Vinterföräldrar 23/24

En grej jag fann ett stort nöje i sist var att samla gratis babyboxar men funderat på om det varit lite tidigt att börja redan?
Idag tecknade jag iaf en gravidförsäkring via if (gratis) och som medlem i Liberoklubben ska man få ett paket blöjor på köpet :)
Som jag minns det från förra gången var det ganska mycket onödigt krafs som sällan eller aldrig användes så jag tänkte skaffa de som kommer med mest förbrukningsvaror och så lite krafs som möjligt.

Jag tycker inte det är för tidigt för dig, jag kommer börja kika på saker till bebisen efter v. 20 :) Tänkte också teckna den från If så småningom.

OT nu, idag var det en på jobbet som frågade om "det blivit god mat i somras eller om vi väntar tillökning" och jag sa då som det var (båda ;)) men bad henne hålla det för sig själv tills vi gått ut med det till familjen, vilket är planerat till helgen. Men nu i efterhand börjar det kännas jobbigt. Hon menade att det var bättre att fråga än att det blir ryktesspridning men måste verkligen folk spekulera i andras vikt alls :meh:

Jag gick ner 20 kg 2022 så då var det en del snack om det (mot min vilja...), såklart förstår jag att folk noterar att jag är rundare igen men ändå. Jag känner mig själv ganska blind kring min egen kropp, hade svårt att se att jag gått ner i vikt och tycker nu att jag är lika stor som innan viktnedgången men helt utan att se gravid ut. Jag har helt klart gått upp mer än graviditeten är skyldig till under sommaren, det var ganska gött att äta mer fritt efter nästan 1,5 år på kaloriunderskott, då jag på våren höll igen inför bröllopet som var i början på sommaren.

Aja, den här personen är ganska plump, hittills har ingen annan antytt något så jag ska försöka släppa det och berätta brett på måndag så alla eventuella spekulationer kan läggas ned :rolleyes:
 
En grej jag fann ett stort nöje i sist var att samla gratis babyboxar men funderat på om det varit lite tidigt att börja redan?
Idag tecknade jag iaf en gravidförsäkring via if (gratis) och som medlem i Liberoklubben ska man få ett paket blöjor på köpet :)
Vad finns det för babyboxar? Vilka har ni tyckt va bra?

Jag har också försäkring, en gratis och en betal. Den gratis från trygg-hansa kom med en nappflaska och två nappar, så det var ju lite bra ☺️
 
Vad finns det för babyboxar? Vilka har ni tyckt va bra?

Jag har också försäkring, en gratis och en betal. Den gratis från trygg-hansa kom med en nappflaska och två nappar, så det var ju lite bra ☺️
Libero tycker jag var bäst, även den vi fick på BB (vet inte om man får det i hela Sverige) var trevlig.
Finns en som heter Babybox också, och tror jag fick från något/några apotek?
 
Nytt besök hos BM idag,
Blodprover ua och bebis hjärtljud va bra.
Lite leukocyter i urinen, så det blir odling för att utesluta uvi. Svårt att tro att jag har uvi, för jag har inga andra symptom. Förutom en del sammandragningar, men det har jag haft sen v 17 och är nog snarare normalt
I övrigt rullar det på med jobb och svampplockning. Känner av bäckenet när vi gått längre turer eller i knepig terräng, men jag vägrar minska på svampplpocket som är årets höjdpunkt för mig och gubben🥰
Ridit ganska lite pga inte orkat och inte kan rida så bra längre. Sitter jag ner i trav el galopp får jag jätteont och benen låser sig.
Bebis är busig och verkar må prima!
 
Lägger in listan om någon vill uppdatera eller lägga in sig 😊

December
7- Ponylove, 34 åt, första barnet
9 - Linn-Nora, 38 år, andra barnet
21 - Queen, 35 år, första barnet


Januari
2 - Blyger, 34 år, andra barnet

Februari
6 - eyz, 36 år, andra barnet

20 - Madalitso, 28 år, andra barnet

25 - rabarberpajen, 33 år , andra barnet
 
Blev flyttad en dag på ultraljudet idag, så justerar i listan 😉

December
7- Ponylove, 34 åt, första barnet
9 - Linn-Nora, 38 år, andra barnet
21 - Queen, 35 år, första barnet


Januari
2 - Blyger, 34 år, andra barnet

Februari
6 - eyz, 36 år, andra barnet
20 - Madalitso, 28 år, andra barnet
26 - rabarberpajen, 33 år , andra barnet
 
@rabarberpajen hände typ samma för mig 😅 KUB sa 2/1, RUL sa 3/1 men sa också "jag låter KUB-datumet stå kvar". Är ju inte så stor skillnad egentligen men tydligen är KUB det officiella ändå.

Antar att de baserade ditt första på sista mens? Jag har ju inget sånt datum 🙈
 
@rabarberpajen hände typ samma för mig 😅 KUB sa 2/1, RUL sa 3/1 men sa också "jag låter KUB-datumet stå kvar". Är ju inte så stor skillnad egentligen men tydligen är KUB det officiella ändå.

Antar att de baserade ditt första på sista mens? Jag har ju inget sånt datum 🙈
Haha, nej, en dag hit eller dit säger ju ingenting egentligen! Dottern kom dessutom dryga tre veckor tidigt så det är ju inte hugget i sten direkt 😅

Jag var på ett tidigt ultraljud privat bara för att vi var nyfikna om där faktiskt var nånting där inne. Då fick hon det till 8+1 så det var det datumet jag hade innan. Men kub- datumet känns ändå mest "rätt" 😀
 
Haha, nej, en dag hit eller dit säger ju ingenting egentligen! Dottern kom dessutom dryga tre veckor tidigt så det är ju inte hugget i sten direkt 😅

Jag var på ett tidigt ultraljud privat bara för att vi var nyfikna om där faktiskt var nånting där inne. Då fick hon det till 8+1 så det var det datumet jag hade innan. Men kub- datumet känns ändå mest "rätt" 😀
Ah ja då hänger jag med :)

Min grabb var hyfsat punktlig, allt drog igång på beräknad dag sen kom han dagen efter.
 
Det är ett sparkande barn i min mage O_o :love:
Slut på meddelande.

Det är ett sparkande barn i min mage O_o :love:
Slut på meddelande.
Bästa känslan 😍🥰
Jag har haft en väldigt fin vecka med mer sparkar än tidigare. Kände första sparkarna på utsidan i måndags, i onsdags första sparkarna över naveln och igår kunde jag se sparkarna när jag tittade på magen ❤️
(I övrigt har inte veckan varit fin, aptrött, mycket uppblåst och öm/spänd mage, fick ont i ligamenten när jag red och superintensivt på jobbet så jag förstår inte hur jag ska orka till December 😑)
 
Bästa känslan 😍🥰
Jag har haft en väldigt fin vecka med mer sparkar än tidigare. Kände första sparkarna på utsidan i måndags, i onsdags första sparkarna över naveln och igår kunde jag se sparkarna när jag tittade på magen ❤️
(I övrigt har inte veckan varit fin, aptrött, mycket uppblåst och öm/spänd mage, fick ont i ligamenten när jag red och superintensivt på jobbet så jag förstår inte hur jag ska orka till December 😑)
Alltså det är så creepy och mysigt samtidigt :rofl: brukar dock inte titta så vet inte om något syns 🙈

(Hoppas helgen blir lugn)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 534
Senast: mamman
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 764
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 133
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp