Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

H&M har skumma storlekar. Man får prova sig fram. De flesta var för små för mig i L men de jag köpte passade i 38...

Så det är inte jag som blivit jäkligt fet alltså...:D

Nä, jag har ju vägt så här mycket utan att vara gravid tidigare. Mycket gott vin, nutella, frallor, marmelad och annat gottigt under hästjobbartiden i Tyskland satte sig fint på höfterna. Kilon som lätt försvann när man kom tillbaka till normal kosthållning.
Tänk att jag skulle kunna komma upp i de kilona igen.:p

av ren vana tar jag alltid XL å hoppas på det bästa.... brukar söllan funka tyvärr!!!
man jag kan rekomendera lindex, dom har, i mina ögon, mer humana storlekar! tradera är ju annars toppen att handkla mammakläder på, oftast knappt använda kläder till riktigt bra priser... för vem vill köpa ett par jeans för 500, som man kan använda i några månader? inte ja iallafall...

Vindvissla:
sonden går genom näsan och ner i magsäcken.
lilla snuttan ligger och är jättesvullen nu, har samlat på sig väldigt mycket vatten under op, ser ut som en fotboll!!!! men varit lite vaken idag iallafall och legat och kikat på oss. :love:

inga nya bäbisar sista timmarna för nån?
lilla liv?
cassis?

Magnus Samuelsson, explain please!!

Magnus Samuelsson-Sveriges starkaste man är han väl?

Så som Norpan sparkar och bökarmed sådan kraft därinne så måste den ha någon att brås på.:D Eller så har min man hemliga Hulken-gener.

Här knips det fortfarande. Är ju 7 veckor kvar nu.

Det måste vara hjärtknipande att se en sån liten behöva sond och vara opererad och svullen. Jag hoppas att hon repar sig jättefort så ni kan komma hem och ha ett normalt familjeliv.

Kram.

Usch stackars, bra att hon är vid gott mod i alla fall. När du har lite tid kan du väl berätta vad de gjorde vid operationen, jag är jättenyfiken. Var det helt stopp eller av eller bara trångt i kanalen? Skickar lite påskyndartillfrisknings:banana: till Matilda.

A-K Ja kosthållning är verkligen a och o. Själv lyckades jag se någorlunda normal ut vid graviditeten förra gången (och denna också) men sen när jag ammade åt jag verkligen som en häst, där fanns liksom inget slut och jag var hungrig jämt. Det blev måååånga långa svettiga rundor i bergen och jag längtar så efter att få komma upp igen, både till fots och häst.

Min mamma drack kopiösa mängder vatten när hon ammade mina sista systrar har hon berättat. Det går visst åt en del när man ammar. Och även mat. Lillasyster som har barn fick väl mer eller mindre lägga ner ammningen för hon blev för smal.

Ska bli spännande att se hur man själv blir när man ammar.

Min mamma drack kopiösa mängder vatten när hon ammade mina sista systrar har hon berättat. Det går visst åt en del när man ammar. Och även mat. Lillasyster som har barn fick väl mer eller mindre lägga ner ammningen för hon blev för smal.

Ska bli spännande att se hur man själv blir när man ammar.

Det fick jag oxå göra. När Rasmus var 3 månader hade jag gått ner till 45 kg!

Förresten, ett par i våran föräldragrupp har hoppat av. De fick en liten flicka i lördags. Var beräknade till 24/12. 29/11 känns som ett bättre datum.:D

Är det flickboom i år eller?

Ja så går det för vissa. Min sambos ex fick också sluta, hon vägde 42 kg och man kunde räkna alla kotorna i ryggen, inte snyggt eller hälsosamt men barnet var tjockt och friskt! Trist om man vill amma.

Jag hade ju själv tänkt mig att bli smal när jag ammade men det funkade inte på mig, min kropp gick nog in i nån samla på sig stadie. Läste förresten att man behöver 200 extra kalorier på slutet av graviditeten och 500 extra per dag när man ammar! Plus en hel massa vatten som ni säger.

+ cassic_bambi: Det beror nog mest på personalen, vi hade nog lite otur.
E hade lite gulsot efter att även han kom med sugklocka, och när vi frågade en av sjuksköterskorna så sa hon ungefär " ja...han ser ju lite gul ut..tycker ni inte? Hehe..."
Läkaren som kollade honom för hemgång sen hälsade knappt på oss, bara vände och vred och böjde och klämde på våran lilla skatt utan ett ord till oss nyblivna föräldrar.
Sen skulle det tas blodprov och 2 sköterskor förstörde hans små händer helt i sina försök att sticka rätt, Emil skrek och jag var helt förtvivlad.
Sen kom en jättemysig sköterska som fixade det på två röda!

Men vi bodde ju fint och som sagt så var personalen på förlossningen guld värda!

Urs det lät inte så kul, kändes lite respektlöst. Våran läkare o våra miljoner sköterskor frågade allltid om det var ngt vi undrade över eller hade frågor om osv.

Ja men urs, det stämmer det där med blodprov, det gjorde vi nere på vanliga BB då den vanliga kollen som görs för gulsot ( Loke fick oxå ganska mkt gulsot som konstaterades då) Det stack sönder honom helt totalt, stackarn, nog för att de kan vara svåstuckna men de på neonatalen där vi låg för solning hade inga problem o sticka sen...när jag tänker efter.

Cilla: Jag föder inga barn än på ett tag iaf som det verkar, händer verkligen ingenting på den fronten, bara massa foglossning...

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09 - Chou Lan

14/12/09 - vindvissla
29/12/09 - Ferrari

02/01/10 - jacko
04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
10/01/17 - Speciella_tina
16/01/10 - micaelathegreat
17/01/10 - A-K.Eng
21/01/10 - Snovind
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling

-------------------------------------------

Har mått kasst hela kvällen, magen är i upplösningstillstånd och jag mår så fruktansvärt illa. Graviditetsillamående fortfarande när det är 29 dagar kvar till bf :o . Hoppas fortfarande på att bäbis ska vända sig rätt snart, annars så blir det hjälp på traven, i värsta fall får det väl bli ett planerat kejsarsnitt. Inte det jag hade hoppats på men jag vill nog inte genomgå en sätesförlossning, ;) .

Men det känns som om jag kommer gå över tiden. Förhoppningsvis en vecka iallafall, eller så är det bara önsketänkande. Börjar bli lite stressad över att allt gått så fort, lite panik över att det är ju december nu! Helt mysko att tiden gått så fort, tog ju studenten nyss :angel: .

Funderar på ifall man ska försöka få i sig något eller skita i det, orkar inte spy hela tiden så tror jag låter magen vila tills imorgon, förhoppningsvis kan jag äta då :d . Men aldrig mer en vecka utan mat iallafall, går det mer än 3 dagar så åker jag faktiskt in denna gången.

Då förstår jag! Jag köpte min förra häst av hans fru :D Vink vink om hon läser här :).

kl

Jag börjar få seriös hästabstinens nu! Jag sålde ju min lilla ögonsten i mitten på oktober och har ej varit i kontakt med hästar sedan dess. Jag håller nog på att bli galen.

Är det någon som rider ännu? Jag är riktigt ridsugen, men mina fogar ställer nog inte upp på ett sådant äventyr är jag rädd.

Jag FÅR inte rida på min stolla. Har blivit tömkörning istället. Blir hon lugn o snäll igen så tänker jag kravla mig upp.:devil:

Och nu har magen börjat göra ett ryck. Jag har börjat se ut som en fästing. En stoooooooor mage, stooooora rattar å en liiiiiiiiiiiiiten liiiiiiiiiiten kropp.:D Bara garvar när jag ser mig i spegeln.

Och så har jag börjat vakna på nätterna och må illa. Svårt att sova. Igårkväll försökte vi äta tidigt. Visserligen vräkte jag i mig pannkakor för ett helt regemente men jag åt vid halv sex så man kan tycka att maten borde ha sjunkit till halv tio när vi lade oss. Jag får kanske äta lite mindre portioner och hålla koll på klockan så att det inte går så långt emellan. Hur har ni det med ätandet? Kan ni äta som vanligt eller tar det stopp jäkligt fort? Jag kan fortfarande trycka i mig för tre pers men oj vad det känns som om man är en uppstoppad michelingubbe i flera timmar efteråt.

Senast ändrad:

Å fyfan för att må illa hela graviditeten. Hade en jobbarkompis som spydde hela tiden. Hon sa att när barnet väl var ute så kunde hon äta igen. Och då åt hon...

*kl*

Idag börjar jag jobba heltid igen. Det kändes lätt imorse när jag klev upp men nu börjar det bli tungt. :laugh: Ändå är det en mjukstart idag så jag bara jobbar 8-13,45 pga föräldrakursen (lr vad det kallas). Men jag får juh skylla mig själv, läkaren tyckte jag skulle vara sjukskriven åtminstonde 25-50% men jag vägrade. :angel: Fick sträng order om att vila när jag väl var ledig, och hur lätt är det när hela lägenheten står i renovering o ser ut som ett bombnedslag? :crazy:

*knapplån*

lägger till mig på listan, antar att jag får vara med?! ;)

17/11/09 - Verona Elise 10/10/09
19/11/09 - Cilla Matilda 21/11/09
19/11/09 - LillaLiv
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09 - Chou Lan

14/12/09 - vindvissla
29/12/09 - Ferrari

02/01/10 - jacko
04/01/10 - PMM
05/01/10 - jemaha
10/01/17 - Speciella_tina
16/01/10 - micaelathegreat
17/01/10 - A-K.Eng
21/01/10 - Snovind
31/01/10 - Chlo

02/02/10 - Vår_vinter
16/02/10 - daymint
16/02/10 - black_darling
28/02/10 - myfairlady91

Haha, ja här är det likadant. Men att lägenheten ser ut som ett bombnedslag även här beror inte på renovering utan på att jag börjat gräva i garderober och hörn och släpat fram allt skräp som står i mitten av vardagsrummet. Jag kan inte få min sämre hälft att plocka iordning den som ska slängas så vi kan åka till återvinningen!:mad:

Vi planerar ju att så småningom ta över mormor o morfars hus, när morfar äntligen inser att de behövt flytta för ca tre år sen:cool:, så jag vill inte stå där med en liten unge och en jäkla röra. Allt ska vara i ordning och man ska inte behöva sortera bort skräp då. Plus att jag vill ha plats i sovrummet för bebisen. Vi har en fin hörna med gammalt elektronikskräp, (sambons hörna), rena datorkyrkogården. Själv försöker jag styra upp mina saker, garner i fina lådor och likaså teckningsmaterialet. Det ska inte ligga överallt.

Dags att börja bli lite mer pedantisk!

Klart du får vara med!:)

Jag räknar iallafall februari som en vintermånad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka