Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Pa tal om stadning sa har lampan i vart badrum varit "sonder" i typ en manad nu. Det ar nagot elektriskt fel pa den sa proppen gar sa fort man forsoker sla pa den. Min sambo har varit pa bade den och strombrytaren sa allt hanger i tradar. Vet inte varfor han tvekar att ringa elektrikern men jag ar sa javla pissed off nu att jag har hotat med ingen sex forran 2011 om han inte fixar det denna veckan. :grin:

Ovanpa detta la tvattmaskinen av i lordags mitt i var stortvatt sa nu har vi tvatt precis overallt. DEN gubben var inga problem att ringa daremot, sa han ska komma idag och fixa maskinen (hoppas jag).

Annars inget nytt har, bebisen hade huvudet ute ur backenet i morse igen, men han ligger i alla fall at ratt hall nu. Jag vill minnas att Sam ocksa lag sa har typ hela tiden.

AK Eng jag har ocksa blivit sadar proppans matt hur lange som helst. Och i hur manga timmar som helst efterat. Och sa fort jag ligger ner kanns det som om allt ska rinna ut igen. Gaviscon flytande ar mumma for halsbranna.

Imorrn jobbar jag min sista dag :bump: tror jag i alla fall. Jag har fortfarande inte fatt besked pa om jag far mammapenning och far jag inte det kommer det nog bli en kort mammaledighet :crazy:

kl

Jag börjar få seriös hästabstinens nu! Jag sålde ju min lilla ögonsten i mitten på oktober och har ej varit i kontakt med hästar sedan dess. Jag håller nog på att bli galen.

Är det någon som rider ännu? Jag är riktigt ridsugen, men mina fogar ställer nog inte upp på ett sådant äventyr är jag rädd.

Min pålle flytta i september, grym abstinens. Var och tog några varv på henne för kanske en månad sen och kommer åka några varv när jag hälsar på vid jul. Blir inte mkt till ridning direkt när man har en stor mage.

Mina fogar uppskattar inte heller min ridning, men jag resonerar lite i att jag älskar att rida och det gör mig lycklig, alla glada hormoner som utsöndras när man skrittar runt lite halvt handikappad tar ju även vägen genom bebis kropp.

Sen att man blir orörlig x-antal timmar efteråt och måste ägna sig åt värmekudde och varm dusch det gör inget.

Jag höll på att försöka ta mig upp på min f d häst (ganska liten, ingen stor gång) i lördags, men insåg att jag nog inte skulle kunna ta mig av. :o

jag LÄÄÄÄNGTAR efter att få rida! Min egen häst har jag inte ridit sen augusti, då jag trillade av. :mad:Och nu är han hos en kompis utanför Varberg.

Pa tal om stadning sa har lampan i vart badrum varit "sonder" i typ en manad nu. Det ar nagot elektriskt fel pa den sa proppen gar sa fort man forsoker sla pa den. Min sambo har varit pa bade den och strombrytaren sa allt hanger i tradar. Vet inte varfor han tvekar att ringa elektrikern men jag ar sa javla pissed off nu att jag har hotat med ingen sex forran 2011 om han inte fixar det denna veckan. :grin:

Ovanpa detta la tvattmaskinen av i lordags mitt i var stortvatt sa nu har vi tvatt precis overallt. DEN gubben var inga problem att ringa daremot, sa han ska komma idag och fixa maskinen (hoppas jag).

:rofl::rofl::rofl:

Är inte det lite typiskt. Tvätten vill mannen gärna slippa men det andra tror han sig kunna laga.

Hoppas att du får beviljad mammapenning. Antar att det är lite annorlunda på den gröna ön än här. Man vill ju gärna vara hemma lite med sitt barn.

Man får slänga benet framåt så man sitter i damsadel och glida av :idea:

*hihi* när Rasmus bodde i magen, lite svårt å trava för magen slog i framvalvet!
25112154.jpg

Jamen eller hur. Stackars Sam har badat i stearinljussken i flera veckor nu. Hoppas sexstrejken funkar :D Jag tror att jag kommer fa mammapenning, man maste ha jobbat 39 veckor pa ett ar och det har jag gjort. Innan dess var jag ledig med Sam. Fick ett brev forra veckan dar de ville ha slutdatum pa min mammaledighet, varfor de inte kunde ringa till min chef vet jag inte. Om jag inte far nagra pengar kan jag ju lika garna fortsatta jobba tills vattnet gar, jag kommer bara sitta hemma och ha trakigt anda...

Man undrar så mycket hur det lilla livet kommer att se ut när det kommer ut.

Så här såg jag ut som liten:

Jag var liten o fet iallafall
PICT0122.jpg

Och med såna här päron är det inte konstigt att det gick snett...
PICT0125.jpg

...mina tappra försök till att bli intellektuell gavs upp...
DSC00738.jpg

...blev mer vild än tam och sele var enda alternativet...
PICT0126.jpg

...och när jag blev större så terroriserade jag mina småsykon.
PICT0120.jpg

Men visst är minsta syster söt i indianperuk. ;)

Undra just om Norpan kommer att sitta o asgarva över gamla foton på mig o mannen om sisådär 15-20 år.

Har dessutom köpt en grön pyamas till Norpan, men Norpan ska få en finare vagn och kanske lite mer, eh, avancerad litteratur att förkovra sig i. Och rättvänd sådan... :D

Senast ändrad:

Haha ja rultig kan man nog saga :D Det ar skitsvart att forestalla sig hur ens barn kommer att se ut! Och annu svarare denna gangen, jag tror ju klart han kommer se ut som Sam men det ar ju inte alls sakert! Sambon ar ju svartharig!

Mina yngsta systrar är tvillingar. Tvåäggstvillingar. De ser ut att vara från två planeter.:cool:

Men vi är lite lika allihopa ändå. Och mest är vi lika pappa hela bunten. Han kan inte avsvära sig faderskapet.:D

Men så har det smugit sig in äldre gener, mellansystern är samtidigt rätt lik morfars mamma.

Nä, det är ett lotteri hur man kommer att se ut.

Senast ändrad:

Verkligen! Darfor tycker jag inte det gor det minsta att man vet kön, det ar ju en hel person som kommer ut! Man vet ju fortfarande inte hur den ser ut eller vad den har for personlighet.

Pa tal om personlighet sa ar Sam sa sot nar jag ska ga till jobb pa morgonen. Han pussar mig och sen vinkar han och sager BYE och SEE YA och GOOD LUCK och gor tummen upp :love: Sa sjukt sott.

Jag red för första gången på 4,5 månad i förrgår, UNDERBART!!! Skritt typ 10 minuter men jag var som ett barn :D

KL

Imorrn går jag in i v 36!!:laugh: Det är liksom bara en månad kvar, å bebis kan tom bestämma sig för att komma tidigare. Fast sån tur har jag väl inte... Eg gör det inget om den vill komma före jul, jag kommer ju inte att få plats med all julmat annars! Får i mig en barnportion när jag äter nu, hur lite ska jag inte få i mig om 3 veckor liksom... Får börja äta tidigt å småäta under dagen.
Min foglossning är bättre, nu är det mest ischiasen som är jobbig. Har fått tag på ny medryttare som tar stallet 2 dagar i veckan, + att de andra hjälper mig de andra dagarna. Gillar inte att överlåta sånt på andra, men jag har väl inget val nu antar jag. Får mocka igen nästa år. :)

Bebis är helvild i magen, tar spjärn under revbenen på höger sida och ner mot ljumsken på vänster och pressar... Inte skönt. :crazy:

Håller tummarna för er som ska ha nu, hoppas det blir mer bebisar i tråden snart! :bump:

KL

Har ändrat mitt BF i en lista, men gör det igen:

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09 - Chou Lan

14/12/09 - vindvissla
29/12/09 - Ferrari

02/01/10 - jacko
04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
10/01/17 - Speciella_tina
16/01/10 - micaelathegreat
17/01/10 - A-K.Eng
19/01/10 - Snovind
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
28/02/10 - myfairlady91

Iof bara två dagar, men nog så viktiga för mig :)

Nog maste lillaliv ha fatt sin bebis nu?

jemaha vad skont att du mar lite battre. En manad ar ju ingenting :bump: Nu ar det ju december!

Har inte varit aktiv här i tråden på länge nu, tiden har gått så fort hitills och jag tänkte att jag skulle bli mer aktiv när förlossnoingen närmade sig. Hade BF i söndags men inga känningar om att något är på G, och nu har tiden nästan stannat upp..... Ett märkligt fenomen när man går över tiden trots att jag ställt in mig på det då jag gått över tiden med mina tidigare barn men jag hade ändå hoppats på att lillskruttan inte skulle ligga o dra sig som de andra gjort...

Hoppas det startar snart!

Måste kännas spännande att gå och vänta oxå på nått vis, känns som jag blev snuvad på nått när det kom så oväntat :)

Skulle göra mig fin för maken idag...han gillar ju när jag är blond. Är ju mörkblond som det var just nu och hade köpt blondering.... men resultatet blev inte önskvärt!:devil: Orange....

Nog för att jag blivit det förut då jag blekt från mörkt hår men jag hade inte räknat med det nu, suuuck!

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Hoppas att din man gillar morötter då.

Vad gör man åt ett sådant resultat? Blonderar mera eller lägger i en annan färg? Rakar av allt?

Precis hemkommen från föräldrakursen. Två av paren har fått barn. Ett av dem i v. 27. De förlorade tidigare tvillingar i v. 20 så det måste ha varit jobbigt för dem. Bebisen vägde visst 1100g. Sicket litet knytte.

Vi andra tänker knipa med benen vi. Kvoten för förtidigt födda måste väl vara fylld nu? ;)

*Delvis knapplån*

Jag tycker också det ska bli jättespännande att se hur bebisen kommer att se ut. Blir det en William till (mörk och relativt grov benstomme som jag) eller blir det en blondare och med "tunnare" gener som maken. Det låter som att vi är som Selma och Lilla fridolf, men så illa är det inte... Själv tror jag att det blir en mörkhårig bebis till (som inte blir blond senare) precis som William. Men men, man får se!

Förresten vet jag en annan som blonderade sig precis som vanligt hos frissan när hon var gravid och resultatet blev helt tokigt! Så hon fick också göra om det. Gravidhormonerna gör väl så att blonderingen tar annorlunda.

Idag har jag förresten beställt en vagn :banana::banana::banana:!!! Det blev en svart Emmaljunga Citycross med en svart citykorg! Så trist är jag att jag beställer allt svart, men jag tycker det är skitsnyggt! Dessutom matchar det allt och om man vill kan man ju ha färgglada tillbehör istället. Jag har ju kollat så gott som varje dag på blocket i ett halvår känns det som och det har verkligen inte dykt upp en enda jag kunde tänka mig i mitt område. Jo, jag såg en jag skulle kunnat tänka mig att tittat på men den var 10 mil bort och verkade ha sålts direkt. Som jag gissade blev inte maken så lycklig av att höra att jag tänkte köpa en ny och tyckte jag skulle sälja min oanvända rockard och diverse andra grejer som står här och skräpar. Men han är ju snäll (han tycker själv att han är för snäll)...

Cilla: Vad skönt att operation och allt har gått bra för er!

God morgon.

Här sitter en annan pigg å vaken, jag som skulle ha sovmorgon... Jaja, så är det. Somnade inte om efter att mannen åkt till jobbet. Det är så mysigt att ligga och känna på magen på morgonen innan man går upp, han brukar göra det och i dag kunde inte jag somna om. Skit samma. Jag har ju hp och är ledig jämt.

Har sovit bättre i natt, varit vaken ett par ggr men inte mått illa och har dessutom kunnat somna om ganska fort.

Här är en till morgonpigg.... Funderar på vad jag skall hitta på idag, slutade jobba för två och en halv vecka sedan och har rensat och städat i de flesta skåp och garderober vi har, putsat alla fönster, bakat mm, mao känns det som om allt är färdigt för den lilla att komma.

Nä, nu skall jag ordna till någon smarrig frukost till skolbarnen, som intas framför julkalendern med några levande ljus på bordet "mys".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka