Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Morgonmys är inte fel!

Här har det inte städats så mycket. Jag har röjt lite. Tre och ett halvt fönster är putsat.

Idag ska jag baka lussebullar till mormor. Mamma och hon bor grannar och vi ska baka hos mamma. Mamma var uppe hos mormor igår och snodde med sig alla ingredienserna för att skruttiga mormor inte ens skulle försöka sig på att börja baka.

"Det ultimata lussebullereceptet" var kanon. Jag som aldrig bakat annat än sockerkakor lyckades fixa till kalasgoda lussebullar förra veckan. Receptet finns på Hem & hobby-forumet här på Buke.

Haha ja jag har inte bestämt än men jag har väl inte tänkt raka av det :rofl:

Tro om det kan vara så att det fortf. är nått med håret pga grav och att det därför blev så skumt...

Jag tror fargen inte biter lika bra nar man ar gravid. Och om blondering inte far sitta klart sa blir det latt orange. Om haret inte blev for slitet kan du prova igen, kanske hos frisor? Annars funkar det ju att slanga in en annan farg sa du far bort det orange... :)

*kl*

vi har börjat äta igen!!!
fick ge 3 ml var 3dje timme igår och har ökat till 5 ml idag. pappa andreas lyckades norpa till sig första matningen *mutter*, men jag var allt ganska snabb att ta resten! :D

nu förstår jag verkligen var vindvissla menade i tråden "men pappan då?"....
att lämna över till andreas har varit jättesvårt! inte det att jag inte litar på att han kan eller gör det bra, men det rycker i fingrarana på mig och kan inte hjälpa att komma med goda råd och tips på hur han ska göra och inte för att det ska vara bra.
jag blir riktigt arg på mig själv och skäller på honom för att han inte stoppar mig! :devil:
så det gäller verkligen att tänka efter innan jag gör nått!
det bästa är bara t gå därifrån och låta dom va själva, så de får komma på egna små knep på hur saker och ting ska lösas.

å ja kommer i min gamla jeans igen, dom jag hade innan jag blev gravid.... :banana:
visserligen hänger degmagen över kanten, men de klämmer inte och sitter hyfsat bra!
har ingen aning om hur mycket jag har gått ner, men första tre dygnen hade jag tagit 7 kilo.

å at jag skulle kunna tycka så mycket om min kropp kunde jag aldrig föreställa mig!
jag tycker mer om den nu än ja nånsin gjort och har inga som helst problem med at klä mig i saker som jag innan har tyckt inta passat på en rundare kropp. känns jättebra...

och ja, ja slapp bristningarna. :love:

ang hennes op:
de skar ett snitt starx ovanför naveln på henne och la ett litet snitt i hinnan som satt i 12fingertarmen. när de öppnade henne såg de att hennes tarmar är felvända, så de lägger rätt dom åxå. hon kommer ha en liten ökad risk för tarmvred i framtiden, så minsta lilla tecken på ont i magen eller onormal kräkning så är det akuten som gäller! inte så vanligt dock, men vi ska vara medvetna om det.
å när dom ändå var där och grejja, så tog dom blindtarmen!

hon hade en liten sväng med magont igår eftermiddag/kväll, men vi öppnade sonden, så trycket i magen släppte och sen fick hon en panodil. å inatt har hon bajsat!!!!!!! 2 ggr åxå. jättebra, för det betyder att maten går egenom och inte stannar på något ställe.
hon ligger fortfarande med dropp, den tar dom nog inte bort förrän tarmen mognat lite mer och kan ta upp näringen. vi hoppas på attd et inte ska dröja alltför länge! kanske får vi komma hem till Lucia? :banana:

å ja köpte en vårtnapp igår och ska göra ett tappert försök att amma henne.... *ryser vid tanken*

tycker att det är lite dåligt med bilder här!!!
trodde det var en lag på att man faktiskt måste visa upp det man har gjort, även om det bara är en blondering....... :angel:

Jag tankte faktiskt smsa dig idag, tyckte det var lite langesen vi fick en uppdatering! Men nu ar du forlaten :) Kul att lasa att det gar sa bra, hon verkar ju repa sig med stormsteg!

Det dar med att lamna over till pappan, det ar bara att jobba vidare pa det. Fragar du mig ar det otroligt hormonellt och inget man kan hjalpa. Aven om hjarnan sager att han gor det minst lika bra sa skriker det i hela nervsystemet for man tror att man gor det battre sjalv. Men vilken tur att du startade den traden, nu ar du ju i alla fall medveten om problemet!

Jag hoppas ocksa ni far komma hem till Lucia, borta bra men hemma bast! Lycka till med amningen, se till a vara snabb och stoppa in tutten!

Kan vara bra att mjölka igång tutten oxå så bebis inte behöver suga som en tok om man är trögstartad :)

Idag har jag tvättat alla mina amningsbhar, toppar och jag hitta ett amningslinne jag tydligen köpt oxå. Börjar fundera på vad man ska ha med sig till BB. Jag föredrar ju att slemma ner sjukhusets kläder när jag är där och de har ju bodys oxå.

Min läkare tyckte de var klokt att stanna, eftersom man märkt att 2 barn där mamman äter min medicin har lite problem med sömnen, kan ha lite ryckningar eller vara slöa efter förlossningen.

Haha ok då :D Men färgen gjorde sig inte lika bra på bild som i verkligheten, bjuder dock på en härlig en från några år sedan med äkta morotsfärg :D

Lilla Elise åker runt med mamma (älskar bärsjalen!)
Elise2.jpg

Och katastrofläget från några år sen :D
Captured2004-1-1000005.jpg
:rofl:

Nä jag ska nog kunna lösa det här med en till blondering och ev en blond-färgning. Mitt hår är vant att bli exprimenterat på:p

vilken underbar bild:rofl: Håret var ju....intressant:p

Cilla: Först och främst: grattis till tjejan, men vilken pärs:eek: Skönt att det gick bra iallafall, och visst kan lite bajs vara underbart att se!

Ser fram emot att höra din förlossningsberättelse sen!

Äh det där var väl inte så farligt! Du är jättesöt! Och lilla Elise också!

Även jag har fått ändrat datum, eftersom det blev planerat snitt eftersom Mollis inte vill vända sig. Nu kommer hon en dag efter min födelsedag istället. Jag som alltid sagt att OM jag skulle ha barn skulle jag minsann inte planera så dåligt som mina föräldrar gjorde... :o

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09 - Chou Lan

14/12/09 - vindvissla
22/12/09 - jacko
29/12/09 - Ferrari

04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
10/01/17 - Speciella_tina
16/01/10 - micaelathegreat
17/01/10 - A-K.Eng
19/01/10 - Snovind
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
28/02/10 - myfairlady91

*KL*

Puh, jag och maken har övat färdknäpp, så att man har bra teknik om den skulle bli nödvändig! Det var inte helt smidigt med kalaskulan ivägen! Vi har inte sexat på ett tag eftersom mina slemhinnor varit så sjukt torra, men nu har jag inhandlat lite sjysta produkter på apoteket! Jag rekomenderar starkt Aco tvättolja, fuktgel och glidmedel för intimvård!

*KL* en liten snabb uppdatering, precis hemkommen från sjukhuset.

Pojke föddes i lördags den 28:e november, kl. 13.20 såg han dagens ljus. 4400 g och 53 cm. Mår jättebra och är självklart världens vackraste :love:. Själv får jag tillbringa de närmaste veckorna sittandes på gummiring, sydd både invändigt och utvändigt... Utförligare rapport kommer som sagt när jag mår lite bättre.

GRATTIS !

Härligt med en liten kille bland alla höst och vinter flickor !

(han är född på samma dag som min underbara mormor och min bästa kompis så han kommer definitivt bli en bra människa)

Gratts till lille killen, hoppas du läker fort! Ta arnikadroppar, det brukar jag göra när jag är skadad!

åh grattis!!! lät inte så vidare kul med stygnen, hoppas det blir bättre snabbt!

Grattis till lillgrabben!
Nu väntar vi bara på förlossningsberättelse ;).

Grattis till lillkillen! Ska han rentav heta Malte - han är ju född på Maltedagen? ;)

Det jag tycker läker kroppen bäst är vila. Hoppas det går snabbt för dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka