Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, PRECIS så sa sköterskan på BVC med.
Och ja, han får bara bröstmjölk.

Han är en rätt hungrig kille... :D Men jag gissar att han kommer bli ganska lik sin pappa och därmed ha en matchvikt på 90-100 kilo, breda axlar, väldigt lätt att bygga muskler och vara typ 190 cm lång. Han har en hel del gener för att bli stor och stark, helt enkelt. Och snygg :angel:

Helt ärligt så längtar jag tills han blir fyra månader och kan börja smaka på andra saker.
Jag är inte sugen på att (hel)amma i en evighet.

Han har något att brås på mao! :D

Min inneboende kontrollfreak håller på att krypa ur kroppen! Maken åkte med båda barnen upp till landet. Jag är kvar hemma själv och ska på möhippa hela dagen imorgon. Min bebis :arghh: :cry:! Hittills har jag varit ifrån henne tre timmar som mest. Nu ska jag vara ifrån henne i två dagar! Jag grinade en skvätt när de åkte. Nu känns det.... ok men inte mer än så.

Storebror vet jag kommer ha superkul med kusinerna och farmor och farfar så honom oroar jag mej inte för. Men lilla C, vi har ju suttit ihop typ jämt i ett år! Känns superkostigt att inte snusa på henne!

Nåja, imorgon kommer jag ha fullt upp med massa tjejer på Yasuragi :up: Spa och tjejsnack lugnar nog lite :) Hoppas jag!

Har ni lämnat era små ännu? Sonen var 9 månader när vi sov ifrån varandra första gången. Den gången åkte jag på konferens 4 dagar till London.

Mvh Miks

Min inneboende kontrollfreak håller på att krypa ur kroppen! Maken åkte med båda barnen upp till landet. Jag är kvar hemma själv och ska på möhippa hela dagen imorgon. Min bebis :arghh: :cry:! Hittills har jag varit ifrån henne tre timmar som mest. Nu ska jag vara ifrån henne i två dagar! Jag grinade en skvätt när de åkte. Nu känns det.... ok men inte mer än så.

Storebror vet jag kommer ha superkul med kusinerna och farmor och farfar så honom oroar jag mej inte för. Men lilla C, vi har ju suttit ihop typ jämt i ett år! Känns superkostigt att inte snusa på henne!

Nåja, imorgon kommer jag ha fullt upp med massa tjejer på Yasuragi :up: Spa och tjejsnack lugnar nog lite :) Hoppas jag!

Har ni lämnat era små ännu? Sonen var 9 månader när vi sov ifrån varandra första gången. Den gången åkte jag på konferens 4 dagar till London.

Mvh Miks

Ev kommer vi sova utan A när vi är i Sverige nästa vecka, mormor o morfar ta henne gärna på nätterna då. Iof inte samma som att åka ifrån liten eller liten åker ifrån, vi kommer sova i gäststugan så är ju nöra om jag skulle få abstinens och behöver snusa bebis.

Just nu så är läget lite halvt blä, As mage är knas av antibiotikan och hon har haft lite feber så hon har fått paracetamol och sover sött i famnen. Gillar inte att behöva ge henne medicin som gör henne så här dålig.

Ev kommer vi sova utan A när vi är i Sverige nästa vecka, mormor o morfar ta henne gärna på nätterna då. Iof inte samma som att åka ifrån liten eller liten åker ifrån, vi kommer sova i gäststugan så är ju nöra om jag skulle få abstinens och behöver snusa bebis.

Just nu så är läget lite halvt blä, As mage är knas av antibiotikan och hon har haft lite feber så hon har fått paracetamol och sover sött i famnen. Gillar inte att behöva ge henne medicin som gör henne så här dålig.
Gäststugan kanske känns lite mer lagom :up:

Stackars lilla A! Så himla jobbigt när de är dåliga oavsett anledning. Magen kan ju bli lite kaos av antibiotika. Finns det något liknande Sempers magdroppar hos er. De ska ju göra lite snälla saker med magen. Hoppas hon piggar på sig snart!

Mvh Miks

Jag har inte varit utan V mer än ett par timmar, men det känns lagom än så länge .

Exakt nu skulle jag gärna ha barnvakt.

Ja du är sötast i världen när du skrattar och babblar och ja jag älskar dig och du har ett fantastiskt morgonhumör.
Men måste vi ha morgon 04?

Mvh
Trötta mamman

Haha, @nagelbitarn, I know the feeling.

Vi har lite förmorgon vid 4-5, då kör vi first breakfast och sen somnar vi om. Vaknar kanske vid 6-7 och byter blöjan, bajsar lite och äter second breakfast. Sen börjar dagen på riktigt 9-10 när vi gör stora morgonbajset, äter third breakfast och klär på oss.

(Mellan andra vaknet och tills han är påklädd har han tygblöja på sig.)

Mvh Miks

Oj, har också ett inneboende kontrollfreak så jag förstår precis! Låter dock vansinnigt skönt med spa!! Har inte varit ifrån Jack mer än någon timme hittills och då har han sovit typ varje gång. Sambon har inte tagit hand om honom särskilt mycket eftersom dottern gärna hänger med pappa när han är hemma, så han har rätt fullt upp med att ta hand om henne då. Tror även att han känner sig osäker på att ta hand om Jack, så jag försöker uppmuntra honom till det så mycket som möjligt så de ska få lära känna varann lite bättre!

Jag sov borta från dottern första gången en vecka innan hon fyllde 1 år då jag skulle på planeringskonferens med jobbet och det var skitjobbigt både för att det kändes konstigt att vara borta från henne så klart men också för att jag ammade en hel del fortfarande så jag fick typ pumpa ur brösten varje paus för att inte typ... sprängas! :p Sambon har aldrig varit borta från dottern över natten, men snart blir första gången för honom att sova borta från både Ellie och Jack för han ska på kurs i Göteborg :)

Shit vad jag hade det bra igår :D Har verkligen känt mig superskabbig senaste tiden, för jag har knappt shoppat ett enda plagg på evigheter. Först kändes det inte som någon idé när jag var gravid och sen Jack föddes har det varit för krångligt att ta sig iväg med två små barn. Så alla mina kläder har varit helt urtvättade och blekta/krympta/förvridna i tvätten (efter extremt frekvent tvättande pga bebisbajs/kräk/kiss), trasiga (skojar inte, det är typ hål i alla mina kläder :o) och sitter helt åt helsike just för att de är krympta och förvridna samt att min kropp inte ser ut som två barn tidigare. Så jag har inte känt mig särskilt fin direkt! Så nu var vi på en shoppingrunda igår och sambon tog med sig Ellie så jag hade bara en nöjd liten bebis i en bärsele och kunde fritt strosa runt i affärerna och kika på kläder. Kändes som att komma till himmelriket ungefär! :D Hittade massor med fräscha skitfina kläder och shoppade loss riktigt ordentligt, så nu känner jag mig som en ny människa :):love:

Förr i tiden shoppade jag nog så här typ varannan månad eller nåt och såg det som självklart och hade aldrig trott att det skulle komma en dag då jag skulle tycka att det är så här fantastiskt att göra det :D

Alltså de här med att packa är inte lika lätt längre, hur mycket behöver hon ha med, kommer hon kräkas och/eller bajsa ner sej och/eller mej. Känns som jag packat för mycket och för lite.
Sen är det de där med flyget, tänk om hon skriker och är ledsen hela vägen, hon brukar inte hålla igång så länge så det är mindre troligt men tänk om.
Hoppas på en glad unge som inte kräks o skiter ner varken sej eller mej o att hon sover sött under båda flygningarna.

I går somnade John inte förrän efter halv elva, men oj vad han har sovit sedan dess! Han ammade lite vid femsnåret annars: Zzz.

Han sover just nu, jag bytte blöja på honom i sängen för en stund sedan - medan han sov.

Undrar när han vill vakna?

3månaders kontroll avklarad! Tack och lov ingen katastrof med sprutorna utan det gick fint att trösta :up:

V är nu 66 cm lång och väger 7,2 kg, så det är inte underligt att det är tungt när vi promenerar :o

Här hemma har vi det lite tungt just nu :(

Lilla C äter medicin mot kräkningarna. Jag tyckte att hon blev röd i rumpan när hon ätit den ett tag. Vi höll upp med den i 5 dagar och hon fick fin rumpa igen. Då gav vi medicinen i 2 dagar igen (fre-lör). På söndagen hade hon en helt sönderfrätt rumpa! Typ en dm i diameter. Det är som vätskande sår. Går knappt att smörja in för all kräm bara glider runt på sårvätskan. Hon har varit utan blöja hela dagarna och haft sonens 4 nummer för stora blöjor när hon haft blöja på sig.

På förmiddagen sov hon 2x20 minuter och vaknade och var superledsen stackarn. Hon brukar i alla fall sova en timme åt gången och vakna kvittrande glad. Vid 2 gav jag henne en alvedon supp innan maten och la henne direkt efter matningen. Hon somnade direkt och sover fortfarande! Lilla hjärtat! Tokont och jättetrött! Skönt att alvedonen hjälpte!

Någon som har något dunder-super knep mot såriga rumpor!?!

Vi har tid hos gastrologen på KS på onsdag så då hoppas jag vi kan byta medicin eller att de kommer på varför hon kräks så mycket!

Mvh Miks

Lilla C äter medicin mot kräkningarna. Jag tyckte att hon blev röd i rumpan när hon ätit den ett tag. Vi höll upp med den i 5 dagar och hon fick fin rumpa igen. Då gav vi medicinen i 2 dagar igen (fre-lör). På söndagen hade hon en helt sönderfrätt rumpa! Typ en dm i diameter. Det är som vätskande sår. Går knappt att smörja in för all kräm bara glider runt på sårvätskan. Hon har varit utan blöja hela dagarna och haft sonens 4 nummer för stora blöjor när hon haft blöja på sig.

På förmiddagen sov hon 2x20 minuter och vaknade och var superledsen stackarn. Hon brukar i alla fall sova en timme åt gången och vakna kvittrande glad. Vid 2 gav jag henne en alvedon supp innan maten och la henne direkt efter matningen. Hon somnade direkt och sover fortfarande! Lilla hjärtat! Tokont och jättetrött! Skönt att alvedonen hjälpte!

Vi har tid hos gastrologen på KS på onsdag så då hoppas jag vi kan byta medicin eller att de kommer på varför hon kräks så mycket!

Mvh Miks

John har ju inte haft det på långa vägar så illa, men hans rödrumpighet försvinner med luftning, tygblöjor och antingen smörja från Burts Bees eller ett rejält lager med Purelan.

John har ju inte haft det på långa vägar så illa, men hans rödrumpighet försvinner med luftning, tygblöjor och antingen smörja från Burts Bees eller ett rejält lager med Purelan.
Tack! Luftning har vi kört stenhårt i två dagar nu. Purelan har jag på varje timme. Nu var maken och handlade Inotyol. Hjälper inte det ska jag definitivt beställa burts bees!

Lilla C sover för övrigt fortfarande! 3,5 timme nu. Snacka om att hon var trött! Stackars liten!

Mvh Miks

Tack! Luftning har vi kört stenhårt i två dagar nu. Purelan har jag på varje timme. Nu var maken och handlade Inotyol. Hjälper inte det ska jag definitivt beställa burts bees!

Lilla C sover för övrigt fortfarande! 3,5 timme nu. Snacka om att hon var trött! Stackars liten!

Mvh Miks
Stackarn :-(.

Luftning eller enbart vikblöja kör jag om det blir för rött. Är det bara litegranna pudrar jag potatismjöl eller smörjer med kokosolja.

Men med ett vätskande sår hade jag nog rådfrågat läkare.

Mvh Miks
Stackars C! :cry:
För oss hjälpte kombinationen att lufta och smörja omväxlande med inotyol, mildison (mild kortison, är det exem måste du nog ha kortison) och purelan. Det läkte på ca 2 dagar.

Mvh Miks

Men fy så hemskt för lilla C :( har inga tips mer än att inotyol har fungerat bra när min dotter fick sår av diverse olika anledningar.

Har haft väldigt tur (?) med sonen för han är i princip aldrig röd i rumpan, inte alls som dottern var.

Stackars lilla C!
Vi har världens bästa tvättlappar till patientrumpor med sår på jobbet, kommer inte på vad de heter men har messat med kollegorna, så snart har jag ett supertips!
De mjukgör, påskyndar läkning och motverkar blöj och trycksår...

Tack alla! @hvala @Michellan95 @skiesabove @nagelbitarn

Överdoserat Inotyol, legat utan blöja 2,5 timme, bajsat utan blöja i handfatet (vet inte om jag är helt övertygad om ec men just nu har det sina fördelar). Nu har hon en stl 6 blöja på sig (brukar ha stl 2) och har precis somnat.

Jag tänker att vi träffar läkare på onsdag och har det inte blivit bättre då så kanske denne kan ge några visdomsord! Just nu är det svårt att få krämen att stanna eftersom huden vätskar sig så.

@skiesabove vad viker man? Handduk? Rinner det inte bara rakt igenom? Fastnar inte frotté-tyget i såren?

@nagelbitarn Supertvättlappar låter lovande! Hoppas du får svar!

Mvh Miks

Mvh Miks

Silonsalva är bra på vätskande sår. Det används till liggsår och exem.
Kortisonsalva har jag fått lära mig att inte använda på sår som vätskar sig eller blöder.
/än så länge inte förälder, 6v till BF, men har haft mycket exem som barn och tidiga tonår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka