Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Tja, det där med känsliga slemhinnor har vi ju märkt av...:grin: Sista passet som modell var jag förkyld och snuvig och skulle snyta mig. Det slutade att jag satt naken på podiet med huvet över kanten och blodet bara rann ur näsan ner i handen och på golvet. Kan nog inte bli värre än vad det är.
Täppt är jag inte men det är ju det där slemmet som rinner ner i halsen jag vill luckra upp så det blir lättare att svälja ner.

Amningbilden mest...

De är nog den där speciella blicken dom har :love:

phpqokbgl.jpg

phpoergxk.jpg

*hrm* undra när jag klädde av mig :confused: Byxorna minns jag åkte av inne i undersökningsrummet. Men min t-shirt då? Jag är ju spritt naken ;)
Dom kan väl inte kört mig näck på sängen från undersökningsrummet. För jag gick inte där ifrån för jag minns att jag böt säng inne på förlossningen samtidigt som krystvärkarna börja.

Åhh Rasmus var så himla liten. Å BM tror syster kommer vara mindre. Man kan väl inte vara mindre? Eller så ser Rasmus bara liten ut för jag hade sånna gigantiska tuttar :eek:

Åh jag tyckte de var fina alla bilderna! Tänk så ny hon är på bilden där navelsträngen ska klampas, så otroligt häftigt! Jag minns fortfarande det ögonblicket med Sam, först SLÖFFS när han (kroppen, huvudet sa verkligen inte slöffs) kom ut och sen hur han kom upp på min mage :love: Så himla häftigt. Läser gärna din roman när den är färdig, hoppas du får ett snabbt avslut på magkatarren också.

Hur har det gått med deppkänslorna, visst hade du samtalstid med en psykolog efteråt? Eller har du inte hunnit landa än?

Här kan jag hälsa att en 2-åring kan klämma ut otroligt mycket skit, och att det är lååångt ner till golvet. Tur sambon är hemma på blöjbytarskift :D Imorrn ska jag börja bygga min vedlåda hoppas jag, fast vi har hela ovanvåningen att städa och måste snygga till gästrummet innan min lilla mamma kommer på onsdag.
Vågar jag köra till Dublin och hämta henne själv? Det är 2 timmar hemifrån ungefär....

Förresten var jag på sjukhuset idag för koll, lite vita blodkroppar i urinen som hon skulle skicka iväg ifall det var en tyst urinvägsinfektion. Blodtryck och sånt var perfekt. Doktorn undersökte mig och sa att det såg ut att vara v 39, så det blir väl en liten tomtenisse som kommer ut. Hädanefter gäller pökförbud i denna familjen i mars och april.... Nu lägga liten ren bebis.

Appropå pök.:D

Här tillverkades Norpan kring första maj. Den första maj har vi cruising här i stan med massa raggare. Nog många som pökar då. Jag har sagt till sambon att det kanske kommer ut en raggare med efterföljande 740.:D

Så nöjd han ser ut där han ligger vid bröstet. Livet är bra gôtt ser han ut att tycka.

Jag har en bild tagen efter han käkat när han kurrat ihop sig på bröstet så man ser alla små mullisar :love: Verkar dock inte ligga på datorn längre, vi har den förstorad. Grymt dålig kvalité eftersom de är tagen med typ 1 megapix mobilkamera men vad gör det!

Cilla: Vem har fotat? Är det pappan? Jag kommer nog få säga "ta kort ta kort" mellan varje värk för att få bild när bebis är helt sprillans ny. Tycker inte alls bilden är äcklig, hon har ju jättefin färg och inte alls slemmig!

Vildvissla: Ja "slurp-ljudet" när kroppen kommer, det glömmer man nog aldrig! Navelsträngen kände aldrig jag men min kompis tyckte den kittlades :rofl:

Nu bökas de för fullt i min mage, helt otroligt vad gott om plats hon har där inne fortfarande! Och någon grym hicka har hon oxå, mycket och ofta hela jag hoppar ;)

Hehe ja i alla fall så kommer Norpan fylla år på samma dag som alla raggarungarna :D

Jag funderar allvarligt på att låta sambon filma när barnet kommer ut. Bara för mitt eget intresse alltså, det är ju lite svårt att se där nere på sig själv :D Jag är så jäkla nyfiken av mig!

Jag var tvungen att kolla gamla bilder jag med och hittade det här :love:

Ett par dagar senare med söndriga bröstvårtor och en i-å-i-å-i-å-maskin vid tutten.

Sen hittade jag den här, irländsk vinter med solsken, dra på trissor! Så här mycket/lite hade vi i vagnen, kanske var en 12 grader på kortet.

Haha och bara för att öka min statistik lite i denna tråden, jag har suttit och läst på felsms.com nu och skrattar så tårarna rinner. Om förlossningen sätter igång inatt så vet jag varför :rofl:

Ni är så himla förberedda med kläder och bäddningar. Jag känner mig helt borta, fattar inte hur det här ska gå. Vad då ett barn till:confused: När och varför och framförallt hur.

Nåja, igår fick jag eld i baken och skrev iallafall en lista med grejer jag måste kolla/handla/tvätta. Även om det är ledigt i jul så innebär det ju besök från Skåne så det kommer inte direkt finnas tid att åka till Babyland. Nu har jag dessutom julklappspanik - maken berättade igår att han ska till Kina i helgen. Jag hade försökt handla julklappar i helgen, men att göra det med en helvild 2,5åring i Stockholm går liksom bort.

Tål att tänka på....

vissla: du kan hämta din mamma, jag tror det är lugnt! (jag kommer antagligen att föda på golvet på kontoret bara för att jag har den inställningen:angel:)

Nu bökas de för fullt i min mage, helt otroligt vad gott om plats hon har där inne fortfarande! Och någon grym hicka har hon oxå, mycket och ofta hela jag hoppar ;)

Det är samma med min. Man läser ju att nu ska det vara trångt så bebisen inte har så mycket plats att röra sig. My ass...:cool: Igår sa sambon innan han gick upp på morgonen att snart välter Norpan sängen.
Och hicka, det har vi säkert fem-sex gånger per dag. Lite charmigt.

Hehe ja i alla fall så kommer Norpan fylla år på samma dag som alla raggarungarna :D
Det roliga är att vi är en stor grupp med mammor som ska ha barn i januari.:D

Vaaad kan vi ha tänkas ha gjort på raggarträffen.:angel:

Jag är helt borta jag med. Men jag resonerar som så att nog kommer soc och tar ungen om jag fortfarande inget begriper efter förlossningen.:D

Men så har jag ju en man med och han har väl huvet mer på skaft än vad jag har. Och som är nästan lika gravid som jag. Väldans engagerad och med nästan samma midjemått som jag. Skiljer bara två cm.:rofl: Det var kul tycker jag. Lite kränkande för honom för han trodde då rakt inte att han hade över metern runt midjan. Hihihi.

Senast ändrad:

Själv väger jag nu 30 kg mer än min man. Hurra. Och inte kan jag andas heller, Mollis huvud ligger verkligen precis på lungorna. Men nu är det bara en vecka kvar, sen ska vi få träffa henne!!! Känns helt overkligt. Vem är hon?

Det roliga är att vi är en stor grupp med mammor som ska ha barn i januari.:D

Vi är 4 klasskompisar från gymnasiet som har BF typ samtidigt nu i januari! Sen har en kompis till mig BF dagen före mig men hon ska föda på ett annat sjukhus.

Blir väl klassträff på BB :D

Jag tycker oxå min make ska filma men inte rakt nerifrån ;) Jag frågade honom igår om han inte ville ta emot barnet när de kom ut men de våga han inte för han tror han kommer tappa henne i golvet då!

Söt Sam på första bilden, tänk att du snart sitter där igen *avis* men hoppas bröstvårtorna klarar sig bättre.

Idag har vi fått MASSOR av snö :bump:

Cilla: Vem har fotat? Är det pappan? Jag kommer nog få säga "ta kort ta kort" mellan varje värk för att få bild när bebis är helt sprillans ny. Tycker inte alls bilden är äcklig, hon har ju jättefin färg och inte alls slemmig!

Vildvissla: Ja "slurp-ljudet" när kroppen kommer, det glömmer man nog aldrig! Navelsträngen kände aldrig jag men min kompis tyckte den kittlades :rofl:

ja, fast jag fick påminna honom om kameran! :D
hon är jättesöt, men min dåligt ansade buske är mindre söt..... :mad:
jag kände navelsträngen väldigt väl och blev totalt fascinerad när moderkakan skulle ut.
ja vet, jag har en knstig inställning till kroppen, allt sm har med den att göra är jätteintressant. jag brde bli operationssköterska. :idea:

Busken kan du ju retuschera enkelt i datorn :D Här ser man inget längre så rubbet åker.

Min lillebror är så söt :love: Innan Rasmus föddes var han väldigt bu för bäbisar. Låter, kräks, bajsar på sig och är inte alls söta, ja ni vet "rubbet".

Igår vid middagen hade han sagt: "Ni får ju tänka lite på bäbisen sen också och inte bara hålla på och favorisera Rasmus hela tiden!" Jag minns inte vad mer han hade sagt men det var viktigt för honom att bäbisen oxå blv lika mkt omtyckt.

phpkbvsea.jpg

Åå jaa :love: blicken och sen munnen på dom, när dom suger så där frenetiskt!

Tror inte jag har ngn amningbild faktiskt! Men måste kolla, vår laptop craschade runt förlossningen och suttit på en gammal skruttig sak. Kan finns där! :idea:

Minns inte heller hur jag fick av mig alla kläder och sånt på förlossningen, hade så jäääkla ont! Men har i bakhuvudet att min sambo och barnmorskorna hjälpte mig hehe.
Ang navelsträngen så kände jag min jättetydligt, eftersom den var så kort. Det var knappt så Chelsea nådde upp på mitt bröst faktiskt. Bm sa att hon aldrig sett en kortare sträng! Så den låg emot precis där jag hade brustit så det brände på rätt bra. :p

Gullig lillebror. Men jag vet inte om jag håller med helt o hållet... I början behöver bebis bara mat, blöjbyte och närhet. Då är det bäst att ge resten av en själv till storebror som behöver så mycket mer. :)

kl

Måste erkänna att amningsbilderna ser mysiga ut! Inte alls sådär hemskt som jag trodde. Nu är jag mest rädd för smärtan. Men det tar vi då! Va hos BM i går. Allt såg bra ut, sf-mått på 27 (v 32, 31+0), alla värden bra och bebisen låg redan med huvudet ner. Hon trodde inte bebis skulle vända nåt mer på sig innan förlossningen. Bilder finns i magtråden!

Vad är det för "bebiskit" ni pratar om?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka