strax efter jag lyckats amma till sömns inatt, och blev etter värre efter ersättning. Tog två timmar till innan han somnade (Sambon tog det passet eftersom jag ju ammat sen strax före midnatt, men då fick jag ju istället dåligt samvete för hans skull...)
Och sen vaknar bebis vid 06:30 och har som vanligt noll planer på att somna om igen.
Jag blir inte klok på hur vi ska hantera det där. Han blir nästan aldrig mätt nog för att somna om jag bara ammat, och ersättningen ger fortfarande magknip trots minifom och annat, så det blir liksom pest-eller kolera. Och så nojar jag över att bebis bara sover runt 11-12 timmar/dygn när han borde sova typ 20. Känner mig mer låst än nånsin och har typ fulgrinat hela morgonen
Både skönt och lite jobbigt att läsa det där Blev aldrig sonen övertrött och gnällig?
För om Kotten nu klarar sig på mindre sömn får det ju vara så, men tycker samtidigt att det är jobbigt när ser trött ut, ögonen faller ihop, han gäspar, gnäller, .men så slår han upp ögonen så snart de gått igen...
Lyckades för övrigt söva efter nära en halvtimme av vaggande och vankande. Sen sov han fantastiska 10 minuter innan han vaknade och var ledsen
Shit, två timmar har jag faktiskt aldrig hållit på, jag kanske inte är tillräckligt envis Nyfikenheten ställer till det här också, men en filt som skymmer sikten och ett lagom tråkigt rum att vanka i funkar iaf kvällstid.
Usch, jag känner mig riktigt deppig idag. Sitter och läser om "fjärde trimestern" och tänker att jag iallafall klarat halva hittills. Kanske blir allt lättare vid 3 månader som många säger. Det är tur att bebis är söt
Ibland blev han det, men oftast inte. Jag vet överlag få bebisar som sovit 20 h/dygn faktiskt! Men den här bebisen har ju skämt bort oss med att sova sina tre första månader i livet. Men med båda barnen har det varit närhet som gäller, annars vaknar de inom några minuter.
Tyckte det var skitjobbigt med sonen, men det blir lättare!
Ännu en kass natt, iallafall från 02 och framåt. Tack och lov gick vi och la oss vid 21 allihop så vi sov lite iallafall.
Knorrig och dödstrött bebis vaknade strax efter jag lyckats amma till sömns inatt, och blev etter värre efter ersättning. Tog två timmar till innan han somnade (Sambon tog det passet eftersom jag ju ammat sen strax före midnatt, men då fick jag ju istället dåligt samvete för hans skull...)
Och sen vaknar bebis vid 06:30 och har som vanligt noll planer på att somna om igen.
Jag blir inte klok på hur vi ska hantera det där. Han blir nästan aldrig mätt nog för att somna om jag bara ammat, och ersättningen ger fortfarande magknip trots minifom och annat, så det blir liksom pest-eller kolera. Och så nojar jag över att bebis bara sover runt 11-12 timmar/dygn när han borde sova typ 20. Känner mig mer låst än nånsin och har typ fulgrinat hela morgonen
Förstår precis hur du känner dig, att komma hemifrån och få prata med någon annan en stund gör verkligen underverk för humöret. Hoppas du kan komma iväg snart istället!Bryter ihop av socialundernäring.
Inget ont om min bonus, jag gillar han skarpt men fy tusan vad jag hade behövt den timmen med agility och lunchdejt jag egentligen skulle åkt på idag  Ställde in det pga studiedag och för att vara schysst mot grabben som förmodligen inte hade tyckt det hade varit lika kul att hänga 1-2 timmar i ett kallt ridhus som jag hade tyckt
Men har knappt sett någon annan än min man sedan Vidar föddes (och inget ont om mannen, jag trivs i hans sällskap)
Trött och grinig till följd av detta. Tycker lite synd om resten av min familj som får stå ut med en surtant
Förstår precis hur du känner dig, att komma hemifrån och få prata med någon annan en stund gör verkligen underverk för humöret. Hoppas du kan komma iväg snart istället!
Tack för pepp idag, det hjälper lite att läsa om era erfarenheter och om inte annat få känna att man inte är ensam
Dock inte bättre nu ikväll, går runt och har dåligt samvete för precis allt, att jag är ledsen, att sambon inte får sova, att jag är så trist sällskap för sambon när han kommer hem, för att kotten gråter och har ont i magen, för att vi inte kommer ut om dagarna, för att mängden ersättning har ökat när den skulle minska... Etc etc
TackDu gör så gott du kan Ingen kan göra mer än så!
Tack för pepp idag, det hjälper lite att läsa om era erfarenheter och om inte annat få känna att man inte är ensam
Dock inte bättre nu ikväll, går runt och har dåligt samvete för precis allt, att jag är ledsen, att sambon inte får sova, att jag är så trist sällskap för sambon när han kommer hem, för att kotten gråter och har ont i magen, för att vi inte kommer ut om dagarna, för att mängden ersättning har ökat när den skulle minska... Etc etc
Hur har det gått för dig @pollex idag?
Shit, två timmar har jag faktiskt aldrig hållit på, jag kanske inte är tillräckligt envis Nyfikenheten ställer till det här också, men en filt som skymmer sikten och ett lagom tråkigt rum att vanka i funkar iaf kvällstid.
Usch, jag känner mig riktigt deppig idag. Sitter och läser om "fjärde trimestern" och tänker att jag iallafall klarat halva hittills. Kanske blir allt lättare vid 3 månader som många säger. Det är tur att bebis är söt
Vad är det?
Hoppar in här från vårtråden. Är det bara du kvar som väntar på bebis? Då ska du väl tillhöra vårtråden hehe
Vad kommer hända härnäst? Jag som inte följt så noga. Kommer det bli en igångsättning?