Vinterföräldrar 23/24

Oj, fick du ont? ❤️
Jag sover fortfarande typ framstupa sidoläge. Min barnmorska sa att så länge det inte gör ont eller bebis protesterar så är det okej att sova så 😊
Ja jag vaknade och var helt klart besvärad. Sjukt märkligt ändå för jag brukar aldrig sova på mage annars? O_o
Gick över som tur var :)
 
Vad skönt. Hur går det med illamåendet?

Jag har fått flytta mitt RUL två gånger nu, har landat på v. 20+1 heh men bättre sent än aldrig
Blivit mycket bättre! Tar fortfarande 7 tabletter om dagen för att kontrollera det, men har börjat kunna äta lite lagad mat och vara uppe lite under dagen. På måndag ska jag börja jobba, så vi hoppas kroppen ska orka det så jag slipper för stora bakslag (utmattning triggar illamåendet som inget annat)
 
Blivit mycket bättre! Tar fortfarande 7 tabletter om dagen för att kontrollera det, men har börjat kunna äta lite lagad mat och vara uppe lite under dagen. På måndag ska jag börja jobba, så vi hoppas kroppen ska orka det så jag slipper för stora bakslag (utmattning triggar illamåendet som inget annat)
Fint att höra. Hoppas återgången till arbetet går bra!
 
Blivit mycket bättre! Tar fortfarande 7 tabletter om dagen för att kontrollera det, men har börjat kunna äta lite lagad mat och vara uppe lite under dagen. På måndag ska jag börja jobba, så vi hoppas kroppen ska orka det så jag slipper för stora bakslag (utmattning triggar illamåendet som inget annat)
Håller tummarna!

Sjukt också att man kan bli så sjuk. Till ingen nytta.
 
Har varit och "provkört" vagnar på en butik idag, fastnade för Emmaljunga superviking, men vilken djungel det är!!! Ska nog försöka köpa begagnat men det är också lite nervös för att få en vagn som inte är väl omhändertagen..
Har ni vagnar/funderat/börjat jämföra?
Vad tycker ni är viktigast i val av vagn och tillbehör?
 
Har varit och "provkört" vagnar på en butik idag, fastnade för Emmaljunga superviking, men vilken djungel det är!!! Ska nog försöka köpa begagnat men det är också lite nervös för att få en vagn som inte är väl omhändertagen..
Har ni vagnar/funderat/börjat jämföra?
Vad tycker ni är viktigast i val av vagn och tillbehör?

Vi tänker emmaljunga nxt, tänkte köpa en begagnad nån gång i november 😊
 
Har varit och "provkört" vagnar på en butik idag, fastnade för Emmaljunga superviking, men vilken djungel det är!!! Ska nog försöka köpa begagnat men det är också lite nervös för att få en vagn som inte är väl omhändertagen..
Har ni vagnar/funderat/börjat jämföra?
Vad tycker ni är viktigast i val av vagn och tillbehör?
Vi kommer göra det enkelt och köpa av en vän vars barn börjar bli för stora.
Jag orkar inte ens börja kolla på vagn, har bett min man fixa allt..
 
Har varit och "provkört" vagnar på en butik idag, fastnade för Emmaljunga superviking, men vilken djungel det är!!! Ska nog försöka köpa begagnat men det är också lite nervös för att få en vagn som inte är väl omhändertagen..
Har ni vagnar/funderat/börjat jämföra?
Vad tycker ni är viktigast i val av vagn och tillbehör?
Vi har en Emmaljunga Superviking som vi köpte begagnat innan vi skulle få dottern. Har varit jättenöjda med den. Vi bor på landet och kör mycket grusvägar, lite stigar, ojämnt underlag och så och den funkar toppen till det :) Så vi tänkte ha kvar den. Sen velar jag lite hur vi ska göra för dottern kommer vara nästan tre år när bebis är beräknad, så vi kanske köper en ståbräda eller nåt om hon behöver vila lite under promenaderna.

Sen vet man ju aldrig, hon avskydde att ligga i vagn när hon var liten så om bebis är likadan bär jag nog mest bebis i sjal och så kan hon åka vagnen 😜
 
Jag börjar känna mig väldigt stressad för att jobba hela vägen in i kaklet.. har inte sökt gravidpenning men det är så högt tempo på jobbet så jag är helt gråtfärdig och slutkörd när jag ska hem från jobbet och då är det bara september...
Vet inte hur jag ska göra.. har också förstått det som att sjukskrivning är svårt att få igenom om man inte har särskilda skäl när man är gravid, och än så länge så håller ju kroppen bra (tack och lov) även om det börjar bli stönigt..
Känner mig också typ otacksam som känner såhär när det finns många gravida som inte kan jobba och det kan ju jag..
 
Jag börjar känna mig väldigt stressad för att jobba hela vägen in i kaklet.. har inte sökt gravidpenning men det är så högt tempo på jobbet så jag är helt gråtfärdig och slutkörd när jag ska hem från jobbet och då är det bara september...
Vet inte hur jag ska göra.. har också förstått det som att sjukskrivning är svårt att få igenom om man inte har särskilda skäl när man är gravid, och än så länge så håller ju kroppen bra (tack och lov) även om det börjar bli stönigt..
Känner mig också typ otacksam som känner såhär när det finns många gravida som inte kan jobba och det kan ju jag..
Det där låter ju inte bra alls, gravid eller inte.
Kan du prata med chefen?
 
Jag börjar känna mig väldigt stressad för att jobba hela vägen in i kaklet.. har inte sökt gravidpenning men det är så högt tempo på jobbet så jag är helt gråtfärdig och slutkörd när jag ska hem från jobbet och då är det bara september...
Vet inte hur jag ska göra.. har också förstått det som att sjukskrivning är svårt att få igenom om man inte har särskilda skäl när man är gravid, och än så länge så håller ju kroppen bra (tack och lov) även om det börjar bli stönigt..
Känner mig också typ otacksam som känner såhär när det finns många gravida som inte kan jobba och det kan ju jag..
Tycker inte alls du ska behöva känna så, om du inte känner det går att prata med chefen kanske din barnmorska kan ge tips eller vet en läkare som kan hjälpa med sjukskrivning?
 
Såg idag att man sen 2022 rekommenderar att gravida vaccineras mot kikhosta, någon här som fått höra något om det från sin barnmorska?
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 534
Senast: mamman
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 764
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 133
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp