Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...
Jerseyko:
ja, här i gtb betalar dom hyran av pumpen och ser till så att det finns burkar att lägga i hela tiden. smidigt förpackade 10 st i en påse.
ett blodprov och en hälsodeklaration, så var det klart!
de tar tester på mjölken hela tiden, men bara man är drogfri och nykter och har god hygien, så är man välkommen!
min lillebror är ju prematurbarn och som tur var hade hans mamma mjöölk till honom, men det finns många andra barn vars mamma inte har den mjölken och vetskapen om att mitt överflöd av gulddroppar gör att jag sover lite bättre om natten.
har man möjlighet och vill och kan, så ska man ge lite tycker jag. lite pyssel med att pumpa, men bara en dl är nog för att ge nog för att ge ett litet prematurbarn mat i över en vecka. iallafall när dom är så små som lillebror var, han åt bara 2 ml i taget......
usch, börjar bli riktigt påfrestande att vara här!!!
är så mycket jag vill göra, som jag inte kan, för jag är inte hemma!
tog itu med diskmaskinen i mjölkköket förut, till sköterskans stora förvåning! håller på å bli tokig på att inte göra nått!
escodobe:
oh, va spännade!!!!!
är det en sak man får tjuvöppna innan julafton eller blev det en julklapp av det`?
åh, ja är så trött på at folk ska lägga sig i hur vi vill ge henne mat!!!!!!
om vi vill ge henne vissa mål med flaska, så måste vi väl få göra det? jojo, att det är risk att hon inte vill ta bröstet sen finns väl, men om jag vill ta den risken, så måste väl jag få göra det? och i första hand vill ja inte ens amma henne, för att sätta den pressen på mig själv gör bara att det låser sig och då kommer det absolut ingen mjölk och hon blir bara förbannad och vill inte alls vara med!
jag vill amma på mina villkor, när jag själv hittar mod till det, INTE för att någon säger att jag "måste".
nu är dom iofs väldigt gulliga med det här och låter mig amma som jag vill, men i KD var dom hemska. och det är väl mest upprepningen om varför jag valt att göra såhär som jag är så trött på! jaja...... är väl bara att vänja sig antar ja.
ja skulle ju skriva min förlossningsberättelse, men jag kan inte lägga in bilder från kameran på denna datorn, så det får vänta tills jag kommer hem! men den kommer iallafall.
å lite i det tysta (ni får gärna hjälpa till) hejjar ja på min väns bäbis, som skulle komma idag! jag vet att hon smyger runt här i det tysta och läser och hejjar på oss, så jag hejjar på henne tillbaka.
HEJJA HEJJA!