Miks
Trådstartare
Skönt att få en liten samarbetsvillig bebis igen!Efter några gnälliga supermammiga och klängiga dagar och sömnbristiga nätter så verkar vi vara på slutet av första utvecklingssprånget! Inatt fick jag sova 3 + 2,5 + 2 timmar, hon har börjat amma med gigantiska svälj och är fort klar (istället för att snutta i en halvtimme). Idag tog vi en tur till stallet där hon först gick att sätta i babyskyddet och åka bil med utan ett pip och sen sov hon i 20 minuter i stillastående vagn (!!) och efter det var hon nöjd i selen under både hovslagarbesök och korvgrillning. Och nu så sover hon igen som en klubbad säl, helt lugn och mjuk i kroppen och har kunnat ta en lur på pappas bröst igen (han var persona non grata den här veckan).
Hoppas det fortsätter såhär, och att vårsolen fortsätter lysa .
Det där med att pappa inte duger har vi också fått erfara. Det var aldrig något problem med första barnet. Då spelade det ingen roll. Men den här lille tjejen har suttit som ett plåster på mig sen hon kom för 9 veckor sedan. Det lättade förra veckan och har blivit bättre denna vecka. Nu kan hon till och med hänga på pappa en stund utan att gallskrika! Det har slitit rätt hårt på oss båda!
Jag hoppas också på mer sol!
Mvh Miks