Vill bara skriva lite

Jag vet inte hur jag ska skriva men vill iallafall skriva nånting. Men ja först så vill jag säga förlåt ifall nåt jag har skrivit har gjort nån ledsen eller nåt sånt. Och ifall nån kanske tog det neggativt på nåt sätt det som mamma skrev att jag hade gjort så förlåt för det isåfall :heart
Och om det så tack till alla som har brytt sig och skrev snälla saker och allt sånt :heart Trodde att det bara var några som kanske skulle bry sig så trodde inte att så många skulle det. Så ja tack för det också.
Kommer kanske inte skriva så jätte mycket här nu men vet inte. Men ville bara skriva nånting iallafall.
Och vill säga en sak men om ni tycker att allt om religion och sånt är jätte dumt och att dom som kanske tror på sånt är knäppa så behöver ni inte läsa nu. Men med det jag gjorde så sa flera efter att jag hade ängla vakt för hade det gått bara lite längre tid så hade jag fått stora hjärn skador eller dött. Så var jätte många saker som hände exakt rätt liksom så det inte blev så. Som att nån verkligen inte tyckte att jag skulle dö. Så jag vet inte om jag tror så men OM så kanske inte Gud ville att jag skulle dö nu så att det inte var meningen för då hade jag nog gjort det. Men ja jag vet inte och ifall nån tycker det är korkat att tänka så så behöver ni kanske inte skriva det.
Vet inte vad jag ska skriva mera men ifall nån har några frågor eller några saker som jag kanske kan skriva om när jag orkar så får ni gärna skriva det :heart

De får inte tankarna av din kropp utan av en kropp vilken som helst som tillhör en tjej i din ålder. Om du ursäktar jämförelsen så är det ungefär som att lägga ansvaret på en bil som attraherar en biltjuv eller för en som lurar någon ekonomiskt att det är pengarnas fel att de blir stulna. För den som förgriper sig sexuellt på någon är kroppen bara ett objekt som faller inom kriteriet för vad hen vill ha. Den som är ute efter en riktig relation vill ha hela personen, både kroppen och själen och vill inte skada.
Fast det är ändå fakta att om nån får den sortens tankar av hur min kropp ser ut så får dom det. Även om dom skulle få det av alla andra tjejer också så tycker inte jag det är mindre jobbigt att dom ser mig på det sättet liksom.
Och menar inte bara såna som gör dåliga saker heller utan även om det var världens snällaste kille så skulle det ändå kännas äckligt om han typ fick tankar om sex och sånt av hur jag ser ut.

Det kanske stämmer för många men inte i just dethär tillfället. För om det inte hade spelat nån roll hur jag såg ut och det inte handlade om hur min kropp var så hade han väl för det första inte sagt det och för det andra hade han väl viljat göra nåt sånt tidigare.
Hela kommunikationen med dig går ut på att skuldbelägga dig och få dig att tro att det är ditt fel så att du inte skvallrar och lätta sitt eget samvete. Jag kan garantera dig att han velat göra det tidigare, han kanske till och med gjort det med andra, men att säga det till dig hade ju varit att erkänna att man är pervers och det är det ingen som vill göra.

Hela kommunikationen med dig går ut på att skuldbelägga dig och få dig att tro att det är ditt fel så att du inte skvallrar och lätta sitt eget samvete. Jag kan garantera dig att han velat göra det tidigare, han kanske till och med gjort det med andra, men att säga det till dig hade ju varit att erkänna att man är pervers och det är det ingen som vill göra.
Jag menade att han skulle ha gjort det med mig tidigare isåfall om det inte spelade nån roll hur jag såg ut.

Fast även ifall inte jag har gjort nåt fel i just den saken så var det ju pågrund av hur jag såg ut. Så inte att det var mitt fel på det sättet men ifall min kropp hade sett ut på ett annat sätt eller jag iallafall minst hade haft andra kläder så det inte syntes lika mycket hur kroppen såg ut så hade han ju inte fått dom tankarna heller. Så då hade det inte hänt.
Sen det om vård om såna saker så vad är det för vård man menar då? Är det typ prata om det eller vad gör man?
Det är vad pedofiler får sina offer att tro. De säger ofta ”vad stor du blivit”, ”nu har du blivit så vuxen”, ”nu är du kvinna”, ”vilka fina former du har fått” etc.
De vill få offret att tro att det på ngt sätt är deras fel, att de inte kan kontrollera sig pga hur offret ser ut/är klädd etc.
Men det handlar bara om att de försöker göra så att deras övergrepp ska ses som ngt som offret har del i och att offret då känner skuld/skam och inte berättar för någon om vad som skett. De vill få det till att offret är så vuxen att de och offret har en sexuell relation där offret har del i det.
De blir ofta upphetsade av just att begå övergrepp.
Och ingen minderårig eller vuxen kvinna ska behöva klä sig på ngt sätt för att inte bli antastad! Man ska kunna gå naken om man vill.
En normal man vill INTE göra ngt sexuellt med en 14-åring, oavsett hur hon klär sig eller vad din gör. Predatorerna struntar fullt i vad du klär dig i. De hittar alltid ngt skäl att få deras offer att tro att övergreppet hände pga ngt offret gjort. Då vågar offret mer sällan berätta.

Fast det är ändå fakta att om nån får den sortens tankar av hur min kropp ser ut så får dom det. Även om dom skulle få det av alla andra tjejer också så tycker inte jag det är mindre jobbigt att dom ser mig på det sättet liksom.
Och menar inte bara såna som gör dåliga saker heller utan även om det var världens snällaste kille så skulle det ändå kännas äckligt om han typ fick tankar om sex och sånt av hur jag ser ut.
Ja så är det troligen att manen får känslor av att se på din kropp, att se på något väcker ofta känslor. Att se en vacker häst, att sen en hög med 100-lappar eller en bil.

Just nu känner du dig äcklig i många sammanhang, men det går att ändra på känslorna. Det är inte så att man kan knäppa med fingrarna och så har man lyckats, ibland är det mycket jobb men det går. Vill du ändra på hur du tänker om dig själv?

Det kanske stämmer för många men inte i just dethär tillfället. För om det inte hade spelat nån roll hur jag såg ut och det inte handlade om hur min kropp var så hade han väl för det första inte sagt det och för det andra hade han väl viljat göra nåt sånt tidigare.
Klart han har sagt. Äcklet vill ju få det till att du tror det är ditt fel och inte våga säga något. Är absolut inte det fel på något sätt.

Hur han tänkt innan har vi ingen aning om utan kan bara spekulera om.

Det är ju flera som har skrivit att dom träffade sina bästa kompisar på universitet. Och det är såklart jätte bra för er så menar inte så! Men om man aldrig kommer gå på universitet så känns inte det så lovande heller liksom. Om det brukar vara då man träffar sina bästa kompisar men då kommer ju jag aldrig göra det iallafall.
Och sen så jag vet att man inte MÅSTE ha såna relationer och sådär men känns ändå som det är hur dom allra flesta är. Så att man är konstig ifall man inte vill det.
Jag menar inte att man måste just plugga på universitet! :) Men när man blir äldre tillbringar man mer tid i sammanhang man själv valt (akademiska studier, yrkesutbildning, jobb, fritidsintressen mm) och då är det högre chans att träffa likasinnade. I grundskolan tussas man ju ihop med allt möjligt folk, där det enda man har gemensamt förutom åldern är att man bor i ungefär samma område.

Det är inget konstigt med att inte vilja ha en relation. Jag känner massor med folk som varken har partner, dejtar eller ligger runt och är nöjda så.

Och skulle du ändra dig om 10 år (vad gäller förhållanden, studier, framtidsplaner eller vad som helst) så är du fortfarande ung och har gott om tid att hinna med det du vill.

Det är vad pedofiler får sina offer att tro. De säger ofta ”vad stor du blivit”, ”nu har du blivit så vuxen”, ”nu är du kvinna”, ”vilka fina former du har fått” etc.
De vill få offret att tro att det på ngt sätt är deras fel, att de inte kan kontrollera sig pga hur offret ser ut/är klädd etc.
Men det handlar bara om att de försöker göra så att deras övergrepp ska ses som ngt som offret har del i och att offret då känner skuld/skam och inte berättar för någon om vad som skett. De vill få det till att offret är så vuxen att de och offret har en sexuell relation där offret har del i det.
De blir ofta upphetsade av just att begå övergrepp.
Och ingen minderårig eller vuxen kvinna ska behöva klä sig på ngt sätt för att inte bli antastad! Man ska kunna gå naken om man vill.
En normal man vill INTE göra ngt sexuellt med en 14-åring, oavsett hur hon klär sig eller vad din gör. Predatorerna struntar fullt i vad du klär dig i. De hittar alltid ngt skäl att få deras offer att tro att övergreppet hände pga ngt offret gjort. Då vågar offret mer sällan berätta.
Jag menar inte att det inte alls kan vara som ni skriver. Och håller med att man borde kunna klä sig exakt hur man vill och så.
Men just dethär så är jag ändå säker på att det hände när det hände pågrund av hur jag såg ut. För om det inte hade nån betydelse utan han bara ville göra äckel saker så varför skulle han isåfall ha gjort det just då?

Sen det om vård om såna saker så vad är det för vård man menar då? Är det typ prata om det eller vad gör man?
Missade detta, sorry!
Det finns olika sorters terapi. Samtal, KBT, EMDR, musikterapi, bildterapi som kan hjälpa en hantera våldtäkt eller annat hemskt.

Jag fick EMDR för att behandla PTSD efter traumahändelser. Det funkade jättebra!

Generellt innebär ju terapin att man på ngt vis kommunicerar kring vad som är ens problematik.
Jobbigt men funkar bra! ❤️

Ja så är det troligen att manen får känslor av att se på din kropp, att se på något väcker ofta känslor. Att se en vacker häst, att sen en hög med 100-lappar eller en bil.

Just nu känner du dig äcklig i många sammanhang, men det går att ändra på känslorna. Det är inte så att man kan knäppa med fingrarna och så har man lyckats, ibland är det mycket jobb men det går. Vill du ändra på hur du tänker om dig själv?
Ja exakt och det är det jag inte vill att NÅN ska få såna känslor av att se mig.
Och om jag vill ändra hur jag tänker om mig så vet jag inte.

Klart han har sagt. Äcklet vill ju få det till att du tror det är ditt fel och inte våga säga något. Är absolut inte det fel på något sätt.

Hur han tänkt innan har vi ingen aning om utan kan bara spekulera om.
Nej men även om han tänkte sånt innan så gjorde han inte nåt då. Och jag tror iallafall inte att det bara råkade bli att han fick lust att göra såna saker OCH sa det han sa och att det var när jag såg ut som jag gjorde som var typ första gången han såg det mer tydligt. Utan det måste ju ha varit därför han fick dom tankarna just då.

Jag menar inte att det inte alls kan vara som ni skriver. Och håller med att man borde kunna klä sig exakt hur man vill och så.
Men just dethär så är jag ändå säker på att det hände när det hände pågrund av hur jag såg ut. För om det inte hade nån betydelse utan han bara ville göra äckel saker så varför skulle han isåfall ha gjort det just då?
För att nu kunde han få dig att tro att det är pga hur du utvecklats och ser ut/klär dig. Han hade inte kunnat lura i dig att du var så pass ”stor/ung kvinna” om du inte börjat få lite former.
Han ville nog förut. Men det var för riskfyllt i fråga om att du ev kunde berätta. Nu får han dig att tro att du har del i det hela genom att säga att det är pga du blivit så vuxen.
Då är risken mindre att du berättar för någon.

Intresset för sex är något som olika människor känner olika starkt, och man börjar känna det vid olika tillfällen (och ibland slutar man känna det också). Även om man inte blivit utsatt för något är det inte alls säkert att man börjar känna de där känslorna precis när man är i åldern X - det finns naturliga variationer. Jag har för mig att du har varit inne på det någon gång tidigare - du är ju ung. Det är inte konstigt om du inte är på punkten där sex är något som du tycker är tilltalande.

Jag menar inte att man måste just plugga på universitet! :) Men när man blir äldre tillbringar man mer tid i sammanhang man själv valt (akademiska studier, yrkesutbildning, jobb, fritidsintressen mm) och då är det högre chans att träffa likasinnade. I grundskolan tussas man ju ihop med allt möjligt folk, där det enda man har gemensamt förutom åldern är att man bor i ungefär samma område.

Det är inget konstigt med att inte vilja ha en relation. Jag känner massor med folk som varken har partner, dejtar eller ligger runt och är nöjda så.

Och skulle du ändra dig om 10 år (vad gäller förhållanden, studier, framtidsplaner eller vad som helst) så är du fortfarande ung och har gott om tid att hinna med det du vill.
Jag har nästan alltid varit mycket i stallet och så så med fritids intressen har jag ju redan träffat kompisar med ridningen. Men det är liksom bara rid kompisar så inga jag är så nära annars liksom. Så vet inte varför det skulle bli annat bara man blir äldre?
Och ja även OM jag skulle ändra mig om tio år så känns ju det skit långt bort och inte så hopp fullt liksom tills dess.

Nej men även om han tänkte sånt innan så gjorde han inte nåt då. Och jag tror iallafall inte att det bara råkade bli att han fick lust att göra såna saker OCH sa det han sa och att det var när jag såg ut som jag gjorde som var typ första gången han såg det mer tydligt. Utan det måste ju ha varit därför han fick dom tankarna just då.
Tycker detta beskrev det jag tänkte skriva så bra så jag kopierar in svaret här.
För att nu kunde han få dig att tro att det är pga hur du utvecklats och ser ut/klär dig. Han hade inte kunnat lura i dig att du var så pass ”stor/ung kvinna” om du inte börjat få lite former.
Han ville nog förut. Men det var för riskfyllt i fråga om att du ev kunde berätta. Nu får han dig att tro att du har del i det hela genom att säga att det är pga du blivit så vuxen.

Ja så alltså hade han nog inte gjort det då heller ifall jag inte såg ut som jag gjorde i kroppen eller ifall jag hade haft andra kläder så han inte såg det så tydligt.

Det är inte kroppens fel att ett äckel gör dumma saker mot den, oavsett hur den ser ut. En del förgriper sig på bebisar eller småbarn, en del attackerar unga tonåringar, en del attackerar vuxna, en del angriper pensionärer. De vill ha makt och offer som inte vågar berätta.

Oavsett vad han säger är det inte på något sätt ditt fel. Det är helt och hållet han som borde ha gett fan i det. Att göra sådant och sedan skylla på dig är så fruktansvärt fult av honom.

Det är inte kroppens fel att ett äckel gör dumma saker mot den, oavsett hur den ser ut. En del förgriper sig på bebisar eller småbarn, en del attackerar unga tonåringar, en del attackerar vuxna, en del angriper pensionärer. De vill ha makt och offer som inte vågar berätta.

Oavsett vad han säger är det inte på något sätt ditt fel. Det är helt och hållet han som borde ha gett fan i det. Att göra sådant och sedan skylla på dig är så fruktansvärt fult av honom.
Ja alltså jag menar inte att nån här har fel. Men även ifall man BORDE kunna se ut exakt hur som helst och ingen borde göra nåt sånt mot NÅN så är det fortfarande bara fakta att han gjorde det pågrund av hur jag såg ut. Även om det var fel av han och inte mitt fel på det sättet så hade det ju inte hänt om jag inte såg ut som jag gjorde iallafall. Alltså det är ju bara fakta.

Ja alltså jag menar inte att nån här har fel. Men även ifall man BORDE kunna se ut exakt hur som helst och ingen borde göra nåt sånt mot NÅN så är det fortfarande bara fakta att han gjorde det pågrund av hur jag såg ut. Även om det var fel av han och inte mitt fel på det sättet så hade det ju inte hänt om jag inte såg ut som jag gjorde iallafall. Alltså det är ju bara fakta.
Fakta är att han endast vill lägga ansvaret på dej och det hade han gjort oberoende på dej och hur du ser ut eller har på dej. Om du inte börjat få bröst så hade äcklet fått dej att tro att ansvaret ligger hos dej genom att säga något annat.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 808
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 039
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar