Vilket bett på 3-åring?

Nej, att nosgrimman hindrar hästen från att gapa är väl ett faktum om något, en rem runt käken som "håller ihop" den, det är ju bara den tekniska funktionen. Sen om man använder nosgrimman för det syftet eller ej, det är en annan diskussion. Åsikter handlar i sånt fall om huruvida man tycker den funktionen är bra eller dålig i syfte att utbilda häst, men själva funktionen rent tekniskt, den kan man inte ha åsikt om. Fysikens lagar är väldigt enkla på det viset.

Tja, var och en är salig i sin tro...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 006
Senast: Twirro
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 683
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 322
Senast: Snurrfian
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark
  • WE-tråden