vill se bilder på era älsklingar!

Sv: vill se bilder på era älsklingar!

88440_1149324510.jpg

där är min sotis:love: :D

alla katter är så fina...vill verkligen ha en till, men tror inte min bella skulle tycka om det

Här kommer bild på min lilla katt Tuss, f. 98. Hon är blandning bondkatt/vildkatt (som förmodligen var något väldigt hårigt, troligen norskskogskatt;) )

PICT0075.jpg

Bild18838.jpg

(Ursäkta, bilderna blev ju nästan i naturlig strl:eek: )

52616_1150061577.jpg

17260_1150061640.jpg

16510_1150061668.jpg

25681_1150061728.jpg

Mitt lilla hjärta Elsa :love: och hennes livskamrat Nalle Puh. Ska man krama eller ska man bita i nacken? Jag har lagat honom två gånger för att luddet börjat titta ut för mycket :smirk:
På den första bilden är hon åtta månader, på de andra tio, och nu har hon nyss fyllt ett år.
Hon är fjärdedels siames, mamman är halvsiames, nyckfull och fåfäng, och pappan redig, stabil bondkatt (stallkatt). Hon brås lugnt mest på sin pappa, som tur är!

Efter sommaren blir det förhoppningsvis en kompis till Elsa, efter mycket om och men. Kandidaterna föddes igår, och eftersom jag är osäker på om jag får lägga upp bilden eller inte så kan jag bara säga att de är jättesöta! :love:

Kissing Spine skrev:
Tessi3.jpg

Så såg hon ut som liten.

och så nya katten, Tula. Här som 7-8 veckor

DSCN2335.jpg

Guud, vad söt hon var! Påminner nästan om min katt Athena som ser nästan likadan ut!:) :love:

Här kommer då mina kissar.

Först ut, TINDRA. född i mars 2000 i Luleå (Alvik/Antnäs? någon som känner igen henne). Hushållets primadonna och den mest intelligenta katt jag någonsin träffat. Huskatt

Blandat117.jpg

Provbilder154.jpg

Provbilder075.jpg

(Turbo) URBAN, född våren 2002 som vild stallkatt i vårt stall. Han kom springande till mig, klättrade upp i mitt byxben och spann:love: , så det var bara att ta med honom hem.
Hemma är han lite blyg för nya människor, men när han känner dem lämnar han aldrig deras sida. Sover ALLTID vid mina ben på nätterna. "Håller sängen varm åt mig under dagarna!" Omskrivning för sömning eller rent ut sagt lat! Huskatt

julaftonsamtsn060109019.jpg

Katterfltjejmiddag010.jpg

JUNIOR, född 2003, är också en f.d stallkatt som plötsligt blev utan både stall och hem. Jag tog hand om honom tilfälligt, bara tills ni hittar något annat. Jovisst. Mamman var norsk skogskatt, pappan?, alltså huskatt:D

18mars2006003.jpg

Blandat085.jpg

S*YLVALI'S JASON alias "Pyret" fyller 1 år den 18 juni. Köpte honom genom en ridskoleelev. Jason är både den tokigaste/vildaste katt jag träffat, och samtidigt den mysigaste, mest kelna och mammasjuke.
Han är min stora förälskelse. Varje dag sitter han i fönstret och väntar när jag kommer från jobbet, blir jag sen så sitter han kvar till jag kommer. Ligger på axeln när jag sitter vid datan och när jag diskar.
På nätterna öppnar han alla lådor i min byrå, alla kökslådor, och så öppnar han linneskåpen och river ut de saker som inte passar.:D
Helig Birma, cremetabby

Jasonutomhus5maj2006007.jpg

Jasonutomhus5maj2006023.jpg

Hårbollar spolas ned i toan..
IMG

Vilka vackra katter! Sista bilden är helt underbar! :love:

Mina missar: Julius till vänster och Augustus till höger leker med Snöret :D
Mattes pussnosar! :love:
P3280152.jpg

har alltid tyck om "katten gustaf"..hihi

Här har vi min katt hemma som heter Selma, hon är född 14 maj 2000.
DrottningSelma.jpg

Zigge född 9 maj 2001.
Ziggeboll.JPG

Selma och Zigge utanför huset, en av de första gångerna Zigge var ute. Han var ca ett halvår gammal.
selmaozigge

Dessa två och mammas Maya bor hemma i Göteborg hos mamma, jag ska försöka sätta in en bild på min lilla Grålle, som bor med mig i Skåne, snarast :rofl:

Min Rustie hämtar jag på lördag efter lååång väntan! :love:
Han blir min första katt, men inköp av nästa är i planeringsstadiet
Får jag presentera S* Jolly Roger's Diamonds and Rust

3 veckor:
rust3v3.jpg

6 veckor
rustliten.jpg

7 veckor:
Rust.gif

13 veckor:
rust13v2.gif

Är han inte fantastisk min lille bebis! :love: På lördag flyttar han hem! :bump:

Här är min ena kisse, Mis. Brittisk korthår med en väldigt gosvänlig mage! :love:

Hemma001liten.jpg

Här kommer lite bilder på Fanny, min lilla damp katt:angel:
4916099.jpg

Min lilla kisse tror att hon äger hela huset och beter sig som en drottning, och då är det ju inte så svårt att räkna ut varför hon ligger där högst upp för att kunna se ner på oss andra!
4916102.jpg

Kan lova er, det är ingen snäll katt, varje kväll/natt om man ska gå ner på toaletten så bör man se till att man har benskydd annars lär benen bli genomborrade av tänder och klor.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
558
Senast: Bison
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 075
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur