Vinterföräldrar 23/24

Då var jag inlagd för havandeskapsförgiftning 😑 men bebis verkar må toppen och flera av mina prover var bra så jag hoppas att det går att hejda så jag får komma hem och bara gå på kontroller tills bebis är helt färdig och är välkommen ut, men att gå över tiden och va hemma och njuta hela december som jag hade trott verkar ju inte bli av iallafall 😅 bara att börja ställa in sig på att det närmar sig! Om jag svarar bra på behandlingen så verkar det inte omöjligt iallafall att jag kan va hemma lite till, det beror på hur jag mår framöver och vad de sista proverna visar.
Hur går det? ❤️
 
Jag har precis fått komma hem och ska tillbaka på kontroll på måndag morgon ☺️ har fått blodtrycksmedicin och det har inte eskalerat mer utan jag har bara lite huvudvärk och svajigt blodtryck som skjuter iväg utan medicinen. Bebis mår kanon och jag mår helt okej, men shit vad skönt att komma hem och få duscha och sova i egen säng!
Skönt att höra att ni mår bra och allt är under kontroll 🤗❤️
 
Hoppas allt går bra för er @Queen och @Ponylove

Och hur går det med jobbet/sjukskrivning @Linn-Nora ?

Nu har jag fått vaccin mot influensa och covid. Rsv vaccinet kommer inte erbjudas i min region i vinter sa barnmorskan, så nu är de bara de vanliga besöken hos barnmorska kvar fram tills förlossningen, om inte bebis bestämmer sig för att lägga sig i sätesläge eller ge komplikationer. Känns ändå som en milstolpe. Och imorgon är jag 28+0, vilket ens de mer konservativa verkar räkna som tredje trimestern :)
 
Det går bra men kommer nog inte gå till bf här 😅 mitt blodtryck är fortfarande högt trots medicin så idag har jag fått höja dosen och ska på ny kontroll på onsdag. Positivt är att alla andra prover är fortfarande bra, så sålänge det inte dippar försöker de nog vänta tills åtminstone fredag när jag är i 37+0. Iallafall som jag förstår det, men blir jag sämre får bebis komma ut. Så nu är det plötsligt inte alls långt kvar!
 
Det går bra men kommer nog inte gå till bf här 😅 mitt blodtryck är fortfarande högt trots medicin så idag har jag fått höja dosen och ska på ny kontroll på onsdag. Positivt är att alla andra prover är fortfarande bra, så sålänge det inte dippar försöker de nog vänta tills åtminstone fredag när jag är i 37+0. Iallafall som jag förstår det, men blir jag sämre får bebis komma ut. Så nu är det plötsligt inte alls långt kvar!
Ajdå, håller tummen att det stabiliseras under veckan!
 
Hoppas allt går bra för er @Queen och @Ponylove

Och hur går det med jobbet/sjukskrivning @Linn-Nora ?

Nu har jag fått vaccin mot influensa och covid. Rsv vaccinet kommer inte erbjudas i min region i vinter sa barnmorskan, så nu är de bara de vanliga besöken hos barnmorska kvar fram tills förlossningen, om inte bebis bestämmer sig för att lägga sig i sätesläge eller ge komplikationer. Känns ändå som en milstolpe. Och imorgon är jag 28+0, vilket ens de mer konservativa verkar räkna som tredje trimestern :)

Det gick både bra och dåligt.
Barnmorskan hade bokat in mig fel, till kvinnohälsan i en grannstad istället för på mottagningen jag går. Det är ju samma län och sjukhus så att säga, men ändå.
Fick prata med en överläkare på kvinnohälsan som först inte förstod. Sen sjukskrev hon mig ändå. Från idag fram till bf. Men frågan är om fk kommer godkänna. Vi får se. Blir det problem tar jag nog ut föräldrapenning ändå. Orkar inte bråka. Men jag vill gärna spara dom dagarna nu när jag ändå är sjuk..
Ska bara meddela jobbet. Struntade i det idag, vilket kanske var dumt. Men jag orkade inte..
Så imorgon måste jag maila.
Nu är det inte långt kvar i alla fall. Inom 17 dagar borde bebis vara här. Vilket känns jättekonstigt 😅 men också skönt att inte behöva vara gravid längre sen, och få träffa bebisen!
 
Hoppas allt går bra för er @Queen och @Ponylove

Och hur går det med jobbet/sjukskrivning @Linn-Nora ?

Nu har jag fått vaccin mot influensa och covid. Rsv vaccinet kommer inte erbjudas i min region i vinter sa barnmorskan, så nu är de bara de vanliga besöken hos barnmorska kvar fram tills förlossningen, om inte bebis bestämmer sig för att lägga sig i sätesläge eller ge komplikationer. Känns ändå som en milstolpe. Och imorgon är jag 28+0, vilket ens de mer konservativa verkar räkna som tredje trimestern :)
Det går bra, bebis är sötast i världen såklart.😍
Sover inte så mkt dock.. mest för att bebis inte vill sova ensam i egen säng. (Har bedside crib) och jag är för nojjig för o ha honom i sängen när jag själv sover. Så vi sover och passar bebis i skift 🙈

Tror inga regioner kommer erbjuda rs-vaccin i år, det är för nytt.
Jag betalade privat
Tycker det är värt det för o minska risken för allvarlig rs, en kompis var inlagd i en vecka över jul förra året med sin drygt månadsgamla bebis, det känns som en mardröm 😬
 
Jag tycker från igår till idag att min mage har sjunkit lite 😅 har också haft mer sammandragningar igår och idag, kroppen ökar träningen! Väldigt tacksamt att det börjar hända lite sånt, tre veckor till bf imorgon och läget fortfarande stabilt med blodtryck och annat.
 
Sura uppstötningar :arghh:

Hur går det med ponnymamman och bebisen? ♥️ @Ponylove
Stackare!
Inget som funkar för o lindra? Gaviscon?

Bebisen är ljuvlig🥰 så underbar att vi ännu inte ens kommit på ett namn som duger till en så fantastisk varelse😅
Inatt sov han dessutom själv i sin bedside crib hela 2+2h (jag ligger med en arm jämnte honom och håller handen) och jag har inte varit så här utsövd sedan han kom för 8 dagar sedan 🥳
 
Stackare!
Inget som funkar för o lindra? Gaviscon?

Bebisen är ljuvlig🥰 så underbar att vi ännu inte ens kommit på ett namn som duger till en så fantastisk varelse😅
Inatt sov han dessutom själv i sin bedside crib hela 2+2h (jag ligger med en arm jämnte honom och håller handen) och jag har inte varit så här utsövd sedan han kom för 8 dagar sedan 🥳
Vad mysigt det låter :love: Känner igen det där med namn, sonen var 3 veckor när han fick sitt namn, i bilen på väg på en större familjesammankomst - det kändes för dumt att presentera honom för den äldre generationen utan ett namn så jag fick igenom mitt förslag i stressen :D
 
Hur går det för er som har nära till nedkomst? Vad är jobbigast och vad uppskattar ni mest just nu?

Jag har sovit så fruktansvärt dåligt denna vecka. Vaknar av att jag är kissnödig, går på toa och är sen vaken 2 - 4 timmar minst 1 gång per natt. Ett par sådana nätter kan jag ta mig igenom dagarna efter men när det aldrig kommer en vettig vila blir jag knäckt :arghh: Nåja, har runt 20 arbetsdagar kvar, de flesta ska jag väl kunna arbeta mig igenom.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 535
Senast: mamman
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 765
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 152
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp