Tack! Jag går bara så långt för att det krävs för att komma till ett gott fikaställe.
Väldigt bra anledning till promenaden tycker jag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Jag går bara så långt för att det krävs för att komma till ett gott fikaställe.
Jag vägde 4,2 kg och min sambo 4,3 kg när vi föddes, så jag räknar också med en stor bebis Hon var dessutom fixerad nu så det känns OK om hon väljer att titta ut snart.
@Sofie_B det är vanligt med breda axlar på barn med en mamma som har typ 1 diabetes med.
Vad är det som gör det?
Jag har varit mycket mer tillåtande än vanligt med sötsaker under graviditeten, säkert mer än jag borde. Senaste promenaden på 3-4 km var nog 2-3 månader sedan eftersom jag började få ont i magen av att gå så långt. Då gick jag en sådan promenad några gånger i veckan. Sedan 2 veckor tillbaka går jag max 1 km i minitempo eftersom jag har så ont.Tack för att du säger det!
En sak som jag inser att jag kan bli bättre på är att motionera. Hur mycket motionerar ni andra höggravida? @Heulwen håller ju igång imponerande mycket med sin ridning, men ni andra då? Jag har lite resonerat som så att jag är så himla glad som klarar av mitt jobb till 100 % fortfarande att jag ska vila övrig tid, men kanske är det dumt? Kanske borde man kunna klämma in typ 30 min lågintensiv träning (typ promenader) i alla fall?
Heh, jag har ätit orimliga mängder onyttigheter den här hösten, i somras och under hösten levde vi på hämtmat och mackor till stor del pga att både jag och sambon var så trötta och vi flyttade, ikväll äter vi både pizza (iofs hemgjord) och lösgodis... Jag har dels varit väldig osugen på annat än fet mat och ost, och dels nog "slappat" en del, eftersom alla värden varit bra.Måste bara säga va bra ni alla verkar äta ...jag får ju nästan skämmas över vad jag stoppar i mig! Haha, men så är jag dålig på att äta ”ordentligt” och alltid varit sån... i början när jag spydde så mycket också sa ju bm att oavsett vad jag åt så var det bra. Har väl tänkt så resten av tiden med så skyller på det har ju haft en jäkla tur med att alla värden sett bra ut hela tiden känner jag
Heh, jag har ätit orimliga mängder onyttigheter den här hösten, i somras och under hösten levde vi på hämtmat och mackor till stor del pga att både jag och sambon var så trötta och vi flyttade, ikväll äter vi både pizza (iofs hemgjord) och lösgodis... Jag har dels varit väldig osugen på annat än fet mat och ost, och dels nog "slappat" en del, eftersom alla värden varit bra.
Vi har dock satt upp mål om godisrestriktion framöver. Efter förlossningen hoppas jag kunna skippa iaf godis helt ett tag, behöver nog detoxa lite!
Okej jag känner mig nöjd nu. 15 dagar kvar till BF och jag är övertygad om att jag kommer vara VÄLDIGT motiverad till att föda när vi nått fram till det datumet. Ikväll var jag tvungen att ställa mig upp och röra på mig för att sparkarna och böket i magen gjorde så ont och var så obehagligt.
Börjat få ont i fötterna med, de 17 kilona jag hittills gått upp börjar liksom göra sig påminda. Kroppen börjar säga ifrån. Får ont på nätterna om stödet under magen försvunnit för att den är så tung.
Unge. Ut. Med. Dig.
Låter skitjobbigt. Håller tummarna att h*n tittar ut en stund innan det är beräknat. De sista 2 veckorna/veckan gör väl ändå inte så mycket rent utvecklingsmässigt?
I v. 38+0 räknas bebisen som färdig och därefter ligger den och gosar till sig och bygger fettreserverLåter skitjobbigt. Håller tummarna att h*n tittar ut en stund innan det är beräknat. De sista 2 veckorna/veckan gör väl ändå inte så mycket rent utvecklingsmässigt?
Lilla vännen Va starka ni är Håller tummarna allt jag kan för att ni snart ska få komma hem!Två månader gammal. Ligger still på 2 kg sedan två dagar. Förkyld (men inte RS som tur är), så det är högt infektionsvärde och antibiotika ännu en gång. Hon har inte fått äta fulla mål mat sedan innan jul, och har därför en infart som resten går in genom. Det känns som att vi aldrig kommer få lämna sjukhuset, helst skulle jag vilja ha en snabbspolningsknapp för att bara få skynda förbi allt det här och komma hem.
Läser inte så mycket av vad ni andra skriver, för det är alldeles för psykiskt påfrestande just nu (klarar inte ens av att se de som får gå hem från bb utanför vårt fönster utan att bli helt knäckt inombords), men hoppas att det går bra för er.
Här är en bild i alla fall:
Bf+1 här och jag håller med dig. Även om jag börjar bli lite "nervös" inför förlossningen (mest för att det aldrig startar tror jag) så känner jag mig klar nu. Om kvällarna är magen så stor och spänd att det känns som minsta gäspning ska få den att spricka. Kan inte luta mig framåt utan att bli kissnödig, är trött, har foglossning... Har aldrig varit någon extremt vältränad person men just nu saknar jag min gamla kropp och fysik!Okej jag känner mig nöjd nu. 15 dagar kvar till BF och jag är övertygad om att jag kommer vara VÄLDIGT motiverad till att föda när vi nått fram till det datumet. Ikväll var jag tvungen att ställa mig upp och röra på mig för att sparkarna och böket i magen gjorde så ont och var så obehagligt.
Börjat få ont i fötterna med, de 17 kilona jag hittills gått upp börjar liksom göra sig påminda. Kroppen börjar säga ifrån. Får ont på nätterna om stödet under magen försvunnit för att den är så tung.
Unge. Ut. Med. Dig.
Sen är jag ju inte så himla logisk alltid... Har flera gånger idag kommit på mig själv med att hoppas att det inte ska dra igång i helgen, för "jag ska ju baka paj och måla skafferidörren!"hoppas det tyder på att något händer snart!
Vad fin hon är!Två månader gammal. Ligger still på 2 kg sedan två dagar. Förkyld (men inte RS som tur är), så det är högt infektionsvärde och antibiotika ännu en gång. Hon har inte fått äta fulla mål mat sedan innan jul, och har därför en infart som resten går in genom. Det känns som att vi aldrig kommer få lämna sjukhuset, helst skulle jag vilja ha en snabbspolningsknapp för att bara få skynda förbi allt det här och komma hem.
Läser inte så mycket av vad ni andra skriver, för det är alldeles för psykiskt påfrestande just nu (klarar inte ens av att se de som får gå hem från bb utanför vårt fönster utan att bli helt knäckt inombords), men hoppas att det går bra för er.
Här är en bild i alla fall: