Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är vi hemma igen, A ville inte sova mycket alls igår max 20min i taget så resan hem var hon vaken.
Igår inspekterade hon båten, tror den fick godkänt då hon log o skrattade mest hela tiden. Hon passade även på att inspektera en bekants fabriksnya charterbåt men den va inte alls lika kul
Nu sattsar vi på att nå 5kg gränsen så flytvästen passar och hoppas på lugna fina dagar i sommar så vi kan åka ut på havet.
Idag får hon första sprutan, mamma gruvar sej o A är lyckligt ovetandes.
Gick det bra med sprutan?
Aha, va kul, vi har också båt och var och shoppade en ny flytväst till dottern igår! Hon fick en som är 10-20 kg (hon väger 11,1 kg så det borde vara i det närmaste perfekt), sen får Jack Ellies gamla flytväst som är 0-15 kg. Vi har dessutom en extra barnflytväst som är 15-30 kg som de kan ha när de är större eller om något annat barn åker med Jag är superbestämd när det gäller flytvästar, de ska ha det redan innan vi ens går på bryggan och om vi inte har flytvästar med exakt rätt viktklass tvärvägrar jag åka båt alls! Så sambon fick helt enkelt rätta sig och åka med och köpa flytvästar, annars blir det inga båtturer
Går ni andra på föräldragrupper? Fick en kallelse till föräldragruppen som ska börja nästa vecka, så det ska bli kul att se vad det är för folk med!
Ja sprutan gick riktigt bra, ingen feber i sikte bara lite gnäll men med gos så går de över snabbt.
Vi köpte e 5-15kg helly hansen så har ett knappt kg kvar till vi kan anv den. Hade tänkt ta det lugnt i år bara nån tur ut om det är en fin lugn dag.
Ang flytväst så blir jag förvånad och förbannad när föräldrarna låter barn springa på bryggan utan, ifjol var det ett var som lät sin 3 åring leka utan väst på bryggan. Finns många pappskallar till sjöss som inte kan tycka om sina barn som de beter sej och inte tänker på säkerheten, det är inte kul när någon drunknar varken för familj eller dom som får ta reda på det en olyka går fort och händer lätt även på lugnt vatten.
Nä nu ska jag sluta jaga upp mej
Hur gammal var Ellie första gången ni var ut? Hur gjorde ni, satt hon i knäet?
Inser att jag måste städa ur hytten så A kan sova där och få skydd från vädret, frågan är bara vad som kan prioriteras bort
Min BVC erbjöd babymassage som föräldragrupp, det har varit toppen!
Vaccinerades i måndags. Skrikfest utan dess like sen dess. Tur att vi båda är hemma den här veckan... Det är så hemskt att höra att hon verkligen blir så arg över något, något jag inte kan fixa åt henne. Dygnen har gått som följer: Tupplur - glad ca 10-45 minuter. Gallskrik i minst en timme. Däcka. Repeat.
Japp första två dygnen jättetrött och vissen men nu mest extremt kort stubin och skriker sig hes och trött. Kan ligga och leka med sin apa och vara jättenöjd, sen duger den plötsligt inte längre och då blir hela världen skit på 3 sekunder blankt =\...
Hela veckan?!?
Jag trodde att det var över dagen efter liksom. Är en redo för att hantera Sir Crankalot i flera dagar...
John vaccinerades i dag.
Han vrålade i några minuter på BVC, men kom över det ganska snabbt. När vi kom hem blev det tröstbröst och sen slocknade han i FYRA TIMMAR. Vaknade och var rätt vissen, men var pigg och glad på promenad - för att sedan vissna igen. Han har inte haft någon feber, men jag gav honom en alvedon ändå - först då blev han riktigt avslappnad och kunde vila lite.
Nu ligger vi och sövammar, men för en liten stund sedan låg han och kvittrade glatt på skötbordet.
@Blueberry hehe är det grädde du föder honom med för visst får han bara bröstmjölk?