Vilken soffa

alex.ha

Trådstartare
Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel.
Jag var inne på (brunt)läder, pga kan torka av. Men min man säger att klorna förstör det direkt. Dessutom bor vi i Grekland = varmt och då är det ju inte så sköt att sitta på läder. Någon som har erfarenhet av vad som funkar bäst eller vad man absolut ska undvika?

Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel.
Jag var inne på (brunt)läder, pga kan torka av. Men min man säger att klorna förstör det direkt. Dessutom bor vi i Grekland = varmt och då är det ju inte så sköt att sitta på läder. Någon som har erfarenhet av vad som funkar bäst eller vad man absolut ska undvika?
Om man bortser från att ni inte vill ha skinnsoffa pga värmen, så hade jag rekommenderat det starkt. Vi har just en brun skinnsoffa, 11 år nu och i den härjar en malle och en ACD, inga repor efter hundarna och såå enkelt att hålla rent.
Och OM det skulle blivit repor så tycker jag att lite "patina" på skinn bara är snyggt. ;)

Vad jag INTE rekommenderar är soffa i plysch/plyschliknande tyg, det hade vi en gång och den gick inte att hålla fräsch, minsta drägel eller liknande syntes och var svårt att tvätta rent.

Om man bortser från att ni inte vill ha skinnsoffa pga värmen, så hade jag rekommenderat det starkt. Vi har just en brun skinnsoffa, 11 år nu och i den härjar en malle och en ACD, inga repor efter hundarna och såå enkelt att hålla rent.
Och OM det skulle blivit repor så tycker jag att lite "patina" på skinn bara är snyggt. ;)

Vad jag INTE rekommenderar är soffa i plysch/plyschliknande tyg, det hade vi en gång och den gick inte att hålla fräsch, minsta drägel eller liknande syntes och var svårt att tvätta rent.
tack! Hittade just en skinnsoffa jag tycker är jättesnygg. Kanske kan övertala mannen till att prova det då om det verkar funka för andra. Verkar så smidigt att kunna torka av smuts och hår. Den vi har nu är helt bedrövlig och ser fruktansvärd ut efter två år.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 362
Senast: Maniac123
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
954
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 022
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
3 025
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar