Hur många dagar över är du nu?
Min första var också en envis jäkel16 dagar sent kom han, ville inte ens ut när han blev vräkt
Vet hur jobbigt det är, hoppas bebis vill komma snaaart!
13 långa dagar! Vill inte till 16
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur många dagar över är du nu?
Min första var också en envis jäkel16 dagar sent kom han, ville inte ens ut när han blev vräkt
Vet hur jobbigt det är, hoppas bebis vill komma snaaart!
Jag är också sugen på att söka nytt jobb närmare hemmet.
Idag har jag drygt 5 mil enkel väg.
Men är det ens lönt när man är mammaledig?
Annars vore det ju toppen att göra det under mammaledigheten. Enklare att komma iväg på intervjuer
Calman är ju bra eftersom han får anstränga sig lite mer för att suga, men jag tycker han sväljer mycket luft med den. Har sett att folk tycker att tex Dr Brown och Herobility är bra. Vi har också en Philips avent natural hemma iom att jag har en sån bröstpump, så tänkte testa den framöver.
Men vill gärna veta vad ni andra tycker är bra innan jag eventuellt köper något nytt![]()
Vad planerar ni att göra för aktiviteter med bebisarna? Vad är bra för bebis och vad är mysigt att göra för en själv?
Det enda vi har planerat än så länge är babysim. Det är väl både för John och för vår (/min del). Sen har jag tänkt att hänga lite på öppna förskolan för att själv försöka hitta vänner.
Förstår vad du menar, för min del tror jag det handlar lite om prestation och "prestige", att jag inte vill misslyckas liksom. Så himla onödigt egentligen att känna press över en sån sak, men svårt att vara rationell alltid...
Vad är det som krånglar? Bökar hon vid bröstet?
Hur gör ni för att spara minnen osv - har ni nån ”mitt första år” bok eller liknande?
Har tittat på såna innan men känt att det är så himla mycket de vill att man ska fylla i, hade velat ha en enklare variant. Eller kanske t.o.m nån med ganska mycket blanka sidor så man kan fylla i det mesta själv.
Har ni tips?![]()
Vad göra när man själv är helt slut?
Hade lite kalas igår för mannen som fyller år imorgon .
Hans ena syster har 4 barn i varierande ålder mellan 13 - 3.
Andra systern har dotter på 6.
Tillsammans blir de helt oregerliga och det blir total koas.
Vi får låsa dörrar till rum. Plocka undan alls som kan tänkas komma i vägen.
Och det värsta är väl att föräldrarna inte roligt bryr sig om att deras barn håller på som de gör hemma hos andra. Och om de väl säger ifrån så lyssnar inte barnen. Då säger jag ifrån och de lyssnar en stund.
Nu känner jag bara att jag inte orkar bjuda hem dem något mer om de ska hållas på så. Mannen är också less på det.
Idag är jag helt slut. Orkar knappt ta hand om lilltösen och än mindre mig själv.
Får så dåligt samvete, orkar liksom ge henne de basala behoven som blöja och mat, men sen tar det liksom slut idag![]()
2010-talets föräldraskaps första budord: du skall icke googla! Hoppas ni får lugn och mindre bök idag![]()
Vad planerar ni att göra för aktiviteter med bebisarna? Vad är bra för bebis och vad är mysigt att göra för en själv?
Det enda vi har planerat än så länge är babysim. Det är väl både för John och för vår (/min del). Sen har jag tänkt att hänga lite på öppna förskolan för att själv försöka hitta vänner.
Ja det känns väldigt respektlöst. Men vad gör man?Vad respektlöst av din mans syster+man att inte försöka styra upp sina barn! Jag skulle blivit väldigt väldigt less. Vi hade min bror och hans tjej+två barn här igår och min brorson är väldigt stökig men de försökte iaf styra upp det hela och lyckades stundtals.
Ja det känns väldigt respektlöst. Men vad gör man?
De borde ju fatta när jag säger till ungarna att det räcker
Någon annan som laddat ned appen Mammamage? Jag vill hitta tillbaka till mina magmuskler på rätt sätt och den verkar toppen för det men man ska ju ha ork att träna någon gång också ...
Tack! Idag blev det inte mindre stressigt dock då vi skulle göra en utflykt med bilen, den lade av och vi fick starthjälp två gånger och sedan köra till bilverkstad och byta batteri. Vi gav då en del ersättning för att jag inte hann amma och nu är hon fortfarande mätt och har bara tagit små klunkar ur bröstet så nu nojar jag att mjölkproduktionen ska gå ned.
Tänk att man kan bli så nojig för allt just nu! Kände mig stencool hela graviditeten.
Håller tummarna att din bebis vräks snart!![]()