Sv: vill se bilder på era älsklingar!
Mina kissar:
Ch Samira, en brun bicolor ragdollhona, drygt fyra år gammal, mamma till tre kullar. Kallas
Sammi här hemma. En urmysig tjej, snäll och go, kelig när hon bestämmer sig för det. Är alltid med, på ragdollens lite försynta vis. Alltid först framme vid dörren när det ringer på.
Typmässigt så är hon bra, skulle önskat henne lite större och grövre, men hon har en superbra päls, speciellt när hon är fullpälsad, fantastisk ögonfärg och toppen öronplacering. Hon är en superbra mamma som tagit väl hand om sina nu totalt 12 barn!
S*Daylight Blue's Victor, blå colorpoint ragdoll, drygt 3 år gammal. Mattes gullegris.
Chivas, som han kallas, är alltid där jag är, och blir väldigt förtvivlad om han inte kan vara det. Husse är inte värd mycket i hans ögon, det är bara matte som gäller... :smirk:
En stor kille, han väger väl drygt 6,5 kg. Skulle ha blivit avelshane var det tänkt, men när han bara var ett halvår ungefär så visade det sig att han hade astma, så han kastrerades. Nu är han dock bra från sin astma, han behöver inte ta några mediciner och mår hur bra som helst.
Chivas är en väldigt snygg kille, det enda jag skulle önska är lite mer bredd på nos och skalle, och lite lägre placering på öronen. Men han har en fantatisk kropp, lång och muskulös, och han är väldigt välpälsad.
S*Dragonfire Tifa Lockheart, brun bicolorhona, drygt ett år gammal.
Tifa bor inte hos mig egentligen, utan hos en fodervärd, men jag räknar henne bland mina katter ändå. Hon är som sagt en foderkatt som ska få två kullar i min uppfödning innan hon övergår i fodervärdens ägo. Hon ska paras nu i vår/sommar för första gången, det ska bli jättespännande! Tifa är en väldigt tuff och framåt tjej, totalt oblyg och väldigt kelig. Ska helst ligga på en hela tiden!
Hon har utvecklats långsamt, vilket är vanligt i hennes linjer, så hon är fortfarande lite "tonårig" i typen, men bara hon får lite mer bredd till sina längder (hon är väldigt lååång) och sätter lite mer päls så kan hon bli jättebra! Hon har ärvt mamma Sammis fantastiska pälskvalitet, men har fortfarande pappas korta päls. Öronplaceringen är jättebra, och ögonfärgen helt fantastisk, nästan bättre än mamma Sammis, vilket är ovanligt på så unga katter. Det ska bli så spännande att se hur hennes ungar kommer bli!