Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Menar du paketen från Pampers och Libero? Man kan gå in på deras hemsidor och registrera sig. Från Pampers får man hämta ett paket på sitt babyproffsen/babyland eller barnens hus (tror jag det var). Libero har jag för mig man får en massa blöjor och sånt hemskickat om man går med i deras klubb. Jag hämtade något paket på Lindex också... minns ej från vilka det var... Libero kanske... Det är säkert någon annan här som har koll!

Jag skulle registrera mig igår för de här paketen, men det blev endast Liberoklubben. Som jag fattade det på Pampers så fick man med ett blöjspann om man hämtade sitt paket på babyproffsen, vilket är den enda butik som finns i min närhet. Men jag vill ju inte ha någon blöjspann, eftersom jag redan har en, så jag beställde inget sånt paket. Visst, man måste säkert inte ta emot blöjspannet, men är det något kvar i boxen då?? Jag får nog prata med dem inne på babyproffsen o se vad de säger...

Jaha! När jag gick med i liberoklubben stod det att paketet skulle komma när bebis va 6 månader!

Liberos första paket delas oftast ut på BB enligt Libero själv. Vte att dom gr det här, sen skickas ett paket efter 6 mån.

fast grejerna ligger i blöjspannet, i kartongen liksom. men hämta paketet, kasta spannet och skicka refillpåsarna till Vissefjärda :angel:

Jag hämtade mitt gratispaket från Pampers på Babyproffsen igår. Förutom blöjhinken så var där 12 pyttesmå blöjor, en napp, ett litet paket med tvättlappar, en liten necessär, en liten flaska lactacyd och ett par tuttskydd.

Kasta blöjhinken?! Varför det :eek:

Den är ju asbra, och bäst av allt, GRATIS! Vi har inte köpt några nya refillpåsar utan kör vanliga soppåsar, och det går jättebra!

//Julia

Jasså, är det där du bor :laugh:! Då är det inte så långt från mig som bor utanför Örsjö. Jag kan nästan kasta refillerna över skogen ;)...

Ne, det känns nästan som pampers paket kan kvitta för mig, efter att ha läst vad det innehåller. Visst det är alltid bra med lite gratisblöjor, men jag vill verkligen inte ha blöjspannet, hur bra det än är, eftersom jag redan har ett.

hmm... läste för snabbt igen. Glöm det jag skrev, förstod nu varför hinken skulle kastas :o

Jag fick en babybox på barnens hus och en på babyproffsen, bägge inehöll pampers.
Sen fick jag liberoväskan och babybagen på förlossningen.

Men måste man anmäla sig till liberoklubben för att få liberoväskan? Och babybagen?

Shit, insåg nyss att jag har 20 dagar kvar!! :eek: Dags att packa BB-väskan tror jag :eek:

Känns ju inte sådär jättebra att maken är och jobbar i Solna utan mobiltelefon :crazy: Men har uppdaterat min telefonbok med nummer till alla hans kollegor och chefer.

Idag har jag skottat snö, kanske inte så smart för fogarna men jag behövde ju något att göra. Rasmus var helt salig! "Mamma mamma titta snööööööö" och så sprang han ut i den djupa snön och var helt vild :love:

Det närmar sig! Själv har jag 32 dagar kvar eller nåt.

Och jag mockade idag. Inte heller kanske så smart efter att ha rännt runt i ridhuset i andra änden på en töm. Men men, är huvet dumt får kroppen lida.

Åh jag måste ju berätta. Rasmus är som sin far och gillar tuttar, haha, går runt och bär på mina bhar ;)
Sen gillar han ju bebisen och vill ofta ligga på magen.

I morse när vi låg och drog oss skulle han snacka med syrran. Så han sliter av mig täcket och kör in pekfingret i bröstvårtan "Tuuuutteeee"
- Aj Rasmus det gör ont på mamma.
- Bita? *öppnar munnen för att hugga*
- Nej man får inte bitas!
- Pussa? Böjer sig fram och pussar mig på tutten :rofl:
- När bebisen kommer så ska bebisen dricka mjölk ur mammas tutte.

Då tar han Murre (hans gosekatt) till mitt bröst och säger:
- Nam nam nam

Drar upp sin egen tröja och håller Murre som man ammar (fast i nackskinnet) och säger
- Nam nam nam

:eek:

Jag slutar aldrig förvånas. Det var ju nyss han bara låg på golvet och jollra. Hur tusan kan han förstå så mkt :eek: Han kan väl inte minnas när han ammades? Han sluta när han var 5 månader. Och ingen vi umgås med har ju fått barn så han sett någon bli ammad.

Gullrasmus! Men skotta snö var nog inte så snällt mot fogarna nej.... bättre du går in och packar väskan då tycker jag!

Här händer absolut ingenting förutom att det känns som om jag väger 200 kg. Jag kan knappt ta mig upp från golvet längre. Idag har varit en tuff dag, jag trodde jag skulle få lite avlastning men sambon tyckte det var viktigare att dricka whiskey till 3 inatt och därmed sova till tolv idag. Han fick sig en rejäl avhyvling i alla fall och jag tror han förstod att jag menade allvar. Men jag är helt slut i både kropp och hjärna och däckade nästan med Sam.

Den stackars barnvakten som blev "ledsen" för att min mamma kommer så hon inte behövs när jag ska föda barn fick en extra chans imorrn och ska passa Sam medan sambon och jag kör upp till Dublin och hämtar min mamma. Jag ska gå på Ikea :bump: och sen kommer jag nog sova hela vägen hem. Håll tummarna för att bebisen inte vill komma ut just de 6 timmarna vi kommer vara borta...

Att man kan bli så överlycklig för att åka på ikea, haha :p.
Själv brukar jag åka dit om det är dåligt väder så att vi får en gå en promenad med barnvagnen under tak :D.
Men då har ju jag bara 2km till ikea också...

Haha ja jag vet, jag är uppvuxen 2 km från Ikea och när jag bodde i Malmö var jag nästan aldrig där. Nu kör jag hur långt som helst för att få köpa lite blockljus och nya lakan :D

Imorrn har jag nya kaffekoppar på listan :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka