Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag tycker att du överreagerar. Det jag reagerar på är att det är så extremt mycket mascara.
Jag har också långa tjocka ögonfransar av födsel och ohejdad vana, men det skulle aldrig falla mig in att kleta på såna mängder mascara att det tar över. LAGOM är väldigt bra...
I min (och flera andras) ungdom hade vi ljusblå och gröna ögonfransar. VILL man se ut så?? Nä, inte jag, inte år 2014, men nog i början av 80-talet
Snyggt var det!
I min (och flera andras) ungdom hade vi ljusblå och gröna ögonfransar. VILL man se ut så?? Nä, inte jag, inte år 2014, men nog i början av 80-talet
Snyggt var det!
är nästan sugen på att prova igen
Ehh...mitt tips - prova inte Det är inte riktigt lika snyggt mera...
...eller gör som du vill och känner för - för att du kan och VILL.
Att lära sina barn att man duger precis som man är är viktigt, men det betyder inte att man inte duger om man sminkar sig, för att duga som man är innebär så mycket mer än smink, extrem klädsel eller att tycka om att bära shorts. Det innebär att grunden, den man är i utseende och själ duger, om man sminkar sig duger man för viljan att sminka sig är ju en del av en själv- man duger som man är.
Haha, ska jag berätta att jag och dottern (4 år) stod o klämde på några paket lösögonfransar häromdagen? hon ville ha de som var lila.. men mitt förståndiga jag hängde tillbaka dem.
Alltså vi köpte inga alls, inte ens de svarta.
Varför var det ditt förståndiga jag?
Jaaa, visst var det snyggt, är nästan sugen på att prova igen
Är det inte på väg tillbaka? Jag tycker mig ha sett färgglada mascaror i butikerna.
Varför är det då viktigt för att dig att uttrycka att andra ser för jävliga ut, i smink- eller klädval? Vad är det för fel på att var och en väljer själv utan fördömande åsikter från andra? Hur tror du att det påverkar flickor/kvinnor när du säger att deras val ser för jävliga ut?
Det låter som om du missat hela den offentliga diskussionen om utseendefixering, normer och hur ffa flickor/kvinnor fördöms/begränsas av andras åsikter om deras val.
Men vad är det som är så eftersträvat i att se naturlig ut? Vad är det som är så bra med att inte sminka sig för mycket? Vad spelar det för roll?Och det är okej, jag KAN acceptera annorlunda åsikter i frågan även om jag inte håller med.