Köra ja,men inte tävla om inte reglerna ändarts så får icke bruksras vara med om plats finns och inte i skydd/ipoBruks kan man köra med alla SKK reggade hundar, mer eller mindre framgångsrikt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köra ja,men inte tävla om inte reglerna ändarts så får icke bruksras vara med om plats finns och inte i skydd/ipoBruks kan man köra med alla SKK reggade hundar, mer eller mindre framgångsrikt.
Där fick jag svar på min fråga varför det då finns speciella brukshundarKöra ja,men inte tävla om inte reglerna ändarts så får icke bruksras vara med om plats finns och inte i skydd/ipo
IPO o Mondioring får man åka till kontinenten om man vill tävla i med en icke bruksras.Köra ja,men inte tävla om inte reglerna ändarts så får icke bruksras vara med om plats finns och inte i skydd/ipo
Mondering är endast Frankrike och i vissa länder är det enbart vad dom räknar som bruksraser som får tävla IPO tex fick jag inte köra min LH Collie i Belgien eller Holland.IPO o Mondioring får man åka till kontinenten om man vill tävla i med en icke bruksras.
Om man är nybörjare på bruks räcker det så bra med att köra sök, spår eller rapport. Därför kan det funka bra med en vorsteh.Där fick jag svar på min fråga varför det då finns speciella brukshundar
Köra ja,men inte tävla om inte reglerna ändarts så får icke bruksras vara med om plats finns
På hemmaklubben har väl medlemmar förstatjing till MH.Var i reglerna finner du det? Tror bara att det står att hunden ska vara registrerad hos SKK. Däremot har bruksras företräde på MH.
På hemmaklubben har väl medlemmar förstatjing till MH.
IPO o Mondioring får man åka till kontinenten om man vill tävla i med en icke bruksras.
Som skrivit OM inte reglerna ändrats och det har dom,nu står det så här.Var i reglerna finner du det? Tror bara att det står att hunden ska vara registrerad hos SKK. Däremot har bruksras företräde på MH.
Som skrivit OM inte reglerna ändrats och det har dom,nu står det så här.
För att få delta i bruksprov måste hunden vara registrerad i Svenska Kennelklubben. Dock är specialmomentet skydd endast öppet för brukshundraser.
Jag påstod inte,så sluta hacka! Jag skrev OM.......Ja, precis. Dvs det står inget om att bruksraser skulle ha företräde i vanliga bruksprov, som du påstod.
En släthårig vorstehe med en mörk tjej som förare?IPO får man tävla i de grenar där det inte ingår skydd(vorstehn jag nämnde precis tävlar IPO BSL).
En släthårig vorstehe med en mörk tjej som förare?
IPO får man tävla i de grenar där det inte ingår skydd(vorstehn jag nämnde precis tävlar IPO BSL).