vill se bilder på era älsklingar!

Sv: vill se bilder på era älsklingar!

Ja, visst är de fina! Har dock inga nyare bilder och det saknas en kisse (den nya honan) så jag är dålig på att uppdatera!

Här kommer mina två siameser, Musse och Meija:

Soversamman.jpg

(lessen att bilden blev så stor :( )

vad alla har så fina kissar! helt underbart fina

th_Kopiera1avKopiera1avBild6.jpg

Här är en av mina missar. Han är en bondkatt på 10 mån som heter Spinner

Ämelie skrev:
ja visst e han fin min lilla bebis :love: han är en blandras, men han har norskskokskatt i sig :)
okeyy...han var enormt fin!

Tack ja den är jätte fin! Tycker den bilden är så rolig för han ligger och lipar:p

Här är en bild på mina katter tillsammans. Den andra katten är en hona på snart två år som heter Tessie

th_Bild053.jpg

Och här är en bild på spinner när han är jätteliten! Bara några månader. Han leker kurragömma

th_PA010125.jpg

corona skrev:
Här kommer mina två siameser, Musse och Meija:

Soversamman.jpg

(lessen att bilden blev så stor :( )

Och nu är den jäääätteliten :confused:

Mina kissar:

Ch Samira, en brun bicolor ragdollhona, drygt fyra år gammal, mamma till tre kullar. Kallas Sammi här hemma. En urmysig tjej, snäll och go, kelig när hon bestämmer sig för det. Är alltid med, på ragdollens lite försynta vis. Alltid först framme vid dörren när det ringer på.
Typmässigt så är hon bra, skulle önskat henne lite större och grövre, men hon har en superbra päls, speciellt när hon är fullpälsad, fantastisk ögonfärg och toppen öronplacering. Hon är en superbra mamma som tagit väl hand om sina nu totalt 12 barn! :D

samira22.jpg

samira21.jpg

S*Daylight Blue's Victor, blå colorpoint ragdoll, drygt 3 år gammal. Mattes gullegris. Chivas, som han kallas, är alltid där jag är, och blir väldigt förtvivlad om han inte kan vara det. Husse är inte värd mycket i hans ögon, det är bara matte som gäller... :smirk:
En stor kille, han väger väl drygt 6,5 kg. Skulle ha blivit avelshane var det tänkt, men när han bara var ett halvår ungefär så visade det sig att han hade astma, så han kastrerades. Nu är han dock bra från sin astma, han behöver inte ta några mediciner och mår hur bra som helst.
Chivas är en väldigt snygg kille, det enda jag skulle önska är lite mer bredd på nos och skalle, och lite lägre placering på öronen. Men han har en fantatisk kropp, lång och muskulös, och han är väldigt välpälsad.

chivas18.jpg

chivas20.jpg

S*Dragonfire Tifa Lockheart, brun bicolorhona, drygt ett år gammal. Tifa bor inte hos mig egentligen, utan hos en fodervärd, men jag räknar henne bland mina katter ändå. Hon är som sagt en foderkatt som ska få två kullar i min uppfödning innan hon övergår i fodervärdens ägo. Hon ska paras nu i vår/sommar för första gången, det ska bli jättespännande! Tifa är en väldigt tuff och framåt tjej, totalt oblyg och väldigt kelig. Ska helst ligga på en hela tiden! :D Hon har utvecklats långsamt, vilket är vanligt i hennes linjer, så hon är fortfarande lite "tonårig" i typen, men bara hon får lite mer bredd till sina längder (hon är väldigt lååång) och sätter lite mer päls så kan hon bli jättebra! Hon har ärvt mamma Sammis fantastiska pälskvalitet, men har fortfarande pappas korta päls. Öronplaceringen är jättebra, och ögonfärgen helt fantastisk, nästan bättre än mamma Sammis, vilket är ovanligt på så unga katter. Det ska bli så spännande att se hur hennes ungar kommer bli!

tifa14.jpg

tifa16.jpg

Våra pissar Musse 15 år, Sune 3 år och Selma 4 år. "Bondkatter" alla tre
2418280.jpg

1946976.jpg

2418282.jpg

Måste bara säga att det var en häftig(o vacker) bild där Sune sitter på taket.

Vilka fina kissar alla har! :)

Här kommer lite bilder på våra fyra katter....

Bollan2005.jpg

Tittut.jpg

:love: Molly:love:
Min lilla prinsessa. Blandning mellan helig birma och bondkatt. Den gosigaste och snällaste katt man kan tänka sig. Älskar att ligga i knäet, bli klappad på och att få pussa på sin matte. Kommer när man visslar, och följer med runt i huset och på gården, älskar att vara med.

Digitalkamera033.jpg

Bimsie
Av rasen Helig birma. Gammelkatten i huset. En dam med humör. Endast gos på hennes villkor. Har tyvärr drabbats av juvertumörer, och lever nog inte så länge till.

Digitalkamera036.jpg

Tiger
Herrn i huset. Är blandning mellan helig birma och bondkatt. Är mesigt snäll, och väldigt harig av sig. Skulle aldrig göra en fluga förnär, om han inte blir skrämd. En stor kille på 6 kg, lång och smäcker i kroppen.

Alfons.jpg

Alfons
Nykomligen. Norsk skogskatt. Är en enorm herre, om än en väldigt snäll sådan. Social och pratglad. Älskar att ligga i knäet när man äter frukost, dreglar bara man tilltalar honom. Massor med mjuk päls.

Ämelie skrev:
Min underbara Perry :love: :love:
Ett litet citat som beskriver honom ganska bra, en kompis var hemma hos mig och tyckte Perry var ett rätt så konstig katt. När hon senare berättade hon för hennes mamma om Perry och hennes mamma sa "Katter kan säkert vara utvecklingstörda" :rofl:

perry7005.jpg

perry7009.jpg

perry7001.jpg

Din kisse var läskigt lik min förra kisse som vi fick avliva för ngr dagar sen. Vad är din för ras?

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
558
Senast: Bison
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 075
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt