Om ni inte vill läsa om bajs kan ni hoppa över det här inlägget
Jag måste bara få vräka ur mig lite. Och vem vet, kanske det finns någon som varit med om samma som kan ge tips?
För det är totalt genomvidrigt att se sitt lilla barn ha så ont
Det började nog för ca 4 veckor sedan och stegrades, till slut hade hon så ont i magen att hon skrek dagligen. Dock inte nattetid. Då hade hon börjat bajsa med 5-6 dagars mellanrum från att ha gjort det flera gånger per dag. (Jag vet att det är normalt att de bajsar sällan när de ammar. Sonen bajsade en gång i veckan men hade aldrig ont.)
För drygt 2 veckor sedan uteslöt jag alla mjölkprodukter från min mat och det dröjde några dygn innan hon blev märkbart nöjdare. I samband med detta började vi hjälpa henne att bajsa med hjälp av pysventil och grodhållning och hon bajsade jättelass dagligen i några dagar och sen glesades det ut och nu bajsar hon var tredje dag(med hjälp). Hela dagen hon ska bajsa har hon fruktansvärt ont. Hon kan vara vaken, nöjd och glad och får såna vidriga smärtattacker så hela ansiktet förvrids och hon skriker utan dess like
så håller det på under dagen tills vi först fram på kvällen lyckas hjälps henne att bajsa.
När jag började med den mjölkfria kosten var bajset segt som tuggummi och sen inbillade jag mig att det blev lite bättre. Idag kom det först en hård korv, det var hårdare än mitt egna.. och sen lite lösare men ändå segt med kulor av hårt i.
De säger ju att bebisar inte kan bli förstoppade om man helammar men vad ska man då kalla detta?!
Imorgon ringer jag bvc och ber om att få träffa en barnläkare. Sköterskan jag träffade i veckan hade inget nytt att säga.