Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...
Nej stor bebis och snabb förlossning låter ju inte som någon trevlig kombination, med tanke på sprickor. Men det är ju inte säkert att det blir så farligt för det. Andra gången brukar ju gå smidigare
(oftast) och bebisen behöver ju inte vara så gigantisk för det. Strax innan BF förra graviditeten frågade jag min BM om hon uppskattade den till att vara en stor eller liten bebis (efter att ha läst här på Buke hur alla andras BM uttalade sig) men hon sa bara att den verkar bli "normal" och sa något kilointervall som jag inte minns (kanske från knappt 3 kg till över 4 kg). Denna gången ska jag i alla fall FÖRSÖKA att lyssna på barnmorskan om hon säger att jag inte får krysta under förlossningen. Jag antar att det var därför jag sprack en del. Barnmorskorna anser inte att det var mycket, men jag själv tyckte att det var mycket. I journalen står det flertal inre stygn och 4 yttre har jag för mig. Denna gången ska jag i alla fall köpa bedövningssalva innan BF så man har hemma om man spricker ändå. Jag sprack upp igen (lite i alla fall) varenda gång jag skulle göra nr 2 i kanske en månads tid och det upplevde jag som det jobbigaste med förlossningen och smarta jag tänkte ju inte på att det finns bedövningssalva
...
Snovind: Ja precis, man måste ju hinna lämna det stora barnet hos barnvakt alternativt få hem barnvakten. Usch föda i bilen vill vi inte, speciellt inte nu i vinter. Fast är det så så är det ju så. Sist var jag också skitnervös att man inte skulle hinna in, men efteråt kunde jag inte förstå hur jag kunde vara det. Det känner man ju tyckte jag. Denna gången börjar jag också bli skitnervös. Jag tror fortfarande att jag ska känna det och ha en hel del timmar på mig, men man vet ju aldrig. Jag siktar på att det ska gå på halva tiden och då har jag ca 10 timmar på mig från första känningen och då är det ju luuuuuugnt.
Det där med att namnen låter olika på olika dialekter har jag aldrig tänkt på tidigare (mer än mina småländska R som jag har nämnt innan någon gång). Men nu för ett par dagar sedan hade vi ett par bekanta här som skulle döpa sitt barn till Leon i andranamn. De hade egentligen velat ha det som förstanamn men eftersom pappan är från skåne så tyckte de att det lät som att han sa lejon istället
...
Cilla: Gud var härligt att kunna ligga på mage igen!!! Och vad kul att shoppa lite vanliga kläder! Vad duktigt att redan blivit av med 11 kg!!!! Ska bli spännande här att se vad min våg står på efter förlossningen. Bebisen verkar ta av mina reserver för jag har bara gått upp 2 kg än (4 kg enl bm eftersom jag gick ner först och hade lägre inskrivningsvikt än utgångsvikt). Men jag har ju lagt på mig över 10 kg mellan graviditeterna. Att sluta amma och att börja med P-piller är farligt för vikten
! Mrm, det är ju inte alls min disciplin det är fel på
.
Hua, igår sa maken när vi käkade och jag tyckte maten var äcklig att det enda du vill ha är ju mc donalds
. Och det är så sant! Jag hade precis tänkt tanken själv!!! Det enda jag gillar nu är Mc donalds, tacos och kanske lite annan god helgmat. Vardagsmat, köpepizza, kebab och det mesta är bara blääääää. Det är tur att det i alla fall är mindre än 2 månader kvar så jag kan börja uppskatta normal och god mat igen
!