Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4
KL
Lite att läsa var det allt efter att inte ha varit inne på länge.
Tråkigt att flera av er har det jobbigt. Depressioner, mammor som sviker och barn som inte vill bli till.
Här är det rätt bra. Just nu så är jag väl lite halvsur för sambon föreslog mys ikväll men så drog han iväg till grannen för att få hjälp med att byta däck så jag räknar med att han kommer hem fram på småtimmarna.
Nåja, det är inte hela världen. Jag klarar mig trots att tvätten är inplockad och diskbänken ren.
Mitt lilla ljuvliga Norpebarn har börjat få kindtänder. Han har dreglat något kopiöst och haft dålig mage. Vi trodde att han kanske kunde fått någon släng av maginfluensa och jag vabbade en dag. Men det var nog tänderna. Förra helgen när jag jobbade dygnspass, (duktig unge att alltid pricka in de nätterna), hade de en värstingnatt. Men nu har de trängt fram och då är allt frid och fröjd igen.
Han säger ajajajajajaj och kack kack kack, (=katt?), men inte några andra ord än. Jag tror dock inte att han är helt korkad för sjutton vad han snappar upp saker fort. Jag brukar ha honom på höften när jag vattnar blommor och han springer gärna omkring med vattenkannan och "vattnar" blommor. Likaså med duschflaskan jag köpte för att spruta vatten på mina blommor, den såg han direkt hur jag gjorde med och satt och spruta ner hela ansiktet sitt med vatten. Han är för skönt.
Och så har han blivit tjejtjusare.
För några veckor sedan träffade vi på hans farmor och farfars granne med barn och barnbarn på Hemtex. Det är en liten flicka lika gammal som han själv. Jag släppte ner Viktor till henne och han gick genast fram och kramade och pussade henne. De höll på att kramas ett tag. Hon var minsann inte blyg. Jag kunde inte hålla mig för skratt. Det kunde ingen i affären. Tyvärr så har jag ingen sladd att föra över bilderna till datorn.
Jag har fått förklara för min son att den där stilen kan man inte riktigt köra med om ca 15 år, den går inte hem.