Det där tycker jag är intressant... Har själv fått höra "du ska inte gå så mycket med din hund, den vänjer sig vid det då och sedan kommer den kräva så mycket för att bli nöjd!" Eh... Ja? Jag vill vara aktiv med hund. Jag vill inte ha hund för att sitta hemma i soffan ändå.

Det där har jag också fått höra. Jättekonstigt resonemang, jag vill väl inte att hundarna ska resignera och ligga i ett hörn och fördriva tid hela sitt liv? De ska ju vara nöjda, glada och vila för att de kan och vet att aktivitet och arbete kommer!

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 819
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
800
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 682
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 356
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka