Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bekant la just upp på Facebook att de fått en son, född 12 veckor för tidigt. :eek: Tittar på bilderna av deras pyttelilla men högst verkliga bebis och försöker ta in att jag har en nästan lika stor i min mage, eftersom jag bara ligger 2-3 veckor efter dom. Det går inte riktigt in :o
 
En bekant la just upp på Facebook att de fått en son, född 12 veckor för tidigt. :eek: Tittar på bilderna av deras pyttelilla men högst verkliga bebis och försöker ta in att jag har en nästan lika stor i min mage, eftersom jag bara ligger 2-3 veckor efter dom. Det går inte riktigt in :o

Dom är inte stora i den "åldern", vi fick ju en kusin i veckan, 3v för tidigt. En liten räka. Vi har köpt en pyjamas till henne, men det där med storlek. Hon kommer drunkna i den :p
Vi valde bort 52 då vår dotter växte ur det så fort. Tänkte sedan ett steg till och köpte i 62..... Det kommer ta lite tid innan hon växer i den :p
 
Kan vi ta upp det där med torra slemhinnor och sex.. (ja jag är ganska öppen av mig, sorry för det)


Min sexlust är ganska låg under denna graviditet, känner mig mest fet och klumpig och det är bökigt att raka sig så jag känner mig fräsch med.
Inte nog med det, när lusten faller på (när sambon kämpat tillräckligt länge..) då är det torrt, suget finns och det bör absolut inte vara torrt (brukar ha motsatt problem). Glidmedel självklart, men att påtala det där med glid hela tiden, det förstör stämningen lite. Här körs det oftast bara snabbisar som det är, pga dottern. Man får passa på när hon somnat, innan man själv är för trött :angel:

Sedan vet jag inte vad han gör, men detta problemet har vart där länge. Jag har innan jag träffade sambon alltid haft otroligt svårt för att komma. Men det är då inga problem längre, han behöver knappt titta på mig innan det går. Visst hans ego växer, men jag känner mig ganska dålig då jag mest blir öm efter och nu under graviditeten satanigatan vad öm jag blir efter.
Torra slemhinnor och sex, hur gör man ens?!
 
Dom är inte stora i den "åldern", vi fick ju en kusin i veckan, 3v för tidigt. En liten räka. Vi har köpt en pyjamas till henne, men det där med storlek. Hon kommer drunkna i den :p
Vi valde bort 52 då vår dotter växte ur det så fort. Tänkte sedan ett steg till och köpte i 62..... Det kommer ta lite tid innan hon växer i den :p
Nej verkligen inte stora, 900 g vägde den lille här, helt galet! Känns också obegripligt att det rent teoretiskt skulle kunna hända en själv, ganska snart...:nailbiting:
 
Nej verkligen inte stora, 900 g vägde den lille här, helt galet! Känns också obegripligt att det rent teoretiskt skulle kunna hända en själv, ganska snart...:nailbiting:

Jag tycker man läser till höger och vänster om folk som åker in och får stanna av det med bricanyl :nailbiting:
Jag är livrädd för det, samtidigt som jag kroppsligt skulle bli "glad" för det :crazy: lite arg över min tanke där, men jag trivs verkligen inte som gravid och jag känner mig helt värdelös för det.
 
Kan vi ta upp det där med torra slemhinnor och sex.. (ja jag är ganska öppen av mig, sorry för det)


Min sexlust är ganska låg under denna graviditet, känner mig mest fet och klumpig och det är bökigt att raka sig så jag känner mig fräsch med.
Inte nog med det, när lusten faller på (när sambon kämpat tillräckligt länge..) då är det torrt, suget finns och det bör absolut inte vara torrt (brukar ha motsatt problem). Glidmedel självklart, men att påtala det där med glid hela tiden, det förstör stämningen lite. Här körs det oftast bara snabbisar som det är, pga dottern. Man får passa på när hon somnat, innan man själv är för trött :angel:

Sedan vet jag inte vad han gör, men detta problemet har vart där länge. Jag har innan jag träffade sambon alltid haft otroligt svårt för att komma. Men det är då inga problem längre, han behöver knappt titta på mig innan det går. Visst hans ego växer, men jag känner mig ganska dålig då jag mest blir öm efter och nu under graviditeten satanigatan vad öm jag blir efter.
Torra slemhinnor och sex, hur gör man ens?!
Jag hade inga problem med slemhinnorna förra graviditeten eller ens under amningsperioden som många andra. Nu däremot är det riktigt jobbigt. Mycket glidmedel behövs men jag behöver inte påminna utan han är rätt med på det. Sen funkar inte alla ställningar, det får liksom inte glidas in från sidan utan måste komma direkt "på". Men som du skriver, jag kommer fort och efter det är det inte särskilt behagligt längre, jag blir öm och magen blir hård som en boll.
Och så den ständiga tröttheten på kvällarna när båda är hemma och det finns barnfri tid... på dagarna är jag väldigt sugen men sen tar tröttheten över.
Jag tänker att det finns ett sexliv efter detta ;)
Vi gör det vi orkar, det som funkar och det vi har lust med. Och just nu i livet blir det inga längre stunder och vi båda är nöjda ändå:p
 
V 33 imorgon, galet. Idag blev det mer verkligt när vi köpte syskonvagn. Ska jag kunna ta hand om två små huliganer, jag har ju fullt upp med en?! :eek:
Vad blev det för syskonvagn? :)
Jag satte sonen i en emmaljunga (vet inte vad modellen heter...) när vi var i en sån butik i veckan och den kändes väldigt trång i sittdelen... tror inte han är onormalt stor för sin ålder.
 
Vad blev det för syskonvagn? :)
Jag satte sonen i en emmaljunga (vet inte vad modellen heter...) när vi var i en sån butik i veckan och den kändes väldigt trång i sittdelen... tror inte han är onormalt stor för sin ålder.

Det blev en bugaboo donkey duo. Skönt att kunna variera den mellan singel- och syskonvagn på ett smidigt sätt. Jag har gillat vår Emmaljunga jättemycket, och den är rymligare men den här känns också bra. Köpte den begagnad och fick med en stå/sittbräda på köpet också. Tror vi kommer använda den i max ett år, men känns ändå bra att ha. Skönt när jag har barnen själv, och sonen sover fortfarande bra i vagn.
 
Apropå flytningar. Kjol + rikliga flytningar är sådär kul. När man känner att det rinner längs med benen :yuck:

Verkligen haft en av mina glansdagar idag känner jag när det kommer till kroppsvätskor. Stod och hade lektion, ser att en av eleverna spanar konstigt på min överkropp så drar handryggen lite i förbifarten över bröstet. Nä men jag läckte lite helt enkelt :cool:
 
Just nu önskar jag mig en kateter på nätterna.
Är sååå trött på att gå upp och kissa 4-5 ggr per natt trots att jag inte dricker mycket på kvällen.

Apropå sex och slemhinnor så har jag haft problem med torrhet sedan jag hade P-stav. Har inte blivit bättre sen den togs ut.
Glidmedel blir räddningen.

Lusten har minska senaste veckan. Är i vecka 31 nu.
Sist blev magen stenhård och kände lite tryck.
Kanske kroppens sätt att tala om för mig att det är dags att låta bli det tills efter födeseln
 
Är verkligen så grymt trött idag och hade gladeligen hällt i mig en energidryck men undviker ju det pga varningstexterna och är inte kaffedrickare

Jäkliga är att vi har energidryck i kylen som stirrar på mig varje gång jag öppnar kylskåpsdörren!
 
Jag är också jättetrött idag, men jag vet i alla fall att det beror på lite för dålig och lite för lite sömn på sistone. Den där riktigt tunga tröttheten verkar annars ha gett sig sedan någon vecka, om jag låg på max 40 % av mina vanliga energinivåer då skulle jag påstå att jag befinner mig runt 60 % nu, det är en väldigt lättnad (i jämförelse i alla fall...).

Igår var det för övrigt första gången en okänd person vågade utgå från att jag är gravid, så nu syns det definitivt! :p
 
Igår var det för övrigt första gången en okänd person vågade utgå från att jag är gravid, så nu syns det definitivt! :p

Det hände mig också härom veckan. En föredetta kollega som frågade rakt ut om jag är gravid :) Magen är tydlig nu men jag känner mig inte otymplig eller så ännu, gick in i vecka 25 idag.

Har för övrigt smörjt hela underlivet med ren kokosolja de senaste dagarna och skillnaden är märkbar! Ingen sveda eller klåda alls, bättre än allt annat jag testat och mycket mindre kladdig känsla än t.ex. Idominsalva. Fantastiskt tips @YaHilweh
 
Första besöket hos bm idag sen inskrivning, alla värden var bra, lite lågt SF mått men ändå normalt (ligger på nedre kurvan) och så fick vi ju höra hjärtljud :love: Fick för övrigt förklarat att jag bär lågt, förklarar varför jag känt sparkar så långt ner :laugh: någon mer som har så? Bm sa bara att det var normalt
 
Jag ska till Bm idag, nu var det 2v sedan (råkade balla ur lite på alla täta kontroller sist)..
Går in i v24 i morgon, så vi får se om de mäter och lyssnar idag.

Jag har haft sjuka sammandragningar i någon vecka nu, det hade jag aldrig med dottern. Vi får se vad de säger om det, den här gången får jag väl komma ihåg att ha med mig mitt urinprov med (jag glömmer alltid det) så de kan ta en ordentlig odling på det.
 
Första besöket hos bm idag sen inskrivning, alla värden var bra, lite lågt SF mått men ändå normalt (ligger på nedre kurvan) och så fick vi ju höra hjärtljud :love: Fick för övrigt förklarat att jag bär lågt, förklarar varför jag känt sparkar så långt ner :laugh: någon mer som har så? Bm sa bara att det var normalt
Så härligt att få höra hjärtljud :love: Vi ska också snart på vårt första besök sedan inskrivning, hoppas på att vi får höra hjärtljud vi med!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 948
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 898
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 826
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp