Vilken skulle ni ha valt?

Bison

Trådstartare
Ruben, min stora kärlek här i livet ska förevigas på min kropp.
Men jag har lite beslutsångest för vilken bild jag ska väla, blir en porträtt bild på vaden.

En allvarlig Rub eller en busig Rub, båda har sin charm.

551934_415867825141433_1793843608_n_zps7a79ca65.jpg

DSC_0357-Kopia_zpsee3f6c5a.jpg

Sv: Vilken skulle ni ha valt?

Jag hade valt nummer 2. Den dagen din hund inte finns mer så tror jag det är betydligt roligare att ha en "kul" bild än en "gosebild" att minnas. Goset, myset, finns alltid där i hjärtat för varje djurägare, men buset, livet är så mycket mer att minnas om sitt djur:)

Nr 2 helt klart!
Om man bortser från att det är ett roligare motiv, så tror jag att den skulle göra sig bättre som tatuering.
Bilden är tydligare.

Bild nr 2!!! :love:

Vet vad du går igenom, valde länge innan jag kunde bestämma mig vilken bild jag skulle ha på min häst!! :)

Den busiga, bild 2. Så du kan minnas glädjen i honom den dagen han inte finns mer.

En busig Jub. Utifrån vad du har beskrivit och det man ser på bilderna så fångar det hans personlighet bäst, tycker jag.

jag skulle ha tagit den bilden som beskriver honom bäst. man känner alltid sin hund och bilden ska påminna om hans riktiga personlighet.

Jag hade funderat på hur jag vill minnas hunden, tagit något som speglar personligheten bra.

Har själv funderat på att tatuera in en bild på Zala, min älskade tant som inte finns med mig längre. Då funderar jag på en enkel siluett där man ser hur välbyggd hon var och hur stolt hållning hon hade, helt enkelt för att det är en av de saker som verkligen skilde henne från många andra salukis, men som ändå lär vara rätt lätt för en tatuerare att få riktigt bra. Andra saker, som ett porträtt på henne, skulle jag inte våga tatuera in eftersom jag misstänker att få tatuerare skulle få till hennes fantastiska blick på exakt rätt sätt.

kl

Jag vet inte "historien" bakom er men jag skulle tagit bild 1
Tyckte den var djup och känsloladdad vilket gör den mkt vacker.
Den avspeglade väldigt mkt känslor uppfattade jag det som.

delvis kl

De flesta verkar helt klart gilla busiga Ruben :)
Jag gillar båda, för det är så han är, en glad busiga skit men som ändå har ett stort allvar o klokhet.

Jag får ta med båda bilderna o lura lite ihop med tattueraren.

delvis kl

De flesta verkar helt klart gilla busiga Ruben :)
Jag gillar båda, för det är så han är, en glad busiga skit men som ändå har ett stort allvar o klokhet.

Jag får ta med båda bilderna o lura lite ihop med tattueraren.

Jag hade med mig några bilder till tattueraren så fick han vara med och välja så det skulle vara genomförbart :) Han fick plocka bort lite saker på min bild, men jag är mer än nöjd!!

photo.php

Man själv känner ju sitt djur och vet hur man vill minnas det!! :) Du ska känna att det är rätt bild, den ska ju för evigt följa med dig! :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 049
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 870
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka