Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har bebis tydligen en sovdag, vilket kan behövas efter många dagar med mycket vaket.

Men jag hade ju tänkt använda förmiddagen till att leta krukor på second hand eftersom jag bittert fått acceptera att det inte blir någon trädgård till årets vår/sommarsäsong heller:meh:
Men jag vill inte hålla på att stöka med in/ut i bilen och sele om hon så tydligt behöver sova så det får bli en annan dag.
 
Jag hoppas att den tar (eller tvingas att ta :p) det delningserbjudandet! Känner mig rätt färdig med det här gravidandet och nu har vi ju riggat barnvakt och så för morgondagen (fast idag skulle också vara helt okej, för idag är barnvakten ledig!).
Jag kan inte ens föreställa mig hur det är att gå över tiden på det viset. Min väntan på att få anlägga trädgård känns som en petitess i jämförelse!
Jag är ytterst tacksam över att jag aldrig passerat ett bf-datum.
Men det är klart, de kanske kompenserar för sitt storasyskon?
 
Idag har bebis tydligen en sovdag, vilket kan behövas efter många dagar med mycket vaket.

Men jag hade ju tänkt använda förmiddagen till att leta krukor på second hand eftersom jag bittert fått acceptera att det inte blir någon trädgård till årets vår/sommarsäsong heller:meh:
Men jag vill inte hålla på att stöka med in/ut i bilen och sele om hon så tydligt behöver sova så det får bli en annan dag.

Behöver ni köpa hus/tomt för att du ska få en trädgård, eller är det något annat som sätter käppar i hjulet? Men det låter klokt att ta en sovdag idag i alla fall!
 
Jag kan inte ens föreställa mig hur det är att gå över tiden på det viset. Min väntan på att få anlägga trädgård känns som en petitess i jämförelse!
Jag är ytterst tacksam över att jag aldrig passerat ett bf-datum.
Men det är klart, de kanske kompenserar för sitt storasyskon?

Eller så vill de bara visa från början vem det är som bestämmer :cautious:

Jag måste ändå säga att väntan känns lite lättare såhär på allra sista slutet, när det inte kan vara så länge kvar (på samma sätt som att jag gärna kan hänga kvar lite på jobbet en fredag eftersom det snart är helg :p) - så länge bebisen rör på sig ordentligt, det är mest det jag nojar över. Men jag börjar också tro (hobbyteoretiserar vilt :angel:) att min kropp inte riktigt begriper sig på steget mellan förberedelse för förlossning och action (det låter kanske lite motsägelsefullt med tanke på hur tidigt första kom, men där var det också långt från starten och tills de bestämde sig för att plocka ut honom och några värkar hade jag aldrig).
 
Behöver ni köpa hus/tomt för att du ska få en trädgård, eller är det något annat som sätter käppar i hjulet? Men det låter klokt att ta en sovdag idag i alla fall!
Nej jag har en tomt som det står ett hus på. Som vi bor i.
Trädgården är som ett sten/grustag och jag hade tänkt att vi skulle fixa trädgård i somras/höstas men pga graviditet bidde det inget med det. Sen tog "någon" ett (förvisso klokt) beslut om att vi bör gjuta plattan till garaget först för att kunna anpassa oss till den höjden när vi lägger på material. Så då bestämde någon (som inte gillar att vänta på sin trädgård) att det ska gjutas i slutet på mars så gräset i alla fall kan komma på plats innan sommaren.
Men icke! Nu gjuts inte plattan förrän i slutet av maj pga samkör med ett annat bygge så blir det en lägre kostnad.
Jag har ett nästintill oändligt tålamod med barn och djur men sånt här är inte min grej. Jag vill planera, hålla planen och GÖRA! :mad:
 
Eller så vill de bara visa från början vem det är som bestämmer :cautious:

Jag måste ändå säga att väntan känns lite lättare såhär på allra sista slutet, när det inte kan vara så länge kvar (på samma sätt som att jag gärna kan hänga kvar lite på jobbet en fredag eftersom det snart är helg :p) - så länge bebisen rör på sig ordentligt, det är mest det jag nojar över. Men jag börjar också tro (hobbyteoretiserar vilt :angel:) att min kropp inte riktigt begriper sig på steget mellan förberedelse för förlossning och action (det låter kanske lite motsägelsefullt med tanke på hur tidigt första kom, men där var det också långt från starten och tills de bestämde sig för att plocka ut honom och några värkar hade jag aldrig).
Din kropp kanske egentligen vill vara gravid i 45 veckor?;)
Gick vattnet med första barnet eller vad gjorde att hen var tvungen att förlösas? Du kanske har nämnt det tidigare men då var jag nog gravid och förvirrad. Nu ammar jag och är förvirrad:D
 
Vad planerar ni att göra för aktiviteter med bebisarna? Vad är bra för bebis och vad är mysigt att göra för en själv?

Det enda vi har planerat än så länge är babysim. Det är väl både för John och för vår (/min del). Sen har jag tänkt att hänga lite på öppna förskolan för att själv försöka hitta vänner.
 
Nej jag har en tomt som det står ett hus på. Som vi bor i.
Trädgården är som ett sten/grustag och jag hade tänkt att vi skulle fixa trädgård i somras/höstas men pga graviditet bidde det inget med det. Sen tog "någon" ett (förvisso klokt) beslut om att vi bör gjuta plattan till garaget först för att kunna anpassa oss till den höjden när vi lägger på material. Så då bestämde någon (som inte gillar att vänta på sin trädgård) att det ska gjutas i slutet på mars så gräset i alla fall kan komma på plats innan sommaren.
Men icke! Nu gjuts inte plattan förrän i slutet av maj pga samkör med ett annat bygge så blir det en lägre kostnad.
Jag har ett nästintill oändligt tålamod med barn och djur men sånt här är inte min grej. Jag vill planera, hålla planen och GÖRA! :mad:

Aha, vilken tråkig sak att vänta på (även om det gör plånboken glad)! Ska ni så gräset är tanken? (Dvs inte lägga ut rullar)
 
Aha, vilken tråkig sak att vänta på (även om det gör plånboken glad)! Ska ni så gräset är tanken? (Dvs inte lägga ut rullar)
Ja tyvärr är vi ju bara rika på sten(höhöhö:p) så allt som får ner kostnaderna är välkommet!
Det får bli på rulle. En sådd gräsmatta hade inte överlevt vår huligan som är som barnen som tidigare nämndes;) man hanterar honom bäst genom att slänga ut honom(och sig shälv) vilket i sin tur gör att livet hade varit mycket trevligare med en trädgård!
 
Din kropp kanske egentligen vill vara gravid i 45 veckor?;)
Gick vattnet med första barnet eller vad gjorde att hen var tvungen att förlösas? Du kanske har nämnt det tidigare men då var jag nog gravid och förvirrad. Nu ammar jag och är förvirrad:D

Jag börjar misstänka det! Jag skulle ha varit så död om jag levt på stenåldern :p

Alla källor till förvirring är bra :D. Jag vet inte om jag skrivit om det, för det är lite oklart för mig vad som gjorde att de valde att ta ut honom just när de gjorde det. Men den åttonde dagen (det här låter som en skapelseberättelse :p) vi var inlagda så gjordes i alla fall ett ultraljud, och jag uppfattade det som att det då dels var mindre fostervatten (men jag själv märkte verkligen inte av någon vattenavgång) och att han låg dumt (ihopvikt i säte, och lite illa till eftersom fosterhinnorna var utbuktande), och det att det sammantaget gjorde det säkrare att ta ut honom då än att låta honom vara kvar lite till.
 
