Vilket värdesätter ni högst?

nyponros

Trådstartare
NI som håller på med både hästar och hundar, vilken sport och vilka djur ligger er närmast om hjärtat?
Om ni var tvungna att välja mellan er häst eller er hund, vilken skulle ni v'lja bort? (väldigt löjlig fråga, jag vet;) )








Jag måste säga att hästar är mina absoluta favoriter, alla kategorier, både till djuren sett och sporten sett.
Nu säger jag ju inte att jag inte älskar mina hundar;)
Hade jag varit tvungen att välja... nää usch. jag vet inte, det känns omöjligt:p
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

jag har bara hundar och dammråttor så för mig är valet plättlätt.
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Om jag var tvungen att välja så skulle jag välja hundarna före hästarna.

Hundarna är ju förenade med ett annat stort intresse jag har.. nämligen jakt. Skulle jag välja bort hundarna så känns det som om jag väljer bort två intressen....

Alltså skulle hästarna stryka på foten om jag var tvungen att välja...
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Eftersom den hund jag älskade över allt annat är i himlen nu så väljer jag hästarna trots att jag har en ny hund.
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

det är som att få frågan om vilket av sina två barn man skulle välja om man bara fick välja ett.......................det går inte, de är olika varandra men man älskar dess olika egenskaper lika mycket:love:
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

ojojoj..hmmm..jag ser min aintressen som 59/50...Måste dock säga att hästar alltid legat mig närmst hjärtat..Men som tu rär slippe rjag välja :banana:
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Jag har "bara" hund, så jag behöver inte välja :D
Och hon är så underbar att jag inte kan tänka mig någon som helst häst istället för henne, inte ens om jag fick en riktigt bra dressyrhäst.
Skulle jag däremot inte ha varken häst eller hund och välja vad nästa köp skulle bli så skulle jag köpa häst om möjligheten fanns.
Man är faktiskt friare om man har häst än om man har hund.
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Om jag skulle bli tvungen att sälja hundarna eller hästen hade jag lätt sålt hästen..
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Jag höll bara på med hästar innan, men hade aldrig en egen, så kom jag till det stadiet att jag var tvungen att köpa en egen häst för att känna att jag har kontroll över min utveckling, så då funerade jag lite och kom fram till att jag istället skulle köpa en hund. Så jag har valt, fast visst saknar jag hästarna också...
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Skulle välja hund. & har gjort det också, lämnat tillbaka foderhästen så jag kan koncentrera mig mer på den hund jag har plus skaffa valp (inte bara därför, men en del av anledningen)

Svårt men ändå lätt val. Hund skulle jag inte klara mig utan, men jag överlever utan häst.
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Jag blev tvungen att välja.. Och jag valde hundarna. Ett tråkigt val att behöva göra men jag tvekade inte en sekund.
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Om jag hade blivit tvungen att välja så hade jag valt hunden framför hästen. Därför att man lever så mycket närmre hunden än hästen. Hunden är ju med i princip överallt, hästen åker man till och jag tycker att hunden är mer personlig än hästen. (I alla fall för mig)
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Måste jag välja, så helt klart hundarna..Det enda som går före hundarna är mina barn :love:
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Jo, det kan jag ju hålla med om, man har ju hundarna närmre inpå.
Men samtidigt, för mig som inte tränar seriöst eller tävlar, utan bara aktiverar för att hundarna ska må bra, (okej, lite skoj är det ju;) ) känner att skulle jag sluta med hästar förlorar jag mer än om jag slutade med hundar. Hela livsstilen som kommer med egen häst, sporten, ridningen, ja allt detdär är så värdefullt för mig, tror inte jag skulle vilja leva utan det:)

jag kan känna att det är väldigt skönt att kunna åka iväg till stallet,just det faktum att dte inte finns hemma, det känns som att kliva in i en helt annan värld.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Ni som har fått välja, hur kommer det sig att det var så plättlätt att välja bort hästarna?
Har det med intresse att göra, att ni var mer intresserade av hundar än hästar, eller hur fästa ni var vid individen hunden som gjorde att den vägde tyngre än hästen?


jag verkar vara den enda som inte skulle tveka att välja hästen:p
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Nu har jag ju ingen hund längre så då låter jag hästarna ta plats i stället.
Men om jag hade varit tvungen att välja medan jag fortfarande hade min älskling så hade jag valt bort hästarna.
Nog för att jag inte har någon egen häst heller vilket kanske gör det lite annorlunda.
Men en hund är ändå mer personlig, den finns alltid där, bor och lever med en.
Det blir ett starkare känslomässigt band helt enkelt.
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Hästarna är ju en annan sorts intresse, jag lever ju med mina hästar också eftersom jag har dem hemma på gården, så jag kommer ju dem ännu närmre än många andra.

Dock kan jag känna att hundarna ofta får stryka på foten eftersom hästarna tar så mycket tid, men jag kombinerar genom att ha dem mycket i stallet och att de får följa med ofta.

Jag väljer inte, jag kompromissar för dagen och planerar och ser till att ha hundar som står ut med att göra ingenting en dag.

Även nu när jag ska börja plugga så väljer jag inte bort något. Dock har jag lite ekonomiskt stöd från mina föräldrar som också är djurtokiga och förstår mitt intresse och jag tror att det är ekonomin som får många att välja.

//E
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Absolut jag håller med dig om att det är fruktansvärt skönt att åka till stallet just för att komma bort en stund. Även fast min hund är med i stallet också. Jag hoppas verkligen att jag aldrig behöver välja :crazy: och orsaken till att jag skulle bli tvungen att välja som det ser ut idag så skulle det vara för ekoknomin skull och då är det hästen som måste bort för han kostar MYCKET mer än min lilla hund....
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 278
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 428
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 237
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp