Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

varför är det alltid så? med ljusen alltså?
även om ja har en massa ljus kvar hemma så MÅSTE ja köpa fler när jag är på IKEA. konstigt......

och den där potpurin. samma sak med den. måste köpa iallafall EN liten påse. :grin: har typ hur ¨många som helst å är för snål för att slänga den som ligger framme, även m den slutat lukta för länge sen. :rofl:

fick sms sent igår kväll, trodde det var du, men när ja kolla i morse var det bara från min syster... :crazy:

å min kompis, hon den där hemliga som smyger runt här i kulisserna ch är anonym har fått en grabb, så en liten bukebäbis till är född! Stort grattis till henne. :love:

å ja tycker det klumpar ihp sig bra för er allihopa nu, komer ju bli värta kapplöpningen om typ 20 dagar! har ni rapportörer allihopa? ställer gärna upp annars. :d

*kl*

Ni ska bara veta hur kallt det är här! Vi har -31 gradera o det stiger bara :eek:

O jag måste dessutom ut med hunden nu för kvällsrundan, blir nog inte mer än en snabb visit ute i trädgården :angel:

å ja tycker det klumpar ihp sig bra för er allihopa nu, komer ju bli värta kapplöpningen om typ 20 dagar! har ni rapportörer allihopa? ställer gärna upp annars. :d

Jag har ingen rapportör. Tänkte slänga upp en bild här innan ambulansen hämtar oss :angel:

Nu är vi hos mina föräldrar, så skönt att bli bortskämda. I morgon är det abba julshow med övernattning på hotell med maken och hans jobb.

Du behöver nog ingen rapportör, du kommer vara hemma igen innan smset hinner komma fram :D

Vår_Vinter skojar du? -31? Kan det bli så kallt? Vi har haft + 6 och solsken idag... det tyckte jag var kallt :)

Vår_Vinter skojar du? -31? Kan det bli så kallt? Vi har haft + 6 och solsken idag... det tyckte jag var kallt :)

Japp, jag har varit med om som kallast -38 grader. När jag var ut med hunden igår så var det faktiskt inte så kallt. Det är som tur var vindstilla, och det är en skön kyla som verkligen biter sig fast på kroppen. :D Mne det hör till ovanligheterna att det är så här kallt nu på året. Det bruakr oftast avra i januari/februari.

Trevligt uppvaknade jag fick nyss. Skulle vända på mig o då hugger det till nere i ljumsken på vänster sida o samtidigt får jag världens sendrag i vaden så jag skriker rakt ut. Stackars sambon alldeles yrvaken o undrar vad jag sysslar med o hunden kommer med sin pipleksak o försöker trösta. :rofl:

Hon är så roligt vovven, VARJE gång någon av oss skrattar/skriker, fjantar oss, kuddkrig eller har SEX, så kommer hon med sin förbannade pip leksak o vill att vi ska kasta den. Ja visst jätte kul o få en slemmig sak i sängen när man har sex :mad::D

Senast ändrad:

Så ni skriker när ni har sex? ;)

Ja, man får hoppas att du får på dig långkallingarna och overallen eller thermobyxorna. Jag har thermobyxor med hängslen. Smidigt när man inte kan knäppa dem.:D Nu har vi väl inte mer än 10 minus. Men 30 är rätt ok om det bara är torr luft, vilket det brukar vara. Runt nollan och fuktig luft är nästan värre.

Här händer inget. Bara das Pussy bone som det ilar till rätt bra i ibland. Men det är ju som det ska. Har vilat och sovit lite mer och börjar följdaktligen bli som folk igen. :D

På nyår ska vi visst vara hos sambons syster med hele. Nära o bra till förlossningen. Max 3 min med bil. Om nu Norpan skulle få för sig att vara lite tidig. Men med all oro för att det ska bli tidigt så kommer Norpan garanterat stanna så länge att de får sätta igång mig.:p
Och i natt drömde jag att någon skjöt mig i magen. Skottet gick in där Norpans rumpa är. Jag var helt förtvivlad och vansinnig. Skönt att vakna ifrån en sådan dröm.

Ska ju ligga kvar den här gången, hur jag nu ska överleva det. Men datorn ska ju med och den har inbyggt modem så jag kan nog sysselsätta mig.
Vi har ca -10 och så kom det några dm snö igår :D Nu fick man äntligen lite julkänslor, var ut en snabbis med Rasmus idag och drog honom några varv på pulkan. Sen tyckte vi de var bättre att gå in i värmen och fika.

vår_vinter skrev:
Ja visst jätte kul o få en slemmig sak i sängen när man har sex
:rofl:

AK skrev:
Och i natt drömde jag att någon skjöt mig i magen.
Jag drömmer bara helt sjuka drömmar nu, om jag kommer ihåg dom när jag vaknar. Senaste dagarna har jag bara drömt "party-drömmar" där jag verkligen är aspackad. På privata fester i någon liten lägenhet, på kryssning osv osv. Alla runt omkring mig är aspackade. *hrm*

Maken mumlar lite när han blir frågad vad han ska göra på nyår :rofl: "Köpa en stor pommac-flaska och dricka upp allt själv" *mutter mutter*
Fast han är nog nöjd efter julen, i morse när jag skjutsa honom till konferansen : "Du jag tog 2 panodil av dig jag är lite bakis idag..." :rofl: Att min pappa och make har lika stort intresse för whisky och öl är kanske inte den bästa kombinationen jämt.

I kväll blir det Abba-show, ska bli kul. Får se om hon dansar loss där inne :D

Jerseyko, jag har en fråga till dig - du behöver inte svara - men jag minns att när du fick Rasmus var du överlycklig över att det var en pojke för du kunde inte tänka dig en flicka - hur känns det nu när du väntar en liten tjej ?

Är det någon som vet vart Vindvissla håller hus idag ? Ser att hon inte varit inloggad alls, men kanske bara jag som inte varit tillräckligt uppmärksam på att hon kanske skulle iväg. :)

Jerseyko, jag har en fråga till dig - du behöver inte svara - men jag minns att när du fick Rasmus var du överlycklig över att det var en pojke för du kunde inte tänka dig en flicka - hur känns det nu när du väntar en liten tjej ?

Det känns bra att jag kunde få veta könet vid ultraljudet. Jag längtar efter min lilla dotter, det känns praktiskt och roligt att ha en av varje. Maken vill ju dessutom bara ha 2 barn (säger han nu...) och han är jättelycklig över att det är en tjej (och lite mallig att han lyckats göra en av varje....)

Skulle inte vindvissla iväg och shoppa idag? Sen har ju hennes mamma kommit så hon kanske har lite annat för sig än att hänga här :)

Tänk att jag sitter här och vet vad hon har för sig;)

inget sms iallafall, så inget på g va ja vet!
hon kanske lever det där livet som jag har hört talas om att en del har.... ;)

favoritställningen no.1 och lyckan är total när man fr ligga hos pappa!
30053061.jpg

Oh så gosigt det ser ut :love:!! Drömmer tillbaka och minns när William låg så... nu längtar jag efter att min lilla bebis också ska titta ut.

...och lite knapplån
Ha ha, idag har jag förresten köpt blöjor till bebisen, nattbindor till mig och lite sånt. Ska snart börja packa och skriva min packningslista. Jag vet att det är över en månad kvar men det känns som att den skulle kunna titta ut tidigare. Det känns så annorlunda jämfört med när William var i magen. Men jag har säkert "otur" så att bebisen inte tittar ut förrän långt in i februari då maken börjat jobba igen. Det skulle vara så typiskt nu när vi antagligen lyckats pricka in bebisankomsten till hans ledighet. Sist var han inte ens hemma sina 10 pappadagar så det var asjobbigt för en annan att ta allt själv när man var ovan. Det låter som jag har värsta svinet till karl, men så är det ju givetvis inte! Många gånger är det ju tyvärr så när man är egenföretagare, att man måste jobba jämt. Nån måste ju försörja oss (och mina hästar :o) när jag är arbetslös och har sådana onödiga shoppingvanor som jag har berättat om tidigare :angel:...

Fy farao vad tråkigt för honom att gå miste om bebistiden! :(

Jag tycker de 10 dagarna bara gick och det var först sen lite senare jag skulle behövt maken 10 dagar ;)
Nu vill jag att han ska vara hemma längre men det går ju inte heller, som tur är har han bra arbetstider och är hemma mycket ändå.

Hihi jag är här och det händer ingenting . Jag har inte ens ont någonstans. Och det är precis så att min mamma är här och jag inte riktigt prioriterar buke för tillfället. Men jag lovar att uppdatera er när det är dags, om inte direkt så via Cilla. Nu har mamma gått på promenad i mina berg och jag gråter nästan för att jag inte kan följa med. Som jag saknar dem! Och solen skiner och det hade varit alldeles underbart där uppe idag.

Jag drömde inatt att jag hade fött mitt barn men det ville inte amma trots att det var flera dagar gammalt och han var jättetjock ändå. Jag har själv gissat på den 19e så jag tror att det kommer sätta igång ikväll (yeah right)

vi får väl hoppas det drar igång snart. Men sonen tippade jag på fredagen den 13 april, det var 4 dagar över tiden. Yeah right, 21 april är han född:crazy:

Ikväll blir det Ikea och Toy´rús (får inte ihop stavningen!). Maken har som sagt fått en Kinaresa imorgon em så det blev helt plötsligt akut med julklappsshoppingen. Som tur är handlar vi bara till barnen i släkten så det blir en jätteraid på den nämnda leksaksaffären så blir det bra sen.

*kl*

blir så arg.....
har beställt en medela freestyle från familjeapoteket.se för en vecka sen och får nu meddelande m att den inte finns på lager. HALLÅ??? jag behöver ha den NU! inte om 3 veckor....... orkar inte med att pumpa med den jävla Ameda-pumpen längre.

avbeställda och beställde från babykoncept istället å passa på att ta med en bärsjal, 4 kilo blir ju hur tuingt som helst och min rygg pallar inte å gå runt och hålla i henne längre.

skitsur är ja nu. å till råga på allt ringde telefon å väckte mig mitt i min tupplur, precis när jag å katten hade myst ihop oss. skittelefon. å tjat om julafton, ja skiter väl högaktningsfullt i dom jävla korvarna och köttbullarna och julklapparna! tjattjattjat-blablabla.......... tjôta!!!!! :mad:
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.......!!!!

Var hos barnmorskan igår, och den lilla rumpungen ligger fortfarande i säte, så på måndag är det vändningsförsök... Håll tummarna för oss då!

har du gjort det förut? har för mig att det kan kännas lite obehagligt....?

åt en chokladbit - blev gladare direkt. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka