Vilket tvättmedel är bäst?

Vilket medel använder ni?
Jag använder av nån dum anledning Via Color mest fast jag tycker att det bleker alla kläder jättemycket.
En tanke - det är inte så att du överdoserar medlet? Jag menar om det bleker?

Är kläderna inte så smutsiga räcker det ibland med halva mängden. Tvättar jag normaltvätt, som typ mina kontors-arbetskläder, så tar jag mycket mindre Ocean än rekommenderat och det blir rent och fint ändå.

Tror inte att jag överdoserar iaf? Jag har ett 1/2 dl mått som skopa i medlet o tar en struken sån varje tvätt.
Våra kläder är alltid rejält smutsiga med mej som jobbar i stall, mannen i verkstad och två små skitgrisar som knappt hinner ur sängen innan de behöver rena kläder......

Tror inte att jag överdoserar iaf? Jag har ett 1/2 dl mått som skopa i medlet o tar en struken sån varje tvätt.
Våra kläder är alltid rejält smutsiga med mej som jobbar i stall, mannen i verkstad och två små skitgrisar som knappt hinner ur sängen innan de behöver rena kläder......

Doseringen står på asken/burken så läs där. Ta reda på hur hårt ert vatten är, det bestämmer hur du ska dosera.

Jag kör tankbil och mina arbetskläder har oftast ganska mycket dieselspill på sig (mer smutsiga än mitt ex.s verkstadskläder då han jobbade med demontering på skrot). När jag tvättar dessa använder jag EN MATSKED tvättpulver, du använder 3,5 ggr mer :nailbiting:

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Ta kontakt med din kommun o kolla med dom vad de rekommenderar.

Liknande trådar

Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 970
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 596
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka