Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Annars är det mat 22, 01,03, 05,08 så jag är lite sliten.
Våra verkar ha samma schema.
Han är dålig på att sova på natten, jag är dålig på att sova på dagen.
Tur att han är söt
Jag skulle ha tvättat det först. Till en början suger de inte så mycket på det men det kommer att komma.En liten fråga...
Jag tänkte köpa ett babygym i morgon, den mjuka varianten som IKEA har t.ex... Ska man tvätta den först? Hur har ni gjort?
Minns att det var lite delade meningar i tvätt-tråden jag inte lyckades hitta.
Helt ärligt hörni, finns det något jag kan göra för att han ska sova mer på nätterna?
Tack för svar!
I går på kvällen var jag så jäkla trött att jag började natta honom vid 21. Han kontrade med veckans längsta vakenperiod, superpigga bebisen stängde inte ögonen förrän exakt vid midnatt.
Sen vaknade han strax efter 2, och jag utmanade mig själv och bytte inte blöja. Somnade vid lite före tre.
Vaknade strax innan halv 6, då blev det mer mat och så bytte vi blöja. Vaken till strax efter 6.
Vaknade strax före 9, och nu ligger vi här och ammar i dagsljus och morgonsol (min vampyrbebis är rätt skeptisk till det här med ljus, ska ni veta). Till min stora glädje fungerar det just nu att liggamma från höger bröst, det har inte fungerat alls förut.
Överlag har det här varit en bra natt, han har somnat rimligt snabbt efter att jag har lagt honom i vaggan och jag är inte så trött att jag hade kunnat byta bort honom mot en tamagotchi.
Ger du flaska eller ammar på natten?
Ett bidrag till att jag/vi inte är vakna så lång stund på natten är nog att vår tjej ligger mellan oss. När hon börjar böka runt så vaknar jag snabbt, slänger fram bröstet och sen somnar jag typ igen. På så vis är det ju väldigt smidigt med amning om det funkar. Byter inte blöja mellan 23-09 då hon inte bajsar på natten längre.
Kan du inte prova att ha honom bredvid dig? Liggammar man och inte behöver flytta bebis sen så blir det snabbt att man kommer in i vanan att somna innan de är färdiga. = mer sömn och då gör det inte så mycket om de vaknar oftaVi brukar ge flaska första gången han vaknar (då kan maken ta det passet), men jag behöver ändå pumpa en stund så jag är ju vaken oavsett... (Flaska = han äter snabbare och blir enligt min uppfattning inte lika pruttig efteråt.)
I natt orkade jag inte med det, utan har ammat vid varje uppvak. Det har ju fungerar det med, bevisligen.
Kan du inte prova att ha honom bredvid dig? Liggammar man och inte behöver flytta bebis sen så blir det snabbt att man kommer in i vanan att somna innan de är färdiga. = mer sömn och då gör det inte så mycket om de vaknar ofta
Är det nån annan som fått mycket finnar efter graviditeten? Jag har fått en del på hakan och så har jag fått väldigt mycket "knottor" på käke, överarmar och under nyckelbenen...
Antar att det är ganska normalt med tanke på alla hormoner i överflöd man har även efter förlossningen. Meeen jag har ju svårt att inte pilla sönder dem.