Melrose
Trådstartare
Vad tycker ni om sk. vilodagar? Min häst (8 år, fullt frisk) brukar inte ha några direkt vilodagar, idag tänkte jag istället skritta ut vilket jag gör ibland. Jag broddade på alla 4 och sen började jag rida min lilla tur på en halvtimme som jag tänkt. Iaf så var det otroligt halt idag, ej sandat där jag skulle rida, så jag vände efter bara en kort stund och var ute ca 15 min och skrittade. Kom tillbaka till stallet och funderade på att gå in i ridhuset en stund, men tänkte att jag inte ville rida där igen eftersom tanken bar ju att vi skulle komma ut idag.
Iaf poängen nu har jag lite dåligt samvete Iof tror jag inte hästen tar skada av att vila en dag, och såhär på vintern blir det ju svårt att komma ut ibland. Skulle ni ridit en sväng i ridhuset också? Har nu några vilodagar till era hästar?
Min häst schema den här veckan för övrigt var ungefär:
D1 Rida ut 60 min
D2 Dressyrlektion 60 min
D3 Rida ut/Ridhus
D4 Hoppning 60 min
D5 Rida ut
D6 Dressyr 50 min
D7 Idag skritta ut 15 min
Iaf poängen nu har jag lite dåligt samvete Iof tror jag inte hästen tar skada av att vila en dag, och såhär på vintern blir det ju svårt att komma ut ibland. Skulle ni ridit en sväng i ridhuset också? Har nu några vilodagar till era hästar?
Min häst schema den här veckan för övrigt var ungefär:
D1 Rida ut 60 min
D2 Dressyrlektion 60 min
D3 Rida ut/Ridhus
D4 Hoppning 60 min
D5 Rida ut
D6 Dressyr 50 min
D7 Idag skritta ut 15 min