Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lilla C har slagit sovrekord i helgen! 10 timmar i ett svep och 12 timmar mellan matningarna! Inte illa för en 10-veckors bebis!

Jag känner mej så här :banana: och slipper sömngångarstilen idag!

Mvh Miks

:eek::eek:O_o

Vad är det här för fuskande :mad:?!

Här uppe har jag en förkyld och snorig bebis och som inte kan sova annat än på mig eller i sjalen sen 2 dagar tillbaka. Längtar efter den dagen jag är en glad banan igen...

@Sorbe @skiesabove Japp vi fuskar :D

Vi har dessutom inte förtjänat det! Hon somnade i vagnen, flyttades till soffan, lyftes in i sängen och sov vidare hela tiden. Bängla runt så med sonen funkade verkligen inte men lilla C är som en lealös trasdocka och typ oväckbar efter kl 19 på kvällen. Helt fantastiskt!

Stackars er @skiesabove! Sjuka barn är så himla kramiga men det är slitsamt också! Hoppas liten kryar på sej fort!

Mvh Miks

Sömn är vi otroligt bortskämda med :D
Igår somnade hon kl 21 och sover djupt fortfarande, skulle gissa att hon sover till kl 8-9 om hon skulle få. Men idag ska vi på mammaträff!

Vi har beslutat oss för att försöka sälja vårt hus och köpa ett större. Älskar dock våran lilla stuga.. Så lite separationsångest har jag!
Någon som flyttat med bebis? Känns som ett himla projekt :p

Gaaah! Där fick jag för glad banan! Den där dansande bankjä-eln kan ta och dansa nånannanstans!

I natt har istället bebisen vaknat 3 gånger och varit skitsur. Hon har käkat 4 gånger på 12 timmar, bajsat 2 gånger och precis kräkts ner hela vår säng. Och hon är fortfarande sur :meh:

Var är walking dead smajlyn när man behöver den!?!

Hoppas jag iallafall skickade den där glada bananen vidare till bättre behövande?!?

Mvh Miks

Här körde vi 3 bajsblöjor på 10 min o en kaskadkräk.
Somna för natten gör vi vid 2-3 äter var 2-2.5h på natten och på dagen upp till var 4e.
Idag är första dagen utan pappa, jag har fått order om att sova så nycket som jag kan och att äta en massa, borde gå bra om A fortsätter på samma bana om dagarna som hon gjort hittills.

Ni som pumpat och gett i flaska tidigt, hur mycket har era ätit?

Min bebis (6 veckor idag) tycker det är överreklamerat att sova. Sova gör man på ålderdomshemmet dock är han en bebis som vill ha mycket sömn så han blir väldigt lätt övertrött :meh:
Så hemma hos oss går vi i onda sömnspiraler, börjar bli slitsamt.

Här körde vi 3 bajsblöjor på 10 min o en kaskadkräk.
Somna för natten gör vi vid 2-3 äter var 2-2.5h på natten och på dagen upp till var 4e.
Idag är första dagen utan pappa, jag har fått order om att sova så nycket som jag kan och att äta en massa, borde gå bra om A fortsätter på samma bana om dagarna som hon gjort hittills.

Ni som pumpat och gett i flaska tidigt, hur mycket har era ätit?

Första veckan typ 15-20 ml per gång, sedan har det ökat med runt 20 ml per vecka ungefär. Nu är han fem veckor och får 80 ml när han får flaska. :)

Här sover vi 3 timmar i stöten, men sedan ett par dagar är han i alla fall mer vaken på dagen och äter då mer dagtid = kortare vakentid på natten ( typ 30 min istället för 1-2 h).
I natt sov han däremot från 22.30 till 03 :banana:. Vårt rekord !!

Annars är det mat 22, 01,03, 05,08 så jag är lite sliten.
Är inte så kul att min sambo jobbar väldigt mycket just nu, han har haft 3 jourer på 3 dygn och är då borta mellan 13 och 23 h i sträck.

I kombo med min ischias så är det jäkligt slitigt från och till. Tycker synd om hunden när jag inte klarar att promenera och hästen passas av halva stallet.. Idag kom jag inte ur sängen själv och behövde hjälp att klä på mig :arghh::yuck:

Lilla C har slagit sovrekord i helgen! 10 timmar i ett svep och 12 timmar mellan matningarna! Inte illa för en 10-veckors bebis!

Jag känner mej så här :banana: och slipper sömngångarstilen idag!

Mvh Miks

Jäääklar!! :eek: Jag skulle nästan bli lite nojig om Jack sov så länge! Jag är dock lite hjärntvättad efter stora tjejen som ville amma konstant tills hon va typ 10 månader och jag började jobba så hon blev så illa tvungen att lära sig äta riktig mat :p är redan lite nojig för att jag tycker Jack äter så sällan, men bebisar är olika antar jag :) så länge de går upp i vikt normalt får man väl bara va tacksam om man får sova :)

Jag är så oändligt tacksam för att jag nog nästan kan säga att vi kommer slippa kolik den här gången!! (PEPPAR PEPPAR!!) :):love::love::love: Det är lite kinkigt om kvällarna, man får bära runt på honom osv och ibland lite gråt men inte panikskrik timmar i sträck som det var med dottern. Vågar knappt tro på det än, men slipper vi det kommer jag vara evigt tacksam!! :):)

Lillen har börjat sova 6-7 timmar i sträck på natten! :) Han blev tre månader i onsdags. Första natten vaknade jag själv efter 4 timmar och blev nästan orolig, var tvungen att gå upp och kolla. Men jo han låg så snällt i sin säng och snusade.

Jag hoppas att det kommer fortsätta såhär för det är väldigt skönt att få sova så länge i sträck.

Svarar på min egen fråga, pumpade ur och checkade av hur mycket hon åt de flrsta gångerna o runt 60 ml stannade hon på ibland lite mindre, nu har hon däremot när det varit mer i flaskan (om jag kommit in i pumpadet o det blivit lite för bra flyt) eller när vi ammat så kör hon också gärna äta tills hon spyr.

I övrigt flyter vår första dag på riktigt bra, jag har fått sova :D :banana:

Btw en svärmors update, det har gått rätt bra förutom att hon vill ha liten hela tiden och mina mammahormoner blir tokig vilket jag vet är helt normalt. Allt A gör kommenteras eller vad jag gör, hon är aldrig tyst :yuck:
Hon kan inte säga Alice utan det är Allissssssssssssss :banghead:

Folk har skickat kort både grattis till barnbarnet men även sånt som är till oss, men hon behåller de själv jag har inte ens fått se korten utan hon har bara hållt upp snabbt och sen stoppat undan igen. Visst att hon är en stolt farmor men nån måtta måste det ju vara.

Känner mej smått överkänslig, har försökt förbereda mej på hur hon kommer vara och hon är ju inte worst case scenario iaf men vad irriterad jag blir.

Elvira äter ca 80-90ml per mål med 2½-3 timmars intervaller. Men hennes äldsta storebror käkade precis som @Sorbe s bäbis. Glömmer aldrig på en föräldraträff då de var 9 månader, gossen smällde två stora burkar barnmat själv och de andra mammorna bara tittade, deras åt knappt en liten burk. Men så klockade han in på dryga 13180 gram på ettårsdagen vägde (3110 g som nyfödd) idag som 15 åring är det mest en lång och gänglig räka ca 180 lång och 55 kg, så han sprang av sig det.. Och mer lär han väl växa, förhoppningsvis inte bara på längden.

Lite häftigt hur olika de är ändå, små individer i all sin härlighet :love:

Min son ( älskar att skriva det, totalt overkligt fortfarande) är väldigt aktiv, har hållt sitt eget huvud sedan födseln, drar sig fram på mage och ägnar all vaken tid åt att "träna" ( som vi kallar det ). Han viftar, försöker rulla från rygg till sida, plockar i allt han når och hittar nya ljud att hojta.

Min favorit är BAH! Han hakar upp sig och jag skrattar mig tokig åt hur han låter. Igår var det övning av leende som stod på agendan och försök att nå den där konstiga katten som satt bredvid :p

Lite häftigt hur olika de är ändå, små individer i all sin härlighet :love:

Min son ( älskar att skriva det, totalt overkligt fortfarande) är väldigt aktiv, har hållt sitt eget huvud sedan födseln, drar sig fram på mage och ägnar all vaken tid åt att "träna" ( som vi kallar det ). Han viftar, försöker rulla från rygg till sida, plockar i allt han når och hittar nya ljud att hojta.

Min favorit är BAH! Han hakar upp sig och jag skrattar mig tokig åt hur han låter. Igår var det övning av leende som stod på agendan och försök att nå den där konstiga katten som satt bredvid :p

Visst är dom fantastiska :love:
Jag förvånas varje dag över de framsteg A gör. Tänk va mycket som händer första året, ska bli så kul och se hur hon utvevklas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka