Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...

Åh så skönt, Cilla! Har ni något namn åt henne än? (Om du vill outa det, alltså?)

Vi försöker desperat komma på bra namnalternativ, och tänkte sno hejvilt från Buke... :D

Men! DU kan ju inte ha en 40-v mage?! Det var ju aldeles nyss du berättade att det bodde någon därinne!!

Åh, tänk om någon fick flytta in i min mage oxå!!

Cilla: Vad härligt att ni fått komma hem nu :bump:
Men vad fick du i julklapp? *skitnyfiken*

när escodobe kom med telefonen till mig skulle hon ha 400 av mig. jag hade bara 500 och hon vägrade ta emot mer än 400 (envisa människa ;) )... jag hade inte tid att följa med till pressbyrån å växla, så ja sa att hon kunde köpa en julklapp till Matilda för den sista hundringen å skicka till oss på posten!
så när vi kom hem igår hade Matilda fått ett brev med ett kort i. Öppnar å läser......
på ena sidan står det:
Du har fått 3 förpackningar högenergimjölk. De har vi skickat till barn som verkligen behöver det.
UNICEF
på andra sidan står det:
Medan läkarna ser till att du kan äta, så ser du till att undernärda barn kan äta de med.
Tack!

Jag tyckte att det var lite passande...
Hälsningar escodobe!

en perfekt julklapp. :D

Det var verkligen en omtänksam julklapp!
Jag funderar på att köpa getter och åsnor till mina släktingar i julklapp :)

Vad skönt att ni har fått komma hem och att lillsnuppan mår bättre :laugh:.
Och vilken perfekt julklapp hon fick också!

Tror jag ska önska en sån julklapp till Molly också, så kan man klistra in det där beviset man får i hennes minnesbok :idea:.
För vi har verkligen allt vi behöver till Molly och vi vill inte ha en massa leksaker som hon inte hinner leka med för att hon har så många.... :grin:.

Åh så skönt, Cilla! Har ni något namn åt henne än? (Om du vill outa det, alltså?)

Vi försöker desperat komma på bra namnalternativ, och tänkte sno hejvilt från Buke... :D

Hon heter Matilda Lovisa Johansson. (sexigt efternamn väl..... ;) )
å ja å andreas har visst blivit gifta under de sista veckorna! eftersom vi har samma efternamn, så antar typ alla att vi r det och jag blir ofta omnämnd som hans fru. :grin:

kl

Efter att ha legat i soffan med busig bebis i magen och en hel del sammandragningar ställer jag mig upp, diskar och tycker att magen "sjunkit". Känner mig inte alls lika uppstoppad som jag gjort de senaste veckorna, lättare att andas mm. Vad händer :confused:

(är i v 31)

Senast ändrad:

på ena sidan står det:
Du har fått 3 förpackningar högenergimjölk. De har vi skickat till barn som verkligen behöver det.
UNICEF
på andra sidan står det:
Medan läkarna ser till att du kan äta, så ser du till att undernärda barn kan äta de med.
Tack!

Jag tyckte att det var lite passande...
Hälsningar escodobe!

en perfekt julklapp. :D

Åh nu började jag också gråta! Vad omtänksamt och gulligt av henne! Och vilken kanontjej som kom med telefonen sådär snabbt! *rörd*

Åh vad glad jag blev att höra att ni är hemma igen, jag blev lite orolig häromdagen. Hoppas nu att ni får börja "på riktigt" med ett normalt hemmaliv med bajsblöjor, vaknätter, skrik och bedårande leenden :love: ! Och hoppas att jag snart har anledning att smsa dig!

Jag är så trött på detta nu, jag vill bara ha min bebis! Förvärkarna kommer med jämna mellanrum, ofta var 20e minut men blir inte starkare eller oftare. Suck! Idag har jag i alla fall skämt bort mig själv med ett fint halsband från Pilgrim, en vacker röd blomma, bara för att jag är så duktig! Mamma har bokat resa och kommer på onsdag, hon ville i alla fall komma och träffa mig och Sam! Och om nya bebben inte kommit innan 28e så bokar hon om resan hem. Jag längtar så efter henne och Sam också! Men mina planerade förlossningsbarnvakter blev besvikna för att de inte får passa Sam haha, fast det kan ju fortfarande hända mycket innan onsdag.

Underbart av din mamma!
Jag förstår att du längtar efter henne och ser fram emot besöket.

Men jag hoppas att hon inte behöver boka om resan. :devil::angel:

*kl*

Är nyss hemkommen från en välbehövlig massage. Det var otroligt skönt o få bli lite ompysslad o få lite extra energi. :laugh:

Var även hos BM idag. Hjärtat slog 138 slag, magen hade nog SF mått 32 eller nått. Jag har gått upp totalt 13 kg sedan jag var i v 6 (inskrivning). Så jag hoppas jag håller mig under 16 kg. Mamma gick upp 30 kg med varje unge :eek:
Blodtrycket är fortfarande lite högt när jag inte vilar, men än ingen fara. Har bara fått order att vila 10 minuter ibland annars kommer BM se till att jag blir sjukskriven igen, haha :angel:

Nu är det "bara" 53 dagar kvar, tidne går fort nu och ännu fortare kommer den gå eftersom nu är det en rolig tid på året.

Jättefint namn hon fått det lilla miraklet! :love:
Vi har inte världens mest exotiska efternamn heller, Eriksson. Men valde att ge dottern mitt efternamn, då sambons är lite mer svårstavat och det räcker med att alla redan frågar hur hon ska stava sitt förnamn :p Ville inte krångla till det extra hehe.

Vi heter oxå Eriksson ;)

Idag har jag en riktigt skit-dag. Rasmus vägra sova i sin säng igår så till slut gav jag upp så fick han sova i min säng.
Bebis försöker spränga mig eller nått. Det gör ont i ljumskarna och så pressar hon mot min främre fog som jag redan har asont i (höll på å ramla hos läkaren i tisdags när hon tröck på den!) sen sparkas hon HÅRT och har ju gott om plats att göra det oxå.
Förkylda är vi oxå hela familjen mer eller mindre. Maken är värst snorig som f*n och ont i halsen, jag hostar lite till och från och Rasmus är lite snorig.

Men bland de värsta, tappa jag min foundation i golvet idag :cry: Den var ju i glasflaska men som tur var kvar i förpakningen så jag fick hälla över de jag fick ut i en vällingflaska! Nu återstår de bara och se om jag skär upp hela ansiktet sen eftersom även några glasbitar vacker följde med!

:rofl:
smink är minsann inte att leka med!!!! du får vara försiktig.......

vad tyst det var här förresten!?
är allihpa inne å föder barn? eller iallafall vindvissla?eller är det bara mitt buke som spökar med mig..... :confused:

Folk kanske har något annat att hitta på ;)

Jag och sonen har varit inne i stan (stockholm), mycket folk!!! Nu tar vi igen oss framför 'Byggare Bob och datorn. Maken är i fjällen, han åker alltid dit luciahelgen. Jag har eg Skåne-besök men hon är just nu och fikar med annan kompis. Ikväll blir det thaimat och julgodisfixande:)

Näe, om jag är inne och föder barn så lovar jag att det piper i din telefon!

Vi har varit och köpt julgran och håller på att fixa den, och så har vi satt upp två tavlor och så var vi och önskade trevlig resa till Paddys syster som flyger till Australien med sin familj imorrn, för att hälsa på en annan syster.

Folk har kanske ett liv :D

Jag föder heller inte några barn just nu även om jag inte skulle bli förvånad av att se en vinkande liten näve sticka ut mellan benen för det lever om och bökar nedåt rätt bra.

Har precis slagit på datorn för första gången sen i förrgår. Igår var jag o syster o handlade. Den systern som är hemsk att gå i affärer med. Hon kan aldrig bestämma sig och allt passar så illa och hon har för magra o smala ben och inga tuttar o åka till ett närbeläget köpcentra går inte för då kan någon känna igen henne osv. Lite småhysterisk.:angel: Samma syster som bestämt hävdade att hon minsann skulle trilskas när hon förra julen tvingades operera sig i hjärnan för en cysta. Och efter det så skulle hon hellre ligga hemma i sin säng å dö än att göra om det. Blev två op pga efterföljande hjärnhinneinflammation.
Det var henne jag berättade först för att jag skulle ha barn i våras. Hon har själv två barn, (och trots det modellsnygg kropp eller mager o eländig enligt henne själv;) ), och jag ville gärna dela erfarenheten med henne, att hon skulle vara försiktig med sig själv och inte låta det gå så långt att man fick tvinga henne till sjukan om det skulle bli fler komplikationer.
Hon är så roligt när hon pratar så det är inte sant, måste filma henne. Hon menar aldrig att vara rolig men gud vilka saker det hoppar ur munnen på den. Ni förstår, hon är väldigt förbaskad för att hon inte får vara med när jag föder, fast hon förstår att hon inte får eftersom min sambo ska vara med. Men hon vill se Norpan så fort som möjligt när den kommit ut. Jag MÅSTE ringa direkt när vi åker in så hon kan gå hemma och vara nervös.

Det var lite trams om min ena syster det. Själv hör jag till de förkyldas skara. Rosslig i halsen och har tillverkat snor för en hel bataljon. Nu är det bättre. Hade förbaskat ont efter att ha mockat och tömkört min häst i förrgår. På kvällen kunde jag knappt ta mig från soffan och till toan. Sammandragningar och ilningar från das Pussy bone och upp under magen. Fifan.
Igår var det bättre men fortfarande ont. Jag var billig då. Sambon tyckte att jag var vansinnig som åkte iväg och handlade med min syster. Jag skulle ligga hemma o pilla navel bara tydligen.
Sen har jag varit med sambon hos hans syster o kollat på idol. Ätit för mycket gott igen så den berömda huvudvärken from hell börjat göra sig påmind. Det verkar som att jag känt av i tid och tänkt på kosthållningen. Gjort sketagod tonfisksallad med pasta till kvällsmaten. Min mage sa att det var vad jag behövde. Imorgon ska vi fira svärisarnas 20-åriga bröllopsdag och då kan ju inte jag ligga som ett jäkla kolli hemma.

Vad kul att läsa Cilla att ni fick komma hem och uppleva lite normalt familjeliv! :bump: Hoppas att Matilda fortsätter att gå upp och ni fått er del av bekymmer.

Och Vindvissla: VAD gör din bebis? Har du inte talat om för den att den redan passerat bäst före-datumet vad det gäller graviditet?

Hehe, jag tror han letar efter utgången. :D Nu har jag iaf lovat mamma att föda antingen innan hon kommit eller precis när hon kommit så den vet det... Barnvakterna tycker jag kan klämma ut honom innan mamma har kommit :)

Jag gick in i köket: Älskling jag tappa min foundation *buhuhu*
Han: Foun....Vaddå för någonting?

Jag har varit hos svärfar på kalas, först bjöd jag honom på middag, potatis i ugn (vanliga klyft + massa sötpotatis) och ryggbiff och bea-sås :d Sen kom gästerna och jag har typ konstant sen 18 tiden ätit bullar, kakor och rulltårta :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka