Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

du har iallafall mina sympatier. :laugh:

Vad bra! :D Jag försökte visa för honom sen hur underbar den är, men han verka inte riktigt förstå det där med smink, inte som Rasmus som gärna sitter på toastolen bredvid mig och kollar på och ska bli sminkad han oxå :D

Jag och Sam har varit ute hela dagen i solen. Vi har planterat buskar, märkt ut staket och matat fåglarna. Och hämtat två stubbar och kört hem dem i skottkärran. Sen har vi (jag) städat hela eftermiddagen, dammsugit, burit ved, krälat runt på golvet och plockat leksaker. Men bebisen har det väldigt gott där inne tydligen. Allt som hände var att jag fick ont i ryggen, fittjävelfogen och blev astrött. Nåja. Huset är rent, ikväll är det x-factor final och imorrn ska jag åka och handla lite trä till min blivande vedlåda, Ikeakassar i all ära men ek är faktiskt snyggare. (hör nu det bebis, du kan inte komma inatt eftersom jag ska bygga en låda imorrn!) :D

Åh herregud jag fick ont och blev trött av att bara läsa allt du gjort!

Själv fick man sovmorgon till kl 9 :D Rasmus kom in kl 6 men somna om på en gång. Sen har vi bara slöat hela dagen, och nyss har vi ätit en god köttgryta.
I morgon är det luciafika med alla dagbarn :d

30028582.jpg

Vilken urgo bild! Sam försöker krama skärmen haha. Jag hade gärna också gjort ingenting men fy fan vad tråkigt det är!!!!

Fin bild!

Jag skall bidra med dagens bilder jag med. Laddar upp lite.

Och så har vi köpt barnvagn idag. En Brio kombi 04. Den har några små osynliga skavanker men ser f ö ut som ny och är riktigt snygg! Och priset var vi väldigt nöjda med. 500:-. Och nära fanns den med. Hoppas bara att Norpan inte får för sig att det är grönt att komma ut nu.:crazy:

Kanonpris ju, jag ska nog hämta min vagn i morgon och kanske blir det en bilbarnstol då oxå. Såg att de hade bra erbjudande fram till julafton. Britax stol för 1.6 och då fick man basen med så man slipper böka med bältet varje gång!

Det verkar smidigt med basen. Undrar just vad det är för bilbarnstolar de har på bvc, vi ska hyra en där.

*kl*

Hmm, nu vet inte jag om jag ahr gjot något dumt på FK hemsida :eek::crazy:

Jag råkade gå in på anmäl FP och gjorde en anmälan, vilket inte alls var min mening. Så vad har jag gjort nu? Har jag begärt FP för idag? Det var ju isf fel. SÅ vad gör jag nu?

Ring FK och fråga vettja. Jag knatar dit när jag inte begriper nåt. Måste verka som värsta ufo-mamman jag.:D

Och eftersom jag inte begriper nåt så passar jag på att fråga er bukefalister vad man har i barnvagnen. Bebisen kommer ju under vintern och lär ju frysa. Ska man ha filtar? Fårskinn? Polaroverall?
Ett sånt där plastat frottéunderlakan ifall något skulle läcka?

Tror jag ska åka med in till den större staden i närheten och gå in på Babyproffsen och hämta ut min gratisbox. Och hästen måste ha broddar. Inte från Babyproffsen men från hästbutiken som ligger i närheten där.:D

Tänkte kolla lite på ammningstoppar. Hittade en jättebra ammningsbh när jag var o shoppade sist men kännde inte för att slänga ut 385 spänn just då. En mjuk o skön top som inte är så dyr kan man väl börja med. Bra att ha hemma om man skulle börja läcka. Och lite såna där runda saker man stoppar i bh'n om det läcker.

Vad bra! :D Jag försökte visa för honom sen hur underbar den är, men han verka inte riktigt förstå det där med smink, inte som Rasmus som gärna sitter på toastolen bredvid mig och kollar på och ska bli sminkad han oxå :D

Småpojkar verkar gilla smink. Lillasysters båda killar gick till dagis med allsköns färger på naglarna.:D De tyckte att det var ashäftigt.

Jo tänkte ringa dom, men var lite sent igår :angel: Tänkte att Jerseyko brukar juh ha koll, :D

När det gäller barnvagnen så kommer vi ha (då bor vi där det lätt kan vara -20), overall på den lilla, sen har vi fårskinn, fleece filt 2 st o sen överdraget som tillhör barnvagnen.
Vi har även en åkpåse men vill inte använda den då det oftast blir väldigt varmt o då måste Lillen vara utan overall = inte så kul om man skall ta upp h*n ur vagnen. Så då tyckte vi att det var bättre att reglera med filtar.

Sonen står också med mig och sminkar. Han har egen sminkborste som han använder och doppar i mitt smink:laugh:

jerseyko Vem var det som hade det erbjudandet?

Jag har fått stränga förhållningsregler om att köpa "varma" bhinlägg eftersom vi blir mammor på vintern. Bopparna får tydligen under INGA omständigheter bli kalla, inte gå ut och hämta tidningen ens utan jacka. Ni som redan har barn kände säkert till detta, men jag antar att det finns fler förstagångsmammor än jag...

Som jag fattat det ska det "räcka" med isolerande skydd underst i barnvagnen, åkpåse och ev filt. vi har även ett "vanligt" fårskinn att ta till i värsta fall. Köper nog ingen åkpåse med fårskinn, eftersom vi har vårt riktiga...

Jag hade inlägg gjorda av ull i BHn och då var det Juli... :angel:

Jag råkade gå in på anmäl FP och gjorde en anmälan, vilket inte alls var min mening. Så vad har jag gjort nu? Har jag begärt FP för idag? Det var ju isf fel. SÅ vad gör jag nu?

Nej det har du inte gjort, men du kan ringa FK och be dem ta bort anmälan.
Först måste man anmäla att man ska ta ut FP, och sen gör man en begäran och då är det en helt annan sida där man fyller i vilka dagar man ska begära för. Hur mkt, om man ska betala extra skatt och lite mer.

Jag råka göra 2 VAB-anmälningar förut, de sa att de inte gjorde nått eftersom jag inte begärde någon ersättning på den anmälan. Men tog bort den ändå.

Och eftersom jag inte begriper nåt så passar jag på att fråga er bukefalister vad man har i barnvagnen. Bebisen kommer ju under vintern och lär ju frysa. Ska man ha filtar? Fårskinn? Polaroverall?
Ett sånt där plastat frottéunderlakan ifall något skulle läcka?

Det blir varmare än man tror i vagnen. Speciellt när de är bebisar och ligger i mjuk/hårdlift.
Rasmus har haft fårskinn, fleesefilt och vindtät overall när han var bebis. En handduk bara för att skydda mot ev spyor.

Fårskinn är kanon, varmt på vintern och svalt på sommaren. Ingen risk att bebis blir kokad ;)
Tänkte kolla lite på ammningstoppar. Hittade en jättebra ammningsbh när jag var o shoppade sist men kännde inte för att slänga ut 385 spänn just då. En mjuk o skön top som inte är så dyr kan man väl börja med. Bra att ha hemma om man skulle börja läcka. Och lite såna där runda saker man stoppar i bh'n om det läcker.

Jag har fler toppar från apoteket, jag vet inte vad de kostar då jag fått dom av min mamma. De är skitfula men jättesköna i början och känns mer okey att drälla ner med mjölk och spyor än fina dyra bhar ;)
Är man dessutom hemma gör de ju inget att man får dra upp toppen och visa allt för att kunna amma.

Jag har fått stränga förhållningsregler om att köpa "varma" bhinlägg eftersom vi blir mammor på vintern. Bopparna får tydligen under INGA omständigheter bli kalla, inte gå ut och hämta tidningen ens utan jacka. Ni som redan har barn kände säkert till detta, men jag antar att det finns fler förstagångsmammor än jag...

Vi sänkte inomhus tempen typ 2-3 grader när mina föräldrar kom upp över julen eftersom mamma var sjuk då. Efter första natten vakna jag med ömma stenhårda tuttar så de var bara att ställa sig i en kokhet dusch, ge mamma en liten utskällning :angel: och ta på sig ull inläggen ;)

För mig har temperaturen ute inte spelat någon roll för mjölkstockningar men det är säkert individuellt.

Hur varmt du vill ha i vagnen beror på vart du bor, alltså hur kallt det är runtomkring. Här där det sällan blir under 5 plusgrader på dagarna hade jag ett fårskinn och body, huvtröja och byxor (och mössa såklart) på Sam. Sen bäddade jag på med två-tre filtar. Och så har man ju det där skyddet över vagnen (vart tusan har jag lagt det förresten) så det blir varmt och gott ändå. Om man bor i Norrland får man säkert ha andra rutiner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka