Sv: Vinter 09-10 mammor del 2, den spännande uppföljningen...
Jag föder heller inte några barn just nu även om jag inte skulle bli förvånad av att se en vinkande liten näve sticka ut mellan benen för det lever om och bökar nedåt rätt bra.
Har precis slagit på datorn för första gången sen i förrgår. Igår var jag o syster o handlade. Den systern som är hemsk att gå i affärer med. Hon kan aldrig bestämma sig och allt passar så illa och hon har för magra o smala ben och inga tuttar o åka till ett närbeläget köpcentra går inte för då kan någon känna igen henne osv. Lite småhysterisk.
Samma syster som bestämt hävdade att hon minsann skulle trilskas när hon förra julen tvingades operera sig i hjärnan för en cysta. Och efter det så skulle hon hellre ligga hemma i sin säng å dö än att göra om det. Blev två op pga efterföljande hjärnhinneinflammation.
Det var henne jag berättade först för att jag skulle ha barn i våras. Hon har själv två barn, (och trots det modellsnygg kropp eller mager o eländig enligt henne själv
), och jag ville gärna dela erfarenheten med henne, att hon skulle vara försiktig med sig själv och inte låta det gå så långt att man fick tvinga henne till sjukan om det skulle bli fler komplikationer.
Hon är så roligt när hon pratar så det är inte sant, måste filma henne. Hon menar aldrig att vara rolig men gud vilka saker det hoppar ur munnen på den. Ni förstår, hon är väldigt förbaskad för att hon inte får vara med när jag föder, fast hon förstår att hon inte får eftersom min sambo ska vara med. Men hon vill se Norpan så fort som möjligt när den kommit ut. Jag MÅSTE ringa direkt när vi åker in så hon kan gå hemma och vara nervös.
Det var lite trams om min ena syster det. Själv hör jag till de förkyldas skara. Rosslig i halsen och har tillverkat snor för en hel bataljon. Nu är det bättre. Hade förbaskat ont efter att ha mockat och tömkört min häst i förrgår. På kvällen kunde jag knappt ta mig från soffan och till toan. Sammandragningar och ilningar från das Pussy bone och upp under magen. Fifan.
Igår var det bättre men fortfarande ont. Jag var billig då. Sambon tyckte att jag var vansinnig som åkte iväg och handlade med min syster. Jag skulle ligga hemma o pilla navel bara tydligen.
Sen har jag varit med sambon hos hans syster o kollat på idol. Ätit för mycket gott igen så den berömda huvudvärken from hell börjat göra sig påmind. Det verkar som att jag känt av i tid och tänkt på kosthållningen. Gjort sketagod tonfisksallad med pasta till kvällsmaten. Min mage sa att det var vad jag behövde. Imorgon ska vi fira svärisarnas 20-åriga bröllopsdag och då kan ju inte jag ligga som ett jäkla kolli hemma.
Vad kul att läsa Cilla att ni fick komma hem och uppleva lite normalt familjeliv!
Hoppas att Matilda fortsätter att gå upp och ni fått er del av bekymmer.
Och Vindvissla: VAD gör din bebis? Har du inte talat om för den att den redan passerat bäst före-datumet vad det gäller graviditet?