VILL man se ut så här??

Sv: VILL man se ut så här??

Så jag får inte tycka att det ser förskräckligt ut?

Jo självklart får du göra det men det gör mig lite ledsen. Precis som när folk uttrycker att andra kroppsliga saker som att man är smal eller tjock eller har långa eller korta ben ser förskräckligt ut.

Fast jag tycker att du överreagerar. Det jag reagerar på är att det är så extremt mycket mascara.

Jag har också långa tjocka ögonfransar av födsel och ohejdad vana, men det skulle aldrig falla mig in att kleta på såna mängder mascara att det tar över. LAGOM är väldigt bra...

Jag tycker lagom är trist. Det jag ska prata med min dotter on är att hon får se ut hur hon vill och sminka sig hur mycket eller lite hon vill.

Var tvungen att hoppa in från ungdom.

Jag kan utan problem, med lätthet faktiskt, få sånna ögonfransar med endast mascara (pratar endast om övre nu) och tycker det är skitsnyggt.

Det är kanske en generationsfråga? Men oavsett tycker väl alla olika om vad som är snyggt. Så är det ju med allt? :)

Såg just en TV-reklam om mascara, så här såg resultatet ut:
mascara_zps9a1722f3.jpg

VILL folk verkligen se ut sådär?
Jag tycker det ser för jävligt ut, rent ut sagt...

haha den där maskaran har ju jag :P köpte den på extrapris men den är riktigt bra och sitter som berg. Dock klumpar jag ju inte ihop fransarna så där :P På deras hemsida har de ju dock en instruktionsvideo hur man ska göra för att få det så där exakt som manga ;)

... jag har aldrig sett någon som fått sådär långa och tjocka fransar bara för att det kommer lite mascara på.

Jag får, nästan mera faktiskt.
Och min dotter får ännu mera än vad jag får.
Det kletar ner insidan av glasögonen så vi använder inte mascara så ofta och vill helst ha en tunn som bara färgar litet och absolut inte bygger på.

Det är ju helt uppenbart så att reklamen har lyckats, många VILL se ut sådär. Fullkomligt obegripligt för mig, men valet är ju fritt...

Du har bytt avatar! Så fin din nya är ;)

Jag tycker inte sminkningen var så tokig, ganska fint. Själv sminkar jag mig aldrig, är för lat.

Det är ju helt uppenbart så att reklamen har lyckats, många VILL se ut sådär. Fullkomligt obegripligt för mig, men valet är ju fritt...

Eftersom det är mangainspirerat fanns nog viljan att se ut sådär innan reklamen eller maskaran;)

Jag ska göra ett litet tillägg - jag ser de lite mer "hårda" sminkningarna som lite åt samma håll som plastikoperationer, läppfyllnader etc, dvs att man inte kan duga som man är.
Jag är inte "helt emot" make up, men jag tycker inte det ska vara så mycket att det verkligen ser sminkat ut.

Och jag upprepar mig, jag har ingen aning om vad manga är ens...
Du har bytt avatar! Så fin din nya är ;)
Japp! Efter nästan 12 år med min lilla rosa flodis, så tyckte jag det var dags... :)
Tack!

Jag får, nästan mera faktiskt.
Och min dotter får ännu mera än vad jag får.
Det kletar ner insidan av glasögonen så vi använder inte mascara så ofta och vill helst ha en tunn som bara färgar litet och absolut inte bygger på.
Jag har också så långa ögonfransar att de slår i insidan av glasögonen om jag målar på dem.

ärligt, skulle aldrig falla mig in. ;)
Däremot kommer jag fortsätta diskutera naturlig make up med mina döttrar...

Alltså, om man ska förändra sitt utseende med hjälp av make up, varför inte göra det efter egen smak? Jag hade förstått om du hade predikat att dina barn skulle vara nöjda med sitt utseende och inte behövde sminka sig öht, men att predika en specifik stil av make up, och så bestämt som du uttrycker dig här dessutom?

Är man rejält sminkad så syns det att man är det. Med din logik om att man inte vågar visa sig så borde det snarare var mer fusk att slinka sig" naturligt", då förbättrar man ju utan att det ens syns att man gör det.
Då framstår det som mer fegt egentligen.

Liknande trådar

Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 473
Senast: Enya
·
Kultur Är det någon mer än jag som sett denna dokumentär? Jag såg en massa inlägg på sociala medier gällande den, där folk ville diskutera...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
3 738
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 917
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar