Vinterföräldrar 23/24

Gjorde KUB idag, allt såg bra ut på ultraljudet, men hade lite ökad risk för Downs, så ska ta NIPT imorgon, men är inte särskilt orolig :)
Vi hade ett konstigt ultraljud (minns inte exakt vad längre) med första barnet men sen vid nästa var allt ok :)
Håller tummarna för er vid nästa också!
 
Gjorde KUB idag, allt såg bra ut på ultraljudet, men hade lite ökad risk för Downs, så ska ta NIPT imorgon, men är inte särskilt orolig :)
Skönt att det såg bra ut på ultraljudet! Jag blev först erbjuden nipt efter kub, men en läkare dubbelkollade ultraljudet och plockade bort remissen sen då hen bedömde att det inte var nödvändigt. Är ju så många parametrar de kollar på och även en lite ökad risk är inte en stor risk ❤️ hoppas ni får snabba positiva besked.
 
Skönt att ultraljudet såg bra ut. Hoppas ni får bra besked på NIPT!

Jag har KUB nästa vecka och tycker tiden går så himla långsamt just nu...
Jag tyckte att tiden innan Kub var sååå långsam 😅 det är ju något med väntan inför ultraljuden som är så jobbigt.. hoppas tiden skärper sig lite och rullar på!
 
I veckan kände jag första sparkarna på utsidan magen 😍 för mig är det jättestort, har inte känts självklart att jag skulle få uppleva det så det känns verkligen som en milstolpe! Sen är det väldigt olika från dag till dag hur mycket och hur starkt jag känner bebis, kan inte hitta några rutiner eller mönster än 😅 och hon är väldigt bra på att sluta sparka i samma stund som jag lägger handen på magen 😑 Mår i övrigt bra just nu, sover kass och magen strular och sånt, men är liksom glad och nöjd ändå så det gör inget 😉 😁 har kommit igång lite lätt med träning och det funkar också bra. Ska bara göra det till en vana igen.

Hur mår ni andra?
 
Jag mår nog ungefär som du @Queen :D
Sparkar och fladder hit och dit till och från (men vet inte om det känns utåt.)
Magen strular för mig med men känner mig inte så trött eller stor så det är skönt :)
Förkyld igen bara och det är ju trist.
 
Jag mår nog ungefär som du @Queen :D
Sparkar och fladder hit och dit till och från (men vet inte om det känns utåt.)
Magen strular för mig med men känner mig inte så trött eller stor så det är skönt :)
Förkyld igen bara och det är ju trist.
Heja andra trimestern! 😉😁 men segt att vara sjuk... Ska du ta de vaccin man blir erbjuden? Jag ska nog göra det.. jobbar på förskola och är varken sugen på covid eller influensa i höst.. hade båda förra säsongen och hade nog inte varit roligt som höggravid..
 
Heja andra trimestern! 😉😁 men segt att vara sjuk... Ska du ta de vaccin man blir erbjuden? Jag ska nog göra det.. jobbar på förskola och är varken sugen på covid eller influensa i höst.. hade båda förra säsongen och hade nog inte varit roligt som höggravid..
Ja jag tror nog jag kommer göra det.. kanske inte influensan.. men inte bestämt mig helt. Är inget stort fan av sprutor :crazy:
Aldrig haft influensa eller covid (som jag vet om), men covid-sprutan kunde väl skydda barnet tror jag min BM nämnde i förbifarten?
Det var typ "du kommer bli erbjuden vaccin, vi kommer prata om det sen" då bara.
 
Vad mysigt med sparkar, jag längtar dit men har nog några veckor kvar, är i v 16 nu.

Har känt mig väldigt ogravid ett tag, kan till och med sova på mage igen obekymrat efter ett par veckor då det var obekvämt, men så började det sticka i bröstvårtorna i veckan så kroppen verkar inte ha glömt vad som pågår i alla fall :laugh: En misstänkt gravidkrämpa är ett tilltagande kliande som kommer och går, får se om det blir värre och kanske behöver testas framöver.

För övrigt tycker jag tiden går rasande fort när jag kollar i jobbkalendern medan tiden står stilla i graviditetsappen O_o
 
Vad mysigt med sparkar, jag längtar dit men har nog några veckor kvar, är i v 16 nu.

Har känt mig väldigt ogravid ett tag, kan till och med sova på mage igen obekymrat efter ett par veckor då det var obekvämt, men så började det sticka i bröstvårtorna i veckan så kroppen verkar inte ha glömt vad som pågår i alla fall :laugh: En misstänkt gravidkrämpa är ett tilltagande kliande som kommer och går, får se om det blir värre och kanske behöver testas framöver.

För övrigt tycker jag tiden går rasande fort när jag kollar i jobbkalendern medan tiden står stilla i graviditetsappen O_o
Konstigt det där med kalendern ändå 😁 jag brukar också tycka att hösten är väldigt seg... Och nu går det ju verkligen långsamt när man räknar dag för dag och vecka för vecka. Men samtidigt har den här veckan på jobbet gått rasande fort, så det kanske ändå kommer flyta på.

Skönt att du mår bra! Hoppas verkligen kliandet går över av sig själv, låter inte roligt!
 
Jag mår också överlag bra! Fortfarande viss trötthet, men det börjar bli bättre tycker jag! Och jag har fått lite ont i ryggen, är ju bara i v13 så finns ingen tung mage än eller nånting, så tycker det känns väldigt onödigt...

Åh, jag längtar också till att känna sparkar, så mysigt 🥰 Min förra hade jag moderkakan i framvägg så då kände jag inte förrän ganska sent, så får se hur det blir i denna graviditeten 🙂
 
Nu har en av mina kollegor som gillar att prata berättar för de andra att jag är gravid :angel:
Jag berättade för henne i förra veckan när vi var ensamma på kontoret och hon berättade sen för en annan kollega som jobbade hemma den dagen. Tyckte det var smidigt så sen fick hon berätta för resten också :rofl:
 
Jag mår också överlag bra! Fortfarande viss trötthet, men det börjar bli bättre tycker jag! Och jag har fått lite ont i ryggen, är ju bara i v13 så finns ingen tung mage än eller nånting, så tycker det känns väldigt onödigt...

Åh, jag längtar också till att känna sparkar, så mysigt 🥰 Min förra hade jag moderkakan i framvägg så då kände jag inte förrän ganska sent, så får se hur det blir i denna graviditeten 🙂
Skönt att tröttheten håller på att släppa!!! Hoppas ryggen skärper sig.. inte roligt att ha ont...
 
En grej jag fann ett stort nöje i sist var att samla gratis babyboxar men funderat på om det varit lite tidigt att börja redan?
Idag tecknade jag iaf en gravidförsäkring via if (gratis) och som medlem i Liberoklubben ska man få ett paket blöjor på köpet :)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 534
Senast: mamman
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 764
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 133
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp