Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

KL

Nu börjar jag få bebisångest. Jag är 37 (i morgon, så än så länge är jag bara 36), och får små psykbryt nu när det bara är 2 dagar kvar till snittet. Jag känner mig själv, jag känner maken, jag vet vilka vi är, vilket liv vi har. Och nu vet jag INGENTING om det som komma skall! :crazy: Hur blir livet? Tänk om jag inte kan knyta an till den lilla? Tänk om jag inte orkar rent fysiskt?

Tankarna snurrar, samtidigt som jag är lite lite orolig för själva operationen och givetvis för att allt inte ska vara bra med flickan. Tänk om hon inte börjar andas?!

Usch, jag är så rädd emellanåt. Och det finns ingen återvändo!

*ville bara skriva av mig lite*

Förstår hur du känner. Så kände jag oxå innan Rasmus kom.

*peppar lite*

Allt kommer gå toppenbra, klart ni kommer älska det lilla livet! :bump:

Grattis till Liam!:bump:

Och fy vad du har fått genomlida. Jag ryser och kniper med benen när jag läser din berättelse. Hjälp.:eek: Hoppas att det läker fort nu så att du bara kan njuta av att vara mamma.

Jag har också bebisångest emellanåt. Men jag har själv satt mig i den här båten och får allt ta och ro iland den.

Min mamma fick göra akut snitt med min yngsta syster och hon sa att det kändes jättekonstigt, som att det inte var hennes barn, tvillingen som kom först o rätt kunde hon knyta an till direkt, men inte den som skulle ut på tvären. Men det kom efter ett tag. Mamma säger att det är bara att ta det lugnt och inse att det kan ta lite tid att knyta an och att det är helt normalt.

Trots ångest emellanåt så längtar jag så efter att få se Norpan så det värker i bröstet.

Och Norpan har fått sin första julklapp. Yngsta syster, hon på tvären:p, var lite lustig när vi firade tidig jul igår och hade köpt två presenter till Norpan. En liten haklapp med en häst på och en samlingsdvdbox med Dr Snuggles.:D Undrar just hur Norpan reagerar på det fakta att den riktiga Norpan är en liten tjuvaktig mus...:cool:

Jo, jag hoppas att rädslorna som kommer är "normala". (Eller det vet jag ju innerst inne att de är!). Men när de slår till känns det så bottenlöst och skräckslaget.

Självklart kommer vi att få världens finaste lilla flicka.

Lillaliv> stort grattis till Liam och hoppas att du återhämtar dig snabbt och fint nu.

Tack Jacko! :)
Och lycka till på tisdag (är det väl?), det kommer gå jättesmidigt ska du se!

Jag blev också rädd när tiden började närma sig, tänkte också tankarna på hur jag skulle klara förändringen i vardagslivet. Nu har jag inte fått den bästa av starter, och har dessutom en bebis som inte direkt tycker sova är det viktigaste man kan ägna sig åt, men dagarna fungerar av någon anledning ändå. Jag har definitivt inte orken, varken fysiskt eller psykiskt, men hur dåligt jag än mår kan jag ändå inte tänka mig ett liv utan Liam nu! :love:

Nej, jag antar att kroppen/hjärnan ganska snabbt ställer om sig till föräldraskapet! Som tur är! ;) Det är mest innan det är så abstrakt och svårt att föreställa sig.

Självklart är livet utan Liam rätt avlägset! :love:

Hua, vilken jobbig start för dig! Skönt att du är på bättringsvägen nu i alla fall!!!

Och så ett stort grattis till lilla Liam!!!

Som jag skrivit innan så känns denna graviditeten så himla annorlunda nu på slutet jämfört med förra. Denna bebisen är ju fixerad och trycker på neråt emellanåt. Sammandragningar har jag jämt utan att jag gör minsta ansträngning. För ett par dagar sen började jag känna en annan känsla långt ner mellan benen. Det lixom sticker till i några sekunder, eller sticker kanske inte är rätta ordet, men det gör skitont i alla fall. Igår kväll gjorde bebisen så massor med gånger när jag gått och lagt mig. Men idag har jag inte känt något sådant än. Nån som känner igen sig och vet vad det kan tänkas vara? Är det bebisen som bunkar med sitt huvud på någon nerv man har där nere??

Tänkte bara om någon känner igen sig, för när jag väntade William kände jag absolut inget särskillt innan förlossningen startade. Fast han var ju inte fixerad så långt innan så det kanske är där skillnaden är.

Usch, det låter verkligen fruktansvärt jobbigt för dig med all smärta... Men ett stooooooooooort grattis till lilla Liam!

KL

Hej!
Efter att ha tjuvläst i tåden ända sen i somras tänkte jag att jag får presentera mig. Är nybilven medlem (men har läst på buke i flera år) så jag hoppas jag får rätt på alla knappar ;)

Är iaf 24 år gammal. Jag och min sambo väntar vårt första barn. Av medicinska själ kommer det att bli kejsarsnitt den 22 dec (BF 100102)
Jag tycker det ska bli spännande och är förväntansfull, men är samtidigt nervös för snittet och alla nya känslor som stormar runt i huvudet. Hur kommer det bli nu? Man har haft nio månader på sig att förbereda sig men vart tog de vägen?

Stort grattis alla ni som redan fått barn!

//Zats

Välkommen! Hoppas allt går bra med ditt snitt på tisdag!

kl

Intet nytt på västfronten, jag är trött, less och tjock.

det där med att knyta an var jag åxå jätterädd för och tog t.o.m kontakt med mvc speciellt för det och fick remiss till psyk.
men när allt var klart och jag hade henne hos mig och kunde blunda och andas in den där extremt speciella bäbisdoften, så fanns det inget tvivel om att hon flyttade in i mitt hjärta. :love:

och orken, det är den du har alla ny-mamma-hormoner till. :D

men det gör absolut inget att ta upp det med mvc vid tillfälle, att få säga sina rädslor högt räcker oftast!

Fast det hinner jag ju inte nu, hon kommer ju i övermorgon! :D
Jag tror och hoppas att allt kommer att kännas helt rätt när hon kommer upp på "min" sida skynket. Och så tackar jag högre makter för att man är två om det här - två om alla känslor, all oro, all planering!

*virrig*
ja, men det gör hon ju. :D

men bara vetskapen om att du kan räkna ner timmarna till hennes ankomst är ju en stor anledning å fundera! det blir ju så tydligt före-och-efter. på tisadg vaknar du som bara dig och på onsdag som mamma...... wow.

du kommer grejja detta galant! :banana:

vi har varit hemska föräldrar idag och lämnat vår dotter hemma med hennes mormor och åkt iväg och storhandalt och julhandlat.
fördelen med att ha flaskbarn!
satt förresten bredvid min syster i soffan igår och hon skulle amma Lucas. Mina bröstvårtor fick stora självan och försvann in i bröstet och gömde sig vid blotta tanken på att amma. :rofl:

Vad mysigt att ni kommit iväg och julhandlat lite bara ni två! Det är så himla skönt att ha sin kropp tillbaka, och bara vara sig själv igen! Tack gud för barnvakter :bump:

Vilken tur att någon annan håller bebisfödandet igång i den här tråden, jag är inte mycket att hänga i julgranen verkar det som :D Imorrn är det ultraljud igen och på tisdag tänkte vi åka till Cork bara jag och mamma och eh... shoppa lite till :bump: Här finns inte så mycket som en sammandragning mer än kanske fem om dagen. Och mina höfter är så sönderliggna att jag nästan fått liggsår *suck*

Men det var en envis rackare där inne! Jag ser väldigt mkt fram emot att få tillbaka delar av kroppen för sig själv faktiskt, har ont i händer (de domnar och jag vaknar flera ggr / natt) och höfter på nätterna. Men nu är det bara en natt kvar som inkubator! :crazy:

Längtar också efter att få tillbaka kroppen, även om man är rätt låst när man ammar med.

Vad spännande att du faktiskt VET när din bebis kommer!! Det är lite häftigt tycker jag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka