Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad har du hellre? Brutna revben och puls eller ingen puls? Det är ju verklingen inget konstigt med HLR för barn?
Om du ser vad jag skriver så står det att jag inte anser brutna revben som någon farlig skada, snarare något totalt normalt vid HLR.
Jag har inte skrivit att jag är emot HLR på barn, men av någon anledning ses det inte som något gemeneman ska kunna här på barn längre. Och då var det ändå en kurs på universitetet till blivande personal inom vården.

Om du ser vad jag skriver så står det att jag inte anser brutna revben som någon farlig skada, snarare något totalt normalt vid HLR.
Jag har inte skrivit att jag är emot HLR på barn, men av någon anledning ses det inte som något gemeneman ska kunna här på barn längre. Och då var det ändå en kurs på universitetet till blivande personal inom vården.

Det är nog just för att ni är blivande personal inom vården. Då tar man en kurs i taget, vi fick först en vanlig HLR sedan SHLR för vuxna och barn och sist AHLR vuxna och barn.

Jag tror de gör så för att inom vården finns det ju gott om folk som kan, så då behöver man inte krångla till det på en gång :)

Natten till i går:
Ljuvlig och underbar med unge som vaknade två gånger.

Natten till i dag:
Inte fullt så ljuvlig och underbar med unge som vaknade varannan timme.

Är så trött nu.
(Han är däremot kvittrande pigg.)

Igår var lilla C med på after dagis! Restaurangen 5 minuter från oss kombinerar vanlig traditionell aw med en kväll där barnen också får ta plats. Föräldrarna kan käka god mat från a la carte meny medan barnen får gå loss i ett helt eget rum med pannkaksbuffe och egen glassfrysbox. I barnrummet är det även filmvisning på bioduk.

Igår hade de en trubadur som sjöng en massa barnlåtar! Sill i dill, honkytonk, osv! Storebror dansade tillsammans med massor av sina kompisar från dagis så att han var alldeles svettig :D Vi vuxna åt god middag och träffade andra vuxna :up:. Lilla C? Hon sov sig igenom alltihopa, 3 timmar! Hon vaknade i trappan när vi kom hem :D Vilken partyprinsessa! Ha ha!

Mvh Miks

Idag är jag stålmorsan!

Först en 5km promenad till centrum med vagn och hund, sedan hopp på bussen till stallet där jag ordnat i stallet och sedan haft ett longeringspass med min medryttare, som behövde lite sitsträning på min tokhäst.
Avslutade med en strandpromenad vid fjorden och så lyckades jag stå och amma med bebben i selen! Yarrr

Sol gör gott för ambitionsnivån :banana:

Wow supermamma-amning!
Jag har ännu inte lyckats i sjal eller sele... bebis blir mest arg på mig...

Vi har vart på hingstpremiering :). Det gick förvånansvärt bra även om jag missade mycket pga att jag inte ville utsätta boobsen eller bebisrumpa för kylan (tråk-kallt idag) och fick kila iväg till en varm lektionssal flera gånger. Men kul ändå att fixa en utflykt helt själva :D!

Åh nej, då är jag körd :( ...

näää, snart har de ju vuxit till sig så pass att de själva fångar boobsen * drömmer mig bort *

Tror (på ett mer seriöst plan) att jag har stor hjälp av att han är stor och stark, han har inga problem med att sitta raklång och äta trots att han får väldigt lite stöd. När han sitter och "står" i en ens knä behöver man bara hålla om bröstkorgen lite lätt så håller han balansen.

Och så är han en hungrig liten tjockis-alla sätt att äta är bra sätt :d

näää, snart har de ju vuxit till sig så pass att de själva fångar boobsen * drömmer mig bort *

Tror (på ett mer seriöst plan) att jag har stor hjälp av att han är stor och stark, han har inga problem med att sitta raklång och äta trots att han får väldigt lite stöd. När han sitter och "står" i en ens knä behöver man bara hålla om bröstkorgen lite lätt så håller han balansen.

Och så är han en hungrig liten tjockis-alla sätt att äta är bra sätt :d

Min är lite kinkig med det där, hon vill ha saker på sitt sätt annars blir det ganska högljudda protester. Nu ikväll efter dagens utflykter blev det en maratonamning, när vi äntligen var hemma och allt blev exakt som hon ville ha det var det dags att äta ikapp :P. Hon drar bara i sig för att täcka den värsta hungern när vi är iväg, hon har inte ro att ligga och gottesnutta då.

Min är lite kinkig med det där, hon vill ha saker på sitt sätt annars blir det ganska högljudda protester. Nu ikväll efter dagens utflykter blev det en maratonamning, när vi äntligen var hemma och allt blev exakt som hon ville ha det var det dags att äta ikapp :P. Hon drar bara i sig för att täcka den värsta hungern när vi är iväg, hon har inte ro att ligga och gottesnutta då.

Där är de lite lika, han äter bara sig duglig mätt ute. Hemma vill han helst att jag ligger ned så han kan snutta i ro tills han somnar. Har dessutom fullt sjå med att inte titta på honom när vi ammar, för då ler han och tappar tutten och blir skogstokig. Numera är det hopplöst att få honom att börja om när han tappat greppet, han blir så hysterisk..så mycket pill, tröst och gull blir det.

Där är de lite lika, han äter bara sig duglig mätt ute. Hemma vill han helst att jag ligger ned så han kan snutta i ro tills han somnar. Har dessutom fullt sjå med att inte titta på honom när vi ammar, för då ler han och tappar tutten och blir skogstokig. Numera är det hopplöst att få honom att börja om när han tappat greppet, han blir så hysterisk..så mycket pill, tröst och gull blir det.

Oj det lät både gulligt och jobbigt :D.

Om jag får hård ögonkontakt (så att jag känner mig stirrad på) under amningen samtidigt som hon håller greppet utan att snutta så är det dags att välja mellan att springa till närmaste vask/toa/potta eller byta en bajsblöja :P. Men om hon är kissnödig så tappar hon greppet hela tiden istället. Hon är alltså helt nöjd med att amma och tokbajsa samtidigt, men inte amma och kissa...

Oj det lät både gulligt och jobbigt :D.

Om jag får hård ögonkontakt (så att jag känner mig stirrad på) under amningen samtidigt som hon håller greppet utan att snutta så är det dags att välja mellan att springa till närmaste vask/toa/potta eller byta en bajsblöja :P. Men om hon är kissnödig så tappar hon greppet hela tiden istället. Hon är alltså helt nöjd med att amma och tokbajsa samtidigt, men inte amma och kissa...

hahaha tokfröken, hon tar säkert i och tänker "nu är det bäst du skyndar dig morsan! här kommer en present!"

V stänkar alltid innan han ska lägga en brakare eller bajsa, så man får en kort förvarning..Dock trivs han ypperligt med att morgonbajsa under första morgonamningen, antar att ätandet sätter fart på magen.
Men nu har han nog en liten infektion, har varit riktigt lös, grönaktig och det luktar illa :yuck:. Men han verkar må bra så jag hoppas det går över snabbt. Han passade även på att bajsa sig upp mot ryggen när jag var i stallet, väldigt bra timat.

Nu är John tre månader, och väldigt rolig att umgås med - men jag känner mig lite osäker på vad en bebis som är tre månader gillar att göra. :o

Vi larvar oss och gör grimaser och spelar på läppen och sjunger och skumpar runt och så där.

Han gillar att kolla på grejer, så att följa med och handla och gå på promenad är väldigt stimulerande.

Men mer då?
Hur kan jag leka med honom?

Nu är John tre månader, och väldigt rolig att umgås med - men jag känner mig lite osäker på vad en bebis som är tre månader gillar att göra. :o

Vi larvar oss och gör grimaser och spelar på läppen och sjunger och skumpar runt och så där.

Han gillar att kolla på grejer, så att följa med och handla och gå på promenad är väldigt stimulerande.

Men mer då?
Hur kan jag leka med honom?

Jag klurar egentligen på samma sak :p

Men jag gör som du, samt att jag viftar och håller upp färgglada små leksaker, skallror och annat som han gillar att greppa.
När vi är och fikar o dylikt så får han sitta i knäet och titta på folk, det älskar han.

Men mest sitter vi och " pratar" det är favoriten :D

Min pojke blir 3 månader idag och vi snackar mest, sedan älskar han sitt babygym och kan ligga där länge (vi talar om upp mot 45 minuter ibland).
Så vi leker inte så mycket, pratar, sjunger och tittar roar vi oss med lite kortfattat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar