Vinterföräldrar 23/24

Jag tycker folk verkar ha sin vanliga bh på i badet om de inte är helt bara, det är nog en smaksak. Men praktiskt med bikiniöverdel så inte favorit-bh:n (som alltid är på) blir blöt :D Jag köpte ett par amningsbh:ar i samband med att jag beställde ett par gravidbyxor och har haft dem på mig varje ledig minut sedan dess, de är så himla sköna. Gäller att få med båda om det vankas bad helt enkelt. :angel:

Så storsint av dig att låta honom vara med trots allt ;)
Smart! Jag köpte också ett gäng mjuka bhs som jag använder typ uteslutande.
Har exakt noll minne av vad jag hade på mig sist. Någon rock från sjukhuset? Men sen? Totalt blankt.

Haha I know:D
 
Jag var på kurs idag inför förlossningen och tyckte den var riktigt bra! Hade med mig mamma som ska va med på förlossningen, men var absolut den enda som bröt normen där och inte var i ett hetero par 😅 men det var bra att få handfasta råd och tips istället för att bara läsa om det.
Vill gärna bada som smärtlindring men är osäker på om jag får föda i vatten eller om jag kommer vilja det.
 
Nu är jag i vecka 38 (37+2).
Imorgon är det mvc igen och jag ska ta upp att jag vill öka sjukskrivning till 100% snarast möjligt och fram till bebis kommer.
Nu orkar jag inte alls mer. Min hjärna har totalt stängt av.. Förra gången gick jag hem 25 dagar innan bf. Nu är det 19 dagar kvar och enligt plan ska jag jobba till 30:e. Så himla dumt! Behöver verkligen släppa jobbet och vila nu.
 
Hoppas de kan fixa sjukskrivning @Linn-Nora !
För mig känns det helt ok att jobba, skönt nog, men har varit lite störd på att chefen bokat något möte om hur vi ska lösa mina arbetsuppgifter.. det fick jag ta tag i själv.
Ska gå hem två veckor innan bf lite drygt :)
 
Hoppas de kan fixa sjukskrivning @Linn-Nora !
För mig känns det helt ok att jobba, skönt nog, men har varit lite störd på att chefen bokat något möte om hur vi ska lösa mina arbetsuppgifter.. det fick jag ta tag i själv.
Ska gå hem två veckor innan bf lite drygt :)

Tack 🤗 hoppas inte FK sätter käppar i hjulen, men det får lösa sig!

Åh vad jobbigt och inte så bra av din chef! Känns ändå som att det vore i chefens intresse också.
Men jag känner iofs igen mig i det.
Skönt att gå hem några veckor innan i alla fall 😊
 
En månad kvar till bf men på kontrollen igår så hade mitt blodtryck börjat stiga, så nu blir det nog vidare utredning så det inte är havandeskapsförgiftning på gång. Hoppas det bara är högt blodtryck som går att behandla hemma, är inte alls sugen på att bli inlagd och känner mig inte färdig med att vara gravid heller, tycker verkligen det är supermysigt nu när jag får gå hemma och njuta av att liten buffar runt i magen.
Nån som har erfarenhet av högt blodtryck?
 
En månad kvar till bf men på kontrollen igår så hade mitt blodtryck börjat stiga, så nu blir det nog vidare utredning så det inte är havandeskapsförgiftning på gång. Hoppas det bara är högt blodtryck som går att behandla hemma, är inte alls sugen på att bli inlagd och känner mig inte färdig med att vara gravid heller, tycker verkligen det är supermysigt nu när jag får gå hemma och njuta av att liten buffar runt i magen.
Nån som har erfarenhet av högt blodtryck?
Tyvärr ingen egen erfarenhet, men hoppas verkligen det ska gå att behandla och att du får gå hemma och njuta lite till :heart
 
Då var jag inlagd för havandeskapsförgiftning 😑 men bebis verkar må toppen och flera av mina prover var bra så jag hoppas att det går att hejda så jag får komma hem och bara gå på kontroller tills bebis är helt färdig och är välkommen ut, men att gå över tiden och va hemma och njuta hela december som jag hade trott verkar ju inte bli av iallafall 😅 bara att börja ställa in sig på att det närmar sig! Om jag svarar bra på behandlingen så verkar det inte omöjligt iallafall att jag kan va hemma lite till, det beror på hur jag mår framöver och vad de sista proverna visar.
 
Åh vad typiskt att din plan sprack @Queen !
Men skönt att bebis mår bra och håller tummarna att du får komma hem ♥️
Jag var hos barnmorskan idag, har haft tre stycken under den här graviditeten O_o
Nu är det kontroller varannan vecka som gäller för mig.
 
Åh vad typiskt att din plan sprack @Queen !
Men skönt att bebis mår bra och håller tummarna att du får komma hem ♥️
Jag var hos barnmorskan idag, har haft tre stycken under den här graviditeten O_o
Nu är det kontroller varannan vecka som gäller för mig.
Ja, det där med planer är väl bara att glömma från och med nu 😅 men huvudsaken är att det blir bra och de var verkligen snabba med att plocka upp och diagnostisera detta, så jag upplever att de har bra koll! Både från min vanliga barnmorska och här på sjukhuset.

Hoppas det blir mer stabilt med barnmorskor för dig nu på slutet, jag har också haft otur och har haft många olika, det är ganska jobbigt..
 
@Queen Usch vad jobbigt med havandeskapsförgiftning. Men bra att dom har koll på dig ❤️

Jag har 16 dagar kvar till bf. Men det känns inte som det. Är inte alls inne på att det kommer en bebis. Även om jag förstår att det gör det. Är rädd att inte orka föda som det är nu. Men snart ska jag till läkaren och kommer förmodligen bli sjukskriven fram till förlossningen.
Barnmorskan tyckte jag skulle ta ut föräldradagar men dels är jag ju sjuk och det känns orimligt att jag ska använda dom dagarna då. Och sen gissar jag att stora måste vara hemma, älskar att vara med henne men det blir ju ingen vila och det är ju vila jag behöver.
Vi får helt enkelt se hur det blir med allt.

Har börjat få små känningar. Lätt mensvärk och småvärk i ländryggen. Inte hela tiden men då och då. Det gör även ont i fogarna mellan benen och även i underlivet. Så nåt håller ju på att hända. Men jag räknar med att få i alla fall till Lucia.
 
Barnmorska i tisdags, ingen graviditetsdiabetes och blodvärdet hade börjat vända även om det fortfarande var lågt. Nu är det 2 veckor kvar på jobb efter denna, sen 4 veckors semester iom jag var sjukskriven i somras. Längtar verkligen, men längtar inte efter att sen komma tillbaks och jobba 6 veckor till innan BF :sleep:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 535
Senast: mamman
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 765
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 153
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp