Mina får Vom og hundemat färskfoder samt Acana torrfoder. Har valt dem för att de båda är rena foder med hög kötthalt och utan skumma tillsatser eller massa spannmål.
Kan fylla på mitt svar lite.
Mina hundar får mestadelen färskfoder, kanske 80-90 %. Sedan får de lite torrfoder på sidan av och det har egentligen att göra med att jag är lat och vill kunna ta med foder i en burk/påse enkelt och smidigt om vi ska resa bort eller om de ska vara hemma hos någon annan. I de fallen tycker jag att torrfoder är mycket smidigare än färskfoder men fodermässigt så att säga ser jag helst att de äter mest färskfoder.
Jag har valt VoH framförallt för att jag precis som
@Migo är kinkig med vilket kött jag köper. Äter inte kött själv men såklart ska hundarna göra det och då ger jag dem det jag själv tycker känns bäst moraliskt och etiskt, det vill säga kött från i detta fall Norge (Sverige hade också gått bra). Dessutom är VoH lätt att få tag på där jag bor vilket såklart underlättar.
Dessutom mår båda hundarna bra i magen på färskfoder. Jag har en omplacering som enligt förra ägaren hade känslig mage och endast kunde äta Magnussons torrfoder, annars blev han dålig. Sen han kom till mig har han ätit VoH och det har gått alldeles utmärkt. Han reagerar förvisso på lax, men allt annat kött går bra som tur är.
Precis som andra i tråden (
@Red_Chili,
@vallhund) så tycker jag också att du kan byta till färskfoder rakt av från RC. Vill du inte ge färskfoder av någon anledning så leta upp ett bätte torrfoder, RC's innehållslista är alldeles för lång.
Hade jag haft mer kunskap och vilja att lära mig hade jag gärna gett BARF till mina.