Maja_Kandi
Trådstartare
Såvida det inte är jätteviktigt för er att han sover i egen säng så hade jag låtit honom sova hos dig, och fixar du att han bara har tutten i munnen så låt honom ligga och snutta så mycket han vill.
Tids nog hamnar han i sin egna säng så brådska inte såvida det inte finns särskilda anledningar till att ni vill att han sover själv.
Angående täcket. Skaffa varsitt är väl enklaste lösningen?
Mår dina bröst illa av att han ligger och sover med det? Många gånger så vill dom bara snutta lite och om du sen lämnar bröstet framme och låter honom ligga nära det så han känner doften av det så kan det hända att det räcker som tröst/närhet.
Har du testat olika modeller av napp?
Liknar den nappen ni har nu din bröstvårta någonting?
Nej det är inte viktigt på så sätt att han sover i egen säng. Mest att man hört från alla håll att det är bäst att inte samsova. Han blir orolig om jag försöker lägga honom i spjälsängen, då vill han ha bröstet för att lugna sig och somna. Låter jag honom ligga kvar kan jag ta på bhn igen bara han släppt själv och somnat. Men om jag då försöker flytta honom igen så är det ju bara att börja om. Och när det har upprepats massor av gånger så gör det till slut ont och då kan jag inte påstå att jag skrattar när jag tar fram mjölkbaren...
Ang napp så har jag flera olika, har försökt med de två modeller som är minst, men ingen av dem är ju det minsta likt ett bröst, har aldrig sett en napp som är det? Köpte en igår som det stod var för 0-2 mån men den var inte det minsta populär. Tycker dom är så stora allihop...
Edit: bara för att jag skrev så om nappen så fick sambon honom att ta nya nappen och han har nu haft den några minuter utan knussel. Tänk om det hade fått funka!