Jag börjar misstänka det! Jag skulle ha varit så död om jag levt på stenåldern :p

Alla källor till förvirring är bra :D. Jag vet inte om jag skrivit om det, för det är lite oklart för mig vad som gjorde att de valde att ta ut honom just när de gjorde det. Men den åttonde dagen (det här låter som en skapelseberättelse :p) vi var inlagda så gjordes i alla fall ett ultraljud, och jag uppfattade det som att det då dels var mindre fostervatten (men jag själv märkte verkligen inte av någon vattenavgång) och att han låg dumt (ihopvikt i säte, och lite illa till eftersom fosterhinnorna var utbuktande), och det att det sammantaget gjorde det säkrare att ta ut honom då än att låta honom vara kvar lite till.
Det är ju en skapelseberättelse;) vad hände på den första dagen för att du skulle bli inlagd?

Jag tänkte på det i helgen när vi träffade barnens nya kusin. Hon sattes igång på bf+15, 36 h senare blev det snitt. För inte alltför längesedan hade varken barn eller mor överlevt:nailbiting:
 
Ja tyvärr är vi ju bara rika på sten(höhöhö:p) så allt som får ner kostnaderna är välkommet!
Det får bli på rulle. En sådd gräsmatta hade inte överlevt vår huligan som är som barnen som tidigare nämndes;) man hanterar honom bäst genom att slänga ut honom(och sig shälv) vilket i sin tur gör att livet hade varit mycket trevligare med en trädgård!

Jag som trodde att "stenrik" bara var ett uttryck! (Den la du upp fint för! :D)

Förstår verkligen trädgårdslängtan ur det perspektivet, ibland är det så att vi drar en lättnadens suck när vi lyckats baxa ut barnen på (radhus)gården - ljudvågorna åker ut i atmosfären istället för att studsa mellan väggarna! De får plats att rasa runt utan att man behöver blunda och tro att någon ska fara in i ett möbelhörn! Det finns syre!
 
När man är och skolar in Havanna och har typ 100 inlägg att läsa ifatt... Jag har inte orkat läsa genom alla :p

Jag ska på arbetsintervju nästa vecka. Ska bli spännande, vill komma ifrån äldrevården och gå in mer i LSS då det är så mycket mer utmanande att jobba med.
Medan jag vid sidan av fulpluggar för att kunna söka till enhetschef.
 
Det är ju en skapelseberättelse;) vad hände på den första dagen för att du skulle bli inlagd?

Jag tänkte på det i helgen när vi träffade barnens nya kusin. Hon sattes igång på bf+15, 36 h senare blev det snitt. För inte alltför längesedan hade varken barn eller mor överlevt:nailbiting:

På den första dagen (:D) åkte vi in p.g.a. en blödning, då var jag öppen 3-4 cm med en buktande hinnblåsa ner i slidan. Det gick snabbt från att ha varit hänvisad till att sitta i väntrummet till att inte få sätta/resa mig ur sängen, och ambulans med blåljus till det sjukhus som tar hand om så tidiga prematurer här. Men sedan hände (tack och lov!) ingenting och ingenting och ingenting ur förlossningshänseende, speciellt inte ur mitt perspektiv - förrän den där plötsliga brådskan på den åttonde dagen, och sedan var det ju mest fokus på bebisen så jag tänkte aldrig på att reda ut det händelseförloppet för mig själv (mer än att det kändes lite märkligt tre år senare, efter den andra förlossningen, när min förlossnings-BM ringde upp för att höra hur det gått, hur jag mådde och om jag hade några frågor/funderingar utifrån förloppet. De frågorna hade kanske varit mer behövliga efter första förlossningen :p)

Vi lever i så himla rätt tid och himla rätt land ur sjukvårdsperspektiv! Båda att vården finns och att den är (i princip) gratis :heart
 
Jag ska på arbetsintervju nästa vecka. Ska bli spännande, vill komma ifrån äldrevården och gå in mer i LSS då det är så mycket mer utmanande att jobba med.
Medan jag vid sidan av fulpluggar för att kunna söka till enhetschef.
Jag är också sugen på att söka nytt jobb närmare hemmet.
Idag har jag drygt 5 mil enkel väg.
Men är det ens lönt när man är mammaledig?
Annars vore det ju toppen att göra det under mammaledigheten. Enklare att komma iväg på intervjuer
 
Jag tänker att det kanske beror på att de inte fått vara inblandade från början. Jag slutade med mjölkprodukter på eget bevåg och hade ingen kontakt med bvc om problemen förrän jag insåg att hon var riktigt hård i magen.
Så de ville säkert skaffa sig en egen uppfattning innan de rekommenderade något:)
Så det kändes väldigt bra att ha bildbevisen för annars hade det ju inte synts/märkts något på bebis.

När jag läser om mjölkproteinallergi tycker jag att jag inte kunnat hitta så mycket om hårt bajs, snarare tvärtom och att det kan vara blod i.
Det kan säkert vara så.

Nej jag har inte heller hittat att det är vanligt med hård avföring, men bevisligen förekommer det...
 
Nej jag har en tomt som det står ett hus på. Som vi bor i.
Trädgården är som ett sten/grustag och jag hade tänkt att vi skulle fixa trädgård i somras/höstas men pga graviditet bidde det inget med det. Sen tog "någon" ett (förvisso klokt) beslut om att vi bör gjuta plattan till garaget först för att kunna anpassa oss till den höjden när vi lägger på material. Så då bestämde någon (som inte gillar att vänta på sin trädgård) att det ska gjutas i slutet på mars så gräset i alla fall kan komma på plats innan sommaren.
Men icke! Nu gjuts inte plattan förrän i slutet av maj pga samkör med ett annat bygge så blir det en lägre kostnad.
Jag har ett nästintill oändligt tålamod med barn och djur men sånt här är inte min grej. Jag vill planera, hålla planen och GÖRA! :mad:

Jag har också massa jag vill fixa :arghh: Vi byggde eget hus för lite mer än tre år sen. Vi håller fortfarande på att fixa övervåningen (nedervåningen var klar för inflytt men övervåningen har vi gjort själva) samt att jag vill få iordning trädgården :cautious: Vi sådde gräsmatta för två år sen men har delar av trädgården som jag vill jämna ut och sen få upp staket runt tomten. Sätta lite buskar och träd. Vill blir klar nu :arghh:
 
Var hos BM i morse och fick en andra hinnsvepning, den första verkade inte ha gett så mycket - men utgångsläget ser i alla fall gott ut för en igångsättning. Heja heja bebis...

Hur många dagar över är du nu?
Min första var också en envis jäkel :devil: 16 dagar sent kom han, ville inte ens ut när han blev vräkt :angel: Vet hur jobbigt det är, hoppas bebis vill komma snaaart!
 
Jag som trodde att "stenrik" bara var ett uttryck! (Den la du upp fint för! :D)

Förstår verkligen trädgårdslängtan ur det perspektivet, ibland är det så att vi drar en lättnadens suck när vi lyckats baxa ut barnen på (radhus)gården - ljudvågorna åker ut i atmosfären istället för att studsa mellan väggarna! De får plats att rasa runt utan att man behöver blunda och tro att någon ska fara in i ett möbelhörn! Det finns syre!/QUOTE]
Det är nog min mans favoritskämt numera och det smittar visst:cool: vi sprängde bort 480m3 sten innan vi började bygga. Även om det mesta ligger som bärlager i tomten har vi en del kvar:D

Min stallägare är inte särskilt fötjust i barn men jag brukar passa på att släppa lös honom där på dagarna när ingen störs. Annars går det ju att vara ute hemma, och det är vi mycket, men det är inte så inspirerande för honom.

Äh det blev nåt fel som jag inte kan ändra, texten är inbakad i citatet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 924
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 392
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 410
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp