Vilket är det mest frekventa ordet

Sv: Vilket är det mest frekventa ordet

Till den gamle blir det ofta -MEN FÖR HELVETE FRASSE KOM HIIIIIIT!!!! (Han både hör dåligt och tar sej friheter på gamla dagar;))
Till den yngre blir det mkt superlativ, både lydig och bra hörsel:D

Ja det blir ju lite skillnad på mest frekventa ord i största allmänhet och när vi pratar! Fiiiiiin vovve, gullefjun,vovvetuss, vovvenos (vet inte säkert men jag tror det ordet kom till som en kombination av vovvetuss och sötnos)

Annars är nog här (gå vid sidan), bra, nej och kissa bland de mest använda orden! Efter kl 10 på kvällen brukar det ofta krävas 5-10 kissa för att komma till ett bra...

Till den gamle blir det ofta -MEN FÖR HELVETE FRASSE KOM HIIIIIIT!!!! (Han både hör dåligt och tar sej friheter på gamla dagar;))

Lite samma med min gamla. Fast nu för tiden har hon citronhalsbandet med fjärr på sig när hon är lös, där är en knapp för enbart pip, så när det piper kollar hon faktiskt på mig. Extra bonus att en liten citrondusch gör att hon inte käkar bajs med det halsbandet på:o

På valpen: "spotta ut!" och "duktig kille!"

På Ixi, "duktig tjej" och flyyytta på dig!" Hon är i vägen mest jämt och hela tiden

Till Pastell: "tacktack" (för att hon ska spotta ut det hon har i munnen, dvs fimpar, prillor, papperslappar osv), "här går vi", "busunge"

Till Pingu: "fjant", "ping-gull", "pinggulli"

Till valpen: "Pixi" (hon håller på att lära sig sitt namn)

"öh!" i olika tonfall kombinerat med olika handtecken. Det är mitt alltiallo-kommando :p

Annars är det nog "Bra!/Rätt!" eller "Tack!". Vi fokuserar mycket på spontanapportering, så ofta får jag både det ena och det andra levererat till mig...

Hahaha!! Efter alla bra och fina inlägg trodde jag att jag skulle bli lynchad. Skönt att det inte bara är jag som har gammal jycke:D

"NEJ" (Han och katten "leker" ett par rundor var dag, nejet är ett försök till att inte ha rally genom hela lägenheten :banghead:)

"Ja, vad du är fin/söt" & "köttbulle" är väl de andra vanliga, förutom namnet givetvis.

"Sno-Oor", "Snurrsnurr" och "Men lol sluta nu"

(jag pratar dock förmodligen för döva öron, tror inte hon hör speciellt bra längre :p)

KL

Oftast ar det nog "ENOUGH" med nastan lika manga "Diva, OUT" (vilket betyder slapp/spotta ut) kryddat med en del"NO!" och ett och annat "stopp!" och "stay":o Valpis ar aktiv i overkant.:p

Braaaa! Hoppas jag. Annars borde jag ändra mig.

Låter som om vi tänker lika :D Tror att största anledningen till att jag inte skrev samma som dig är för att jag växlar mellan tusen olika "bra-ord". Gör i alla fall mitt allra bästa för att berömma allt bra hon gör och ha kul med henne :)

Hahaha!! Efter alla bra och fina inlägg trodde jag att jag skulle bli lynchad. Skönt att det inte bara är jag som har gammal jycke:D

Det vanligaste till gamle labben var "men Loke, va faaan" sagt med lite uppgiven röst. Det var helt makalöst hur mycket skit den hunden kunde hitta på. Han var en evig opportunist och optimist och min roll i vår relation var att städa upp efter hans framfart…

Knapplån.

Jag har fem stycken hemma, så det är ju lite olika för dom alla. Men i rent generellt tal, så är det nog "Förlåt!" - vilket sägs på ren rutin för mig så fort jag råkar göra illa någon eller så. Mina hundar är ALLTID vid mina fötter, vilket gör att jag konstant råkar gå på dom, snubbla över dom, tappa saker på dom etc.

Annars är det till gamlingen (som har en extremt selektiv hörsel) nog "JAG SADE.... Valfritt kommando som han för stunden inte "hör".... NU!" Och sen ett "Braaaa".
(Men prasslar jag med något, viskar fram "godis" eller säger boll/lekis/koppel så hör han bättre än alla dom yngre ihop..)
Till ena tiken nämner jag nog "här!" väldigt många ggr om dagen, då hon är med i stallet och på ridturer..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 882
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 763
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 615
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka