Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Vad är det mer du har för bf-datum? Du har ju fått lite olika på de olika ultraljuden. Minns bara att det var ett runt lucia...

Så ni skriker när ni har sex? ;)

Nä fatiskt inte, ;) men enligt min hund ska man tydligen sova i sängen o ligga helt stilla, gör man inte det så ska man leka med hennes pipleksak.

Jag går faktiskt knappt utanför dörren, hunden får leva med att få sprinag ut själv o uträtta sina behov. Jag får varken på mig långkallingarna eller thermobyxorna. Eller ja det får jag väl, men då bara tills magen börjar o de går inte att stänga. Det är visselrigne hängslen på dom, men benen bli för långa om man inte drar dom över magen, så då är byxorna 50 cm för långa istället för bara 25 cm för långa som i vanliga fall :p

Ni får stänga dörren om er när ni har glädjestund.;)

Här släpps hunden bara ut i trädgården för att pinka. Hon är ändå inte så glad i att behövas släpas ut för promenad. Whippetar borde inte få bo i Sverige. Men nu är det inte min hund och jag har henne bara här så länge hon löper för hanhunden hos mamma ylar och gnäller så ingen får sova. Idag när jag hade med mig tiken hem till mamma för att hjälpa henne städa så pinkade hanhunden på tikens täcke. Fifan vad äckligt.
Tur att vi människor inte beter oss på det där viset. Att jag skulle få bo någon annanstans vid varje löp för att min sambo ylar så.:D
Men nu har han ju uppenbarligen fått komma till och jag är dräktig så vi har inte det problemet.;)

Cilla: Vilken underbar bild på lillsnuttan och pappsen.:love: Jag misstänker starkt att Norpis kommer att bli en pappagris med.
Och det här med att folk ringer och stör om julmat och städning och fan o hans jävla gamla haggor till mostrar... man skulle kunna mörda för mindre!

Men alltså, det var då själva faen vad jag blir folkilsk så fort jag blir trött nu för tiden. Das Überbitch from Hell nästan.:devil:

Nä, jag har inte det, men de sägs att det är obehagligt!... Aja, det är nog ännu obehagligare att föda ut röven först! Och jag vill inte snittas om jag inte måste, jag har sett fram emot förlossningen skitlänge nu, och tycker att det ska bli skithäftigt! Så jag hoppas de lyckas få henne att göra en kullerbytta!

hoppas verkligen att de lyckas å att den lilla buse inte får för sig att vända tillbaka själv.
det är verkligen en upplevelse utan motstycke. :love:

Ja, det måste vara skithäftigt! Men jag ställer in mig på att det inte lyckas, så blir jag inte så besviken! Är man pessimist kan det bara bli bättre! Hmm, jag behöver nog också lite choklad...

Är ni helt hemma nu förresten?

Jag har den 21e och den 28e också *suckar*. Båda datumen enligt ul med en veckas mellanrum. Om han inte har vett att komma innan måndag kan han gott stanna till nästa år så jag får fira jul i lugn och ro :D

Nu försöker jag få igång det med lite Nutella, det funkade ju med Sam! Efter 280 dagars övande :angel:

Speciella_tina hoppas att ditt vändningsförsök går bra, det är inte en helt lätt procedur att vända ungen i magen har jag förstått!

jacko jag förstår att det trycker på revbenen, jäklar vad magen är hög! Hon kanske sitter som en liten Buddah med häcken bekvämt i ditt bäcken :) Jag lovar att du kommer hinna få före mig, den här grabben är inte punktlig...

Förresten, är det någon vars hund har börjat bete sig skumt? Min tosa brukar vara ute hela dagarna och sen komma in och däcka och sova hela natten. Nu är hon orolig hela hon, följer efter mig och ibland gnäller hon för att hon vill gå ut. Hon har varit såhär i ett par veckor, tänkte om det kan vara mina hormoner som spökar? Hon är kastrerad för tre år sen så det kan ju inte ha med det att göra.

Nu ska jag krypa i säng och känna efter om jag har några värkar.... haha.

Inga värkar inatt, eller? Det vore ju lite typiskt om han skulle titta ut på jul- eller nyårsafton! Ne, du får försöka knipa tills efter nyår. Det är ju alltid roligare att fylla år tidigt på året. Fast det blir ju som det blir ;)...

Angående hundarna och djur över huvud taget sägs det ju att de känner på sig att man är gravid och säkert då också när det börjar bli dax! Fast själv har jag aldrig märkt något (fast jag har ju bara katt och hästar).

Speciella_tina: Ja, vi håller tummarna för att vändningsförsöket lyckas och att bebisen håller sig så sen. Usch, jag som tycker det är obehagligt bara BM ska känna hur bebisen ligger...

Jag gjorde en tråd härom veckan om vändning av bebis.

Ställ in dig på att det är rejält obehagligt, jag tyckte det var ganska äckligt faktiskt och jag är väldigt tålig. Min svärmor har också fått bebis vänd, och hon tyckte inte det var nåt, så det är nog väldigt olika. Men det är lika bra att ställa in sig på att det är läbbigt, så kan du ju bara bli positivt överraskad.

Mitt vändningsförsök lyckades inte så på tisdag kommer tösen ut med snitt istället. Ja, så blev det. Hon skulle eg kommit 2/1, men nu blir det en julbebis istället.

Då får vi se om din bebis blir nästa vinterbebis, eller om Vindvissla hinner före! :laugh:

kl

Inatt har jag vaknat flera gånger av onda värkar.. Hade molande värk i ryggen igårkväll, + att det strålade ner i ljumskarna. Tog en varm lång dusch men det hjälpte inte nåt direkt. När jag la mig hade jag ganska många halvonda värkar som kom med 5-7 min mellanrum. Sen lyckades jag somna och vaknade som sagt flera gånger.
Får se om min bebis har lust att stanna kvar till nästa år, känns inte så just nu. Har fortfarande värk i ryggen och sammandragningar, fast de gör inte lika ont nu.

wihoo!

:banana::bump::banana:

kan det vara nästa bäbbe på g tro?

Spännande! Min bebis är lugn och jag känner inte av några värkar eller sammandragningar. Varje morgon jag vaknar och inte känner nått pustar jag ut, speciellt nu när vi inte är hemma.

Magen har sjunkigt och bristningarna kliar. Ska till barnmorskan på måndag får se hur hon ligger då, sist jag var där så var hon ju rörlig.

Julbordet med ABBA-showen var trevlig. Men sängarna grymt obekväma kunde knappt röra mig i morse för de gjorde så ont i fogarna.

Verkar iaf va en seg bebis...... Mina andra förlossniingar har startat med att vattnet har gått, sen har värkarna kommit igång ganska snabbt. Nu kommer å går värkarna lite hur som helst.. Har 17 dagar kvar men så länge hoppas jag inte att det dröjer. Barnen ska sova hos mamma inatt, så det skulle passa jättebra om den vill ut då när vi inte behöver ringa hit barnvakt! :D

Min hund har blivit mycket mer försiktig med mig, innan busade hon ganska brutalt med både mig och husse, men nu är hon mycket lugnare mot mig. Och om hon hoppar mot mig sätter hon aldrig tassarna mot mig. Jag vet inte om jag omedvetet signalerar "var försiktig", men det tror jag inte, jag försöker till och med att få henne att hoppa upp med tassarna på mig, på bröstet då! Men hon vägrar. Jag tror nog att de känner på sig att nåt är på gång.

Speciella_tina: Ja, vi håller tummarna för att vändningsförsöket lyckas och att bebisen håller sig så sen. Usch, jag som tycker det är obehagligt bara BM ska känna hur bebisen ligger...

Ja, det var rejält obehagligt i torsdag, då kände hon riktigt ordentligt för att verkligen vara säker på att det är en rumpa ner, det är väl svårare att känna på mig som har lite extrahull kan jag tänka mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka