Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Men det är faktiskt ganska mysigt på ikea.
De har ju jättefina barn och bebis-grejer också.
+ att man kan fika utan att bli ruinerad där :laugh:.

Vi ska också på Ikea, på fredag så det blir fredagsmiddag där :) Julhandla lite och så ligger Toy´s´us bredvid så det är egentligen det som är huvudmålet. Det enda tråkiga med Ikea är den ständiga määängd med människor som är där!

I dag är jag död, och lite panik, idag är de ju bara 19 dagar kvar!

Har precis kört räkningarna, hoppas inte de kommer fler nu. För då betyder de att jag kan shoppa en massa julklappar och sen en massa på IKEA sen till bebisrummet :D Får ju dock inte lön först den 23e, jag prata med min mamma igår och hon får oxå lön den 23e så vi skulle åka tillsammans. Slutar väl med att vi kommer hem med hundra kassar kläder till oss själva :angel:

Mysigt att julshoppa, men nackdelen är ju precis som du säger -folkmängden.
Är ju så sjukt mycket folk ute nu innan jul.
På "mitt" Ikea är det svinmycket nu eftersom det är ett av de få Ikea-varuhusen som finns i norrland + att det ligger ett stort köpcentrum bredvid.
Men jag tycker Ikea är bra när man har småbarn eftersom de har amningsrum och många skötmöjligheter :).

KL

Jag har börjat bli som vårt gamla avelssto Zizi; grinig och tjurig och allmänt vrång. Tål varken mig själv eller andra i slutet på dräktigheten.

Är det normalt för männsker eller är det bara hästar som är sådana?

Försöker baka lite, eller mycket, har tagit på mig den uppgiften till jul. Vi ska fira hemma hos mamma med alla systrar och även pappa o hans sambo ska komma och vi ska alla bidra med något. Så jag ska vara hemma hela dagen i misären vi bor i. Blir tokig på alla prylar o skräp som vi inte verkar ha förmågan att slänga eller få ordning på.

Men fönstrena är iallafall putsade och julgardiner uppsatta och adventsljusstakarna lyser så fint så. Nåt är iallafall bra.

*räcker upp en hand*

Jag känner mig bitvis nästan deprimerad. Tiden går så långsamt. Om en vecka vid denna tid är Mollis ute och vi har fått träffa henne. Men timmarna segar sig fram.

Och jag kan inte andas knappt. BM som vi var på kontroll hos igår sa att hon förstod att det var jobbigt med tanke på att Mollis har mina lungor som huvudkudde typ...

Jag kan inte fatta att man kan se ut så här utan att spricka?!?
DSC00409.jpg

Nä, kroppen är lustig. Eller huden.;)

Det har inte ens börjat strama i min hud än. Den måste vara superelastisk.

Skulle du få göra kejsarsnitt för att bebis inte vänt sig?

Här lägger vi oss däremot i läge i god tid och skrämmer slag på både mamma o pappa.:cool: Norpan har väl legat fixerad i nästan tre veckor nu. Hoppas den håller sig inne i minst tre veckor till. Även om jag känner som du att det börjar bli lite jobbigt. Norpan har gym därinne. Mina revben bjuder ett visst motstånd när man sätter fötterna emot och trycker till...

KL

Jag har börjat bli som vårt gamla avelssto Zizi; grinig och tjurig och allmänt vrång. Tål varken mig själv eller andra i slutet på dräktigheten.

Är det normalt för männsker eller är det bara hästar som är sådana?

Hoppas det är normalt, jag är likadan...

V 38 idag, 20 dagar kvar tills bebis ska komma enligt ul, 15 enligt sista mens.
Tycker att bebis blivit lite lugnare de sista dagarna, antar att det blivit trångt. Kommer inte ihåg hur det varit med de andra de sista veckorna. Förra veckan var bebis fortfarande rörlig, får se hur det är idag.
Om vattnet går och bebis är rörlig ska man tydligen inte röra sig för mkt, till och från bilen går bra men annars ska man ligga ner. Hade jag ingen aning om.. Har plockat ner det mesta i väskan, utom linsgrejer å tandborste. Får väl ställa de så maken hittar de lätt om jag inte kan hämta de sista grejerna själv när vi ska iväg.

Fick ställa mig på vågen sist oxå, 7 kg sen inskrivningen! Helt ok ju, fast jag har mått ganska illa å inte kunnat äta så mkt så det är väl inte så konstigt att jag inte gått upp mer.

Om vattnet går och bebis är rörlig ska man tydligen inte röra sig för mkt, till och från bilen går bra men annars ska man ligga ner.

Det är för de inte ska råka få navelsträngen runt halsen, men oftast sjunker de ju ner snabbt med vattnet och täpper till om de inte blir lite pyspunka bara eller man ligger ner när vattnet går.

Min bebis var också fixerad nu! Var på min v33-koll hos BM idag. Magen mätte sf måttet 33, vilket fortfarande är större än förra graviditeten (hade då sf 32 i vecka 34). Sen skulle hon känna om bebisen vänt sig. Hon kände två gånger sen sa hon att hon fick ta in ultraljudsmaskinen för att vara säker. Mycket riktigt hade bebisen vänt sig, låg ganska långt ner och var fixerad. Hon sa att det beror på hurdant bäcken man har, men William var ju inte ens fixerad veckan innan han tittade ut! Men det behövde ju inte betyda något endå.

Nu måste jag till dagis o hämta min lille gosse!

Jepp, snitt eftersom hon sitter så skönt i bäckenet tycker hon. Ibland känns det som att det ska titta ut en fot ur kissen... :o

:rofl:

Haha, samma här. Det känns ibland som att det skulle komma en liten näve vinkandes ut mellan benen. Som det trycker o har sig.

Idag är ingen bra dag ur bäckensynpunkt. Har svårt att röra mig och att gå. Kanske vart lite mycket igår med både tömkörning och mockning.

Idag var bebis fixerad å ligger lååååångt ner. :) Inte konstigt det känns som att jag går omkring med en fotboll mellan benen... :D

Undra vad min bebis gör. Inte ligger hon stilla i alla fall och hon sparkas hårt körde nyss ut BÅDA fötterna i högersidan och pressade med den ena foten och sparka med den andra :mad: Pressa jag emot så putade ju rumpan ut på andra sidan magen så de gjorde ont!
Sen ligger hela hon och vänder och vrider. Jag tycker de är så himla obehagligt att känna skuldrorna och armarna. Nu känns de som hon har typ 6 ben och 4 armar eller nått :eek:

Sov hur dåligt som helst i natt, får se hur den här blir. Jag är i alla fall nyfrisserad och han en cool toning som åker i håret i morgon :bump:

Vad bra att ni är vid så gott humör allihop :D

Här händer - ingenting. Resan till Ikea gick toppenbra fast i morse hade jag typ mensvärk i säkert en halvtimme tills jag kom på att det bara var en stor fis på tvären :cool: Och sen dess har allt varit kolugnt. Nu är i alla fall mamma här och jag har lite avlastning, fast Sam är supermammig för tillfället och inte ens pappa fick lägga honom ikväll. Imorrn ska vi nog till Cork, det är lite närmre än Dublin, och shoppa lite.

Handlade du något kul på Ikea??

Haha jag vågar knappt gå på toa längre. Tänk om jag trycker ut bebisen samtidigt eller startar nått! Inte för jag tror det är möjligt men jag vill ju verkligen att hon stannar till efter nyår!

Idag har hon lugnat ner sig tack och lov, nu är det nästan så man blir oroligt för hon är så stilla istället ;)

dom blir inte lugnare när dom kmmer ut.... :D

*phu* äntligen klar med min berättelse nu!!!!! fy, vilken tid det har tagit, men skönt å få ner på print.

Nja lite smått och gott, en sladd till en lampa som jag glömde förra gången, lite ljus (haha man handlar alltid ljus på ikea), nya kaffekoppar, ett par lakan och en källsorteringslådmojäng till under vasken (som var skitdyr, den utdragbara lådan kostade 50 euro och den passade inte ens perfekt, man kan bara dra ut den om dörrarna är rakt fram)

Cilla jag ska läsa senare ikväll när Sam har somnat, nu ska vi baka lite och prata med min mamma och städa köket och vispa lite grädde till kladdkakan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka