Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
V 33 imorgon, galet. Idag blev det mer verkligt när vi köpte syskonvagn. Ska jag kunna ta hand om två små huliganer, jag har ju fullt upp med en?! :eek:
 
Drömmer så märkliga saker. Mest att jag är med andra personer än min sambo :angel: Inte så att jag drömmer att jag är otrogen utan mer som att jag är polygam och att det är okej :rofl:

Men inatt drömde jag att lillebror troligen hade dött i magen. Var i Sundsvall och försökte få tag i förlossningen men kunde inte slå in rätt telefonnummer på telefonen :cry: Hemskt. Kan ju säga att jag legat hela morgonen och bråkat med mini bara för att känna rörelserna :D
 
Drömmer så märkliga saker. Mest att jag är med andra personer än min sambo :angel: Inte så att jag drömmer att jag är otrogen utan mer som att jag är polygam och att det är okej :rofl:

Men inatt drömde jag att lillebror troligen hade dött i magen. Var i Sundsvall och försökte få tag i förlossningen men kunde inte slå in rätt telefonnummer på telefonen :cry: Hemskt. Kan ju säga att jag legat hela morgonen och bråkat med mini bara för att känna rörelserna :D


Jag drömde härom natten att jag bodde hemma hos Martin Melin och han stekte pannkakor till frukost och att vi skulle servera pannkakor med marshmallows på vårt bröllop :o:rofl::rofl:
 
Kom att tänka på en grej mitt i hockeyn: Informerar dom någonsin om vad man har för blodgrupp och sånt? Är rätt säker på vad jag har men är väl intressant att ha det svart på vitt.
Här fick vi papper på det gången efter inskrivningen när de tagit blodprover första gången. Vi ska ha med oss detta papper till förlossningen.
(Nu råkar jag ju veta att det ska finnas i ett program i datorerna även på förlossningen, men vi gör väl som de säger ;)).
Annars kan du ju alltid fråga:up:
 
Jag drömde härom natten att jag bodde hemma hos Martin Melin och han stekte pannkakor till frukost och att vi skulle servera pannkakor med marshmallows på vårt bröllop :o:rofl::rofl:

Jag fattar inte hur hjärnan får ihop det :rofl:
Drömde inatt om att en av mina elever ville provligga "Maggan" (för er som inte vet hur jag blivit med gravidkudden maggan och det är henne jag syftar på :love:).

Även drömt att jag begår terrorbrott (min pappa och bästa kompis dog i den) och dödade 400 personer. Efter som att jag blev efterlyst levde jag i sthlm tunnelbana för där kunde inte polisen skjuta mig :up:

En annan intressant dröm var här om natten när exet sedan måååånga år tillbaka bokade upp mig för en sexnatt. Kommer till hotellrummet och där är hans väldigt pryda föräldrar, hans mamma gratulerar till graviditeten :rofl:
 
Jag fattar inte hur hjärnan får ihop det :rofl:
Drömde inatt om att en av mina elever ville provligga "Maggan" (för er som inte vet hur jag blivit med gravidkudden maggan och det är henne jag syftar på :love:).

Även drömt att jag begår terrorbrott (min pappa och bästa kompis dog i den) och dödade 400 personer. Efter som att jag blev efterlyst levde jag i sthlm tunnelbana för där kunde inte polisen skjuta mig :up:

En annan intressant dröm var här om natten när exet sedan måååånga år tillbaka bokade upp mig för en sexnatt. Kommer till hotellrummet och där är hans väldigt pryda föräldrar, hans mamma gratulerar till graviditeten :rofl:

Haha, Jag gissar att Maggan fått topp betyg efter första natten? ;) Jag ska bannemig ta en rejäl funderare där. Våra kuddar räcker bara när sambon jobbar natt och jag kan stjäla hans med. Han blir så arg när jag tar den han använder medan han sover :angel:

Det hade kunnat bli spännande om du kom ini världens raffset och dom satt innanför dörren :rofl:

Lite off topic. Missat det helt med din pappa :nailbiting::(
 
Haha, Jag gissar att Maggan fått topp betyg efter första natten? ;) Jag ska bannemig ta en rejäl funderare där. Våra kuddar räcker bara när sambon jobbar natt och jag kan stjäla hans med. Han blir så arg när jag tar den han använder medan han sover :angel:

Det hade kunnat bli spännande om du kom ini världens raffset och dom satt innanför dörren :rofl:

Lite off topic. Missat det helt med din pappa :nailbiting::(

MAGGAN :love: Det är allt jag har att säga. Tycker inte att hon tog mer plats än vad jag brukar göra på egen hand :angel: Köpte henne för 100:- av svägerskan, mitt livs bästa investering.

Haha ja alltså terrordrömmen vaknade jag ur gråtandes som ett litet barn :o Den var inte go. Jag ska inte bli terrorist :angel:
 
MAGGAN :love: Det är allt jag har att säga. Tycker inte att hon tog mer plats än vad jag brukar göra på egen hand :angel: Köpte henne för 100:- av svägerskan, mitt livs bästa investering.

Haha ja alltså terrordrömmen vaknade jag ur gråtandes som ett litet barn :o Den var inte go. Jag ska inte bli terrorist :angel:

Usch, men snacka om hemsk dröm, jag hade avlidit på studs om jag drömt att min pappa dött på ett sådant sätt. :nailbiting:
Du ska bli lärare, så uppfostra dina barn väl ;):p

Jag har lixom ingen plats i sängen som det är och då har vi ändå en 180 säng :p
 
Vi har börjat titta lite på hur vi ska möblera när spjälsängen nu snart ska fram igen. Det har hänt ganska mycket i vårt sovrum sedan första dottern. En vägg är borta och några garderober är uppsatta.
Garderoben på min sida står ganska nära sängen och det börjar bli tight att knöla sig förbi om morgnarna som det är. Att då ställa in en spjälsäng mot min sida, det finns inte på kartan. Det fanns ingen annanstans att ställa garderoben och vi tröttnade på att ha alla våra kläder på dotterns rum. Hon behöver sina garderober själv.

Så nu är vi lite inne på att sätta sängen vid fotändan. Planen är om jag får som jag vill att vi ska skaffa en vällingmaskin, känns som en investering då jag inte har som plan att amma alls. Samt att vi bor på övervåningen och springa i trappan 6-10 gånger/natt för att blanda ersättning. Det finns inte på kartan riktigt och ersättning ska man inte ge kallt. Dottern idag dricker gärna sista kvällsvällingen kall, men det är skillnad på välling och ersättning.
 
@YaHilweh du har ju testat amning, inget för dig eller din diabetes. Vad är argumentet mot att inte skaffa en vällingmaskin (antar att man kan göra ersättning i den också)? Ni vet ju att den kommer bli använd.

Jag har svårare att förstå varför man köper en sån maskin med första barnet mest för att det kan vara "bra att ha". Visst folk får strössla sina pengar på vad de vill men jag förstår det inte.
 
@YaHilweh du har ju testat amning, inget för dig eller din diabetes. Vad är argumentet mot att inte skaffa en vällingmaskin (antar att man kan göra ersättning i den också)? Ni vet ju att den kommer bli använd.

Jag har svårare att förstå varför man köper en sån maskin med första barnet mest för att det kan vara "bra att ha". Visst folk får strössla sina pengar på vad de vill men jag förstår det inte.

Det är väl mer att det är en stor kostnad, vi vet att den kommer användas flitigt. Har ju kört utan med dottern, men hon var ändå så pass gammal när hon gick över till flaska på heltid.

Men som sagt, det som gör att sambon tvekar är prislappen.
 
Köpte äntligen vagn idag, blev denna

EWINLHWJCIFGYHZS.jpg


V. 28 nu, 29 på onsdag. Börjar närma sig :-D Hämtar säng i veckan med, sen är det bara småsaker kvar att köpa.

Har ni alla bestämt hur länge ni ska vara hemma?
 
Har ni alla bestämt hur länge ni ska vara hemma?
Snygg! Vad är det för vagn?
Vi har knappt köpt något, bara lite bodys :p men ska få hämta spjälsäng hos en kollega och resten tar vi nog tag i det närmar sig v 30 typ :)

Har inte bestämt föräldraledigheten än, men börjar ju bli dags att ta tag i det nu. Eftersom sambon också vill vara hemma mycket så tar jag nog knappt ett år :)
Men vi funderar också på om vi ska ta mer tid hemma tillsammans i början än de givna 10 dagarna för att hinna landa tillsammans, men vet inte alls vad som är bäst. Tycker det är ursvårt, hur tänker ni andra?
 
Snygg! Vad är det för vagn?
Vi har knappt köpt något, bara lite bodys :p men ska få hämta spjälsäng hos en kollega och resten tar vi nog tag i det närmar sig v 30 typ :)

Har inte bestämt föräldraledigheten än, men börjar ju bli dags att ta tag i det nu. Eftersom sambon också vill vara hemma mycket så tar jag nog knappt ett år :)
Men vi funderar också på om vi ska ta mer tid hemma tillsammans i början än de givna 10 dagarna för att hinna landa tillsammans, men vet inte alls vad som är bäst. Tycker det är ursvårt, hur tänker ni andra?

Det är en Silver Cross Wave, går att göra till syskonvagn om vi skulle behöva sen också.

Vi tänkte ta nästan en månad ihop i början. Sen efter ca 10 mån tänkte jag börja jobba kanske 50-60% varav 1-2 dagar hemifrån och pappan gör lika. Hemmajobbdagarna tänkte vi alltså att ingen tar ut FP utan båda jobbar hemma tar barnet ihop samtidigt, får se hur det fungerar. Vi tänkte skola in vid 18 mån och vill helst inte behöva ta ut så mycket dagar för vi vill spara till framtida sommarlov osv.
 
@Venus_in_Furs
Vi tänker att vi plockar de 10 dagarna direkt, sist kunde sambon vara hemma nästan 1 månad på de 10 dagarna. Hoppas kunna plocka in det på liknande sätt denna gång.

Sedan är jag hemma 100% fram till Juli, Sambon har troligtvis semester i Juni i år. Då börjar jag gå in och jobba ca 25% för att komma igång. Sedan är planen att vi drar utomlands med ett gäng kompisar lagom till skolorna kör igång. och då är sambon hemma 100% och jag tar ut min semester (har 28 dagar sparade från i år och får 9 till för nästa år) Sedan är planen att vi båda ska gå ned i tid och jobba 75% var. För då kommer våra dagar/tider funka ihop. Tackvare att jag lägger mitt schema själv.
Dock är planen ändå att skola in när hon är 1år.

Havanna kommer gå ned på 15h från februari och sedan gå upp i tid igen när vi börjar jobba igen.
 
@Venus_in_Furs @YaHilweh
Bra att höra hur ni tänker! Hur kommer det sig att sambons 10 dagar räckte så länge som en månad YaHilweh? Pga jobbschemat eller spred han ut dem och körde obetalda dagar därutöver?

Att jobba 50% eller däromkring i början efter föräldraledigheten i övergången när sambon ska gå hem tycker jag låter ganska vettigt, vi har snuddat vid tanken lite när vi planerat. I övrigt skulle jag tro att jag ska försöka ta ut max 4 dagar föräldrapenning/vecka för att kunna ha kvar en del framöver.
 
@Venus_in_Furs @YaHilweh
Bra att höra hur ni tänker! Hur kommer det sig att sambons 10 dagar räckte så länge som en månad YaHilweh? Pga jobbschemat eller spred han ut dem och körde obetalda dagar därutöver?

Att jobba 50% eller däromkring i början efter föräldraledigheten i övergången när sambon ska gå hem tycker jag låter ganska vettigt, vi har snuddat vid tanken lite när vi planerat. I övrigt skulle jag tro att jag ska försöka ta ut max 4 dagar föräldrapenning/vecka för att kunna ha kvar en del framöver.

Han jobbar 3skift dom polis och har väldigt oregelbundna dagar/tider. Så det var tackvare hans schema det blev så. Dock var han inne och jobbade en kväll i mitten för att kunna ta ut alla i ett sträck. Fråga inte varför, men tydligen är man tvungen att göra så hos dom. Samma vid sommaren så måste han in och jobba mellan f-dagar och semester.

Han vill inte gå hemma på heltid, men jag vill att han ska vara hemma mer än han vart med Havanna. Därför gav jag förslaget att att vi båda går ned istället. Jag jobbar det jag kan och han går ned 25% det gör att han är hemma väldigt mycket.
Sedan blir jag dum i huvudet av att gå hemma för länge. Så det är oxå enju anledning till att jag börjar jobba så tidigt.
 
Jag sticker in en annan fråga... jag har under hela graviditeten haft mycket flytningar (vecka 24 nu). Ofta vattniga, och det verkar som om de liksom ”torkar ut” huden kring slidan och däromkring för jag får ibland små sår och mycket irriterad hud. Blir bättre om jag smörjer med idomin eller bepanten, gör jag inte det så börjar det klia. Jag har inga typiska gryniga svamp-flytningar eller att det kliar inuti slidan (så har det varit när jag haft svamp som ogravid). Det har varit så här till och från mer eller mindre hela graviditeten. Har inte tagit upp det med BM dock, det kanske jag borde? Någon som känner igen sig?
 
Jag sticker in en annan fråga... jag har under hela graviditeten haft mycket flytningar (vecka 24 nu). Ofta vattniga, och det verkar som om de liksom ”torkar ut” huden kring slidan och däromkring för jag får ibland små sår och mycket irriterad hud. Blir bättre om jag smörjer med idomin eller bepanten, gör jag inte det så börjar det klia. Jag har inga typiska gryniga svamp-flytningar eller att det kliar inuti slidan (så har det varit när jag haft svamp som ogravid). Det har varit så här till och från mer eller mindre hela graviditeten. Har inte tagit upp det med BM dock, det kanske jag borde? Någon som känner igen sig?

Jag tog upp liknande fråga med bm häromdagen. Hon sa att smörj med kokosolja eller rapsolja
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 948
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 898
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 822
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp