Viltspårstråden!

Sv: Viltspårstråden!

Grattis, vad skönt att det gick bra nu :)

kl
Funderar om jag ska våga mig på ett öppen klass spår innan vintern..är som nervös att det inte ska gå bra! Men la ett spår idag som inte blev så långt eftersom jag är jätteförkyld men testade på återgång och det gick bra. Han gick först ut i den en liten bit sen gick han en båge tillbaka mot där spåret fortsatte och sen spårade han vidare där han skulle..

Grattis! Visst är det skönt när man klarat det efter misslyckande? Vi gjorde ju precis som er och det är skön känsla med revansch ;-).

Vi har inte startat öppen klass än pga skotten men det har blivit bättre nu än förut så vi kämpar på med det och spårar som mental aktivitet just nu.

Det kändes verkligen fantastiskt skönt! Speciellt som hon spårat så jäkla bra hela sitt liv och så kom löpet och ställde till det.
Trist det där med löptikar. Men å andra sidan får väl hanhundägare uppleva det omvända problemet med störningar från löptikar. :D

Men jösses, har du en domare på bara en armlängds avstånd? :D

Jag fick vänta i flera veckor (månader!) mellan mina spår. :devil:

Stort GRATTIS!!!
Vet hur fantasktiskt glad och stolt man blir, jag har ju själv gjort det med min hund. Ska du gå vidare med öppen nu?

Vi har redan gått vidare. :D Anlagsprovet igår och 1:apris i öppenklass idag. :love:

Vill inte påstå att jag har domare på en armslängds avstånd. Igår åkte jag 16 mil för att gå spårprov. ;) Men vintern är i antågande så jag försöker att gå proven tätt nu så att vi hinner få championatet i år. Nästa år tänkte jag rikta in mig mer på brukset. :)

*KL*
Det börjar dra ihop sig för anlagsprov för vår del och jag är redan nervös :D

Spårar hon som vanligt kommer det gå bra, men man vet ju aldrig vad som kan hända.

Har ni några bra tips och är det nåt speciellt jag behöver tänka på?

Vilken jäkla hund jag har! Idag fick vi ännu ett 1:apris i öppenklass! Trots hård vind i direkt riktning från klöven så gick hon ändå inte upp i vind utan fortsatte att spåra lugnt och metodiskt.
Domaren var lyrisk över hennes spårtempo. Riktigt duktig liten bebis! :love: tog varenda vinkel klockrent gjorde hon också. Rent fenomenal för att vara så ung.

Men grattis igen!!! Snart har ni championatet med andra ord!!

ÅÅh, jag blir så sugen jag också!! Det kan ju inte mer än gå åt skogen!

Där satt den! Svenskt viltspårschampion! Duktig liten busunge! :love:
4 dagar i rad har vi spårat och hon har bara spårat bättre för varje dag. Inget spår av trötthet eller problem att hålla ihop.
17 minuters arbete idag, sen var titeln i hamn. :love:

1391800_10151714230718030_1345125410_n.jpg

Häftigt! Väldigt roligt för er, stort grattis! :)
Nu får ni turnera utomlands och bli NORD VCH, kan inte finnas många staffar som är det.

Jag måste nog erkänna att jag inte varit sådär jätteambitiös att träna spår med henne. Hon har haft ett otroligt spårintresse ända sen hon var liten valp. Testade spåra med henne för första gången när hon var runt 4 månader och redan då var hon jätteduktig. Till och med första gången hon introducerades för en vinkel i spåret så löste hon den direkt.

Jag tränar i regel bara med klöv när jag spårar. Blodet introducerade jag henne bara för strax innan anlagsprovet. :)

Tusen tack alla! :love: Det känns så skönt att det gick vägen! Och att hon är så ung men ändå har så lätt för sig i spåret.
9 månader och 5 dagar när hon fick titeln. Det är en duktig liten bebis. :D

Liknande trådar

Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Jag personligen harvar oftast på i samma spår (inriktningar och tänkande/synsätt) med mina hundar och det här vill jag gärna ändra lite...
2
Svar
36
· Visningar
3 127
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har en flatcoated retriever hane på 6 år som jag precis "tagit om hand", meningen är att jag ska tävla och träna honom fram till i...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 961
Senast: Raderad medlem 19815
·
U
Övr. Hund Hej! Jag fick frågan om jag visste något om viltspårprov eftersom jag är jägare. Skrev ett svar i P.M men det kanske blev för långt...
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: UrsusRex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